Status
Stängd för vidare inlägg.
2E0F5213-4A9F-42B3-9DE9-2A6674B0C465.jpeg
 
Nu har hanhundens ägare tänkt att hon ska få någon ersättning, det kan hon väl inte ha rätt till eftersom hennes hund var lös utan uppsikt vid parningstillfället? 🫣
Undrar om hon kom på det när hon hörde att alla åta lever…
Alltså nej, hade hon hört av sig tidigare och velat vara med i processen/ göra rätt för sig så är det väl en femma.
Att komma på det i efterhand? Fult.

Har ni inget kontrakt så kan hon ju "vilja" hur mycket som helst.
 
Så svårt det är med valp. Uppfödaren vi vill ha ifrån ska troligtvis para en tik i år, men när vet vi inte och vi vet liksom inte ens om vi kommer att få valp beroende på hur många valpar/hur lång kö det är.

Ska vi skaffa en till så är det bäst att vi gör det i år när jag pluggar och kan plugga hemifrån mestadels. Funderar på om man borde kolla runt lite mer, men känner mig väldigt vilse i från vem man ska köpa hund. :nailbiting:
 
Alltså nej, hade hon hört av sig tidigare och velat vara med i processen/ göra rätt för sig så är det väl en femma.
Att komma på det i efterhand? Fult.

Har ni inget kontrakt så kan hon ju "vilja" hur mycket som helst.
Ja det var lite det jag kände också .. men hennes inställning från start var att vi var ”boven i dramat” och hon har, utöver att ha en extremt dålig attityd gentemot oss, gått runt och snackat skit samt uttryckt att hon skiter i vad som händer med vår hund så länge hennes hund inte blir ”pappa”. Så att vara med från start och försöka hjälpa till med lösningar på detta fanns inte på kartan.
Hon återkom till mig när hon fick veta att det var 8 st 🫠

Tack för alla svar, då kan jag med gott samvete stå på mig och fortsätta känna att hon inte ska ha ett dugg 👍🏻
 
Så svårt det är med valp. Uppfödaren vi vill ha ifrån ska troligtvis para en tik i år, men när vet vi inte och vi vet liksom inte ens om vi kommer att få valp beroende på hur många valpar/hur lång kö det är.

Ska vi skaffa en till så är det bäst att vi gör det i år när jag pluggar och kan plugga hemifrån mestadels. Funderar på om man borde kolla runt lite mer, men känner mig väldigt vilse i från vem man ska köpa hund. :nailbiting:

Vad har ni för ras?
Tänker att det är ju enklare att se sig omkring efter en alternativ uppfödare om rasen har en större spridning än om det är en ”mindre ras”.
 
Njae, min ras är numerärt stor, men det är extremt stor variation mellan olika linjer och uppfödare. Väldigt begränsat antal uppfödare om man vet vilken typ av hund man vill ha och inte...
Ja det kan jag tänka mig, när man vet vad man vill ha. Men möjligheten att hitta det man söker är väl iallafall större hos än hos en numerärt liten ras?
Sen är det klart att det inte är garanterat vettiga uppfödare bara för att rasen är stor, men möjligheten till fler bra uppfödare måste ju ändå öka?
 
Ja det kan jag tänka mig, när man vet vad man vill ha. Men möjligheten att hitta det man söker är väl iallafall större hos än hos en numerärt liten ras?
Sen är det klart att det inte är garanterat vettiga uppfödare bara för att rasen är stor, men möjligheten till fler bra uppfödare måste ju ändå öka?
Njae, att en ras är populär betyder inte nödvändigtvis att antalet seriösa kunniga uppfödare ökar. Har du sen dessutom klart för dig vilken typ av linjer du är intresserad av så är utbudet ännu mindre.

Men det är klart att har man inte höga specifika krav så är det lätt att hitta valp när det föds 700 st om året.
 
Njae, min ras är numerärt stor, men det är extremt stor variation mellan olika linjer och uppfödare. Väldigt begränsat antal uppfödare om man vet vilken typ av hund man vill ha och inte...

Det är verkligen svårt. Jag känner att jag har dålig koll på vart man ska kika. Vi får se om jag hittar något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 091
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp