Bukefalos 30 år!

Det är väl
M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.
Det är ingen som vill att man ska dalta med kriminalitet. Det många vill är att man ska förebygga. Den korkade politik som förts de senaste åren har helt och hållet varit att springa efter de kriminella och låsa in dem (ja de ska man också göra) vilket är den absolut dyraste och minst effektiva lösningen på problemen. Den billigaste lösningen är att se till att ungarna har ett rikt språk och tar sig igenom skolan, inklusive gymnasiet. Det rika språket handlar om att kan man uttrycka sig verbalt så minskar behovet av att slå på folk när språket tryter, det blir också lättare att klara skolan.
Min åsikt är att man skulle ha minst 1 timmes skönlitterär högläsning i skolan varje dag tom årskurs 3, detta då alldeles för få föräldrar läser sagor för sina barn och det är bevisat att barn som får höra sagor har ett mycket större ordförråd än barn som inte gör det.
Elen har ju inte blivit billigare av att M suttit i regering, den har blivit ännu dyrare så det problemet har inte adresserats över huvudtaget. Att tro att kärnkraft om 2 decennier löser det problemet är naivt.

Du skulle ju flytta till ... nånstans. Får man fråga vart?
Jag är infödd här, mitt land med rötter. Men får väl se i framtiden vad som händer....Beror på utgången, hur allt blir..Om Sverige någonsin blir det samma igen efter detta. Jag kan omöjligt veta, jag är ingen häxa med spåkula.

Senast ändrad:
M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.
Okej, ber om ursäkt för att jag missat att du inte var SD-väljare.

Kriminaliteten- hur daltar dom rödgröna med det? Är det några specifika politiska förlag du tänker på? S röstade ju tex för en sänkt straffbarhetsålder, trots att det går emot all expertis och beprövad erfarenhet.

Rädslan för ekonomin som du har är det nog många som delar oavsett politiskt styre. Tänker du enbart ur ditt perspektiv eller hur den ekonomiska politiken får olika konsekvenser för olika grupper i samhället? Tror du att fattigdomen i samhället kommer öka med en rödgrön regering?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0p8jXg/kallor-kristsersson-avgar

Nu har han avgått. Min gissning är att försöka tvinga fram ett extraval när röd-gröna får svårt att bilda regering. Blir intressant. Förra gången tog det ju ovanligt lång tid att bilda en minoritetsregering med SD som stödparti.
Varför har rödgröna röran så svårt jämt att bilda regering? Var ju likadant sist hon skulle försöka, vart ju kaos direkt. Väldigt märkligt.

Okej, ber om ursäkt för att jag missat att du inte var SD-väljare.

Kriminaliteten- hur daltar dom rödgröna med det? Är det några specifika politiska förlag du tänker på? S röstade ju tex för en sänkt straffbarhetsålder, trots att det går emot all expertis och beprövad erfarenhet.

Rädslan för ekonomin som du har är det nog många som delar oavsett politiskt styre. Tänker du enbart ur ditt perspektiv eller hur den ekonomiska politiken får olika konsekvenser för olika grupper i samhället? Tror du att fattigdomen i samhället kommer öka med en rödgrön regering?
Du vet, man måste inte rösta på SD för att inse åt vilket håll det här landet barkar...

Straffrabatten tex, varför om Magda ville ha det rösta hon emot?? Dubbelmoralens moder eller?

Många med mig kommer säkert få det tufft, kanske gynnar andra. Men tror knappast det kommer gynna landet, nej.

Varför har rödgröna röran så svårt jämt att bilda regering? Var ju likadant sist hon skulle försöka, vart ju kaos direkt. Väldigt märkligt.
Det är ju inte märkligt? C har som ett parti som är väldigt höger i ekonomiska frågor svårt att ta in att den politiska mitten som de drömmer om inte riktigt finns när det kommer till ett regeringsalternativ. Det är som det är.

Jag är genuint nyfiken på vad de rödgröna väljarna tror kommer bli bättre med den rödgröna röran i regering...

Jag ser personligen BARA Kaos..
Högre priser på ALLT !

Det är ju inte märkligt? C har som ett parti som är väldigt höger i ekonomiska frågor svårt att ta in att den politiska mitten som de drömmer om inte riktigt finns när det kommer till ett regeringsalternativ. Det är som det är.
Tycker faktiskt det då andra sidan alltid varit mer enade. Men jo du har rätt i att C är i grunden mer borgerlig, det är sant.

Du vet, man måste inte rösta på SD för att inse åt vilket håll det här landet barkar...

Straffrabatten tex, varför om Magda ville ha det rösta hon emot?? Dubbelmoralens moder eller?

Många med mig kommer säkert få det tufft, kanske gynnar andra. Men tror knappast det kommer gynna landet, nej.

S är inte emot att ta bort straffrabatten. S tyckte att underlagen var bristfälliga och att förslagen inte skulle kunna genomföras tillräckligt snabbt. Därför röstade de nej till regeringens förslag om hur det skulle genomföras. Inte sakfrågan i sig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-blev-mangdrabatten-den-stora-stridsfragan-i-valspurten

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn