Det var inte ens Expressen som var först ut, det var Dagens industri!
Är DE Public Sevice ? Nä inte de heller...... Så public service hittade alltså INTE "storyn"....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte ens Expressen som var först ut, det var Dagens industri!
Men här svarar du ju på din egen fråga. SVT bidrar till att "såna som jag" får höra om detta. En nära släkting som vare sig läser Expressen, Dagens Industri eller "högermedia" (vad är det, Riks?) nämnde det här när vi pratade i morse - det hade hen garanterat inte gjort om det inte varit i SVT:s nyheter.Så du menar att detta är något SVT hittat ? NOPE... Det var Expressen som började... Men de kanske ingår i Public Service koncernen ? (Har missat det) Anledningen till att jag valde SVTs länk är för att såna som DU då inte kan säga nåt om att det är "högermedia" och därmed bortse från länken... MEN för min del så är det Expressen som kom med detta först och ska ha berömmet för den "grävande journalistiken"... TROR DU ? på riktigt SVT hade letat upp detta själva ?![]()
Men här svarar du ju på din egen fråga. SVT bidrar till att "såna som jag" får höra om detta. En nära släkting som vare sig läser Expressen, Dagens Industri eller "högermedia" (vad är det, Riks?) nämnde det här när vi pratade i morse - det hade hen garanterat inte gjort om det inte varit i SVT:s nyheter.
Nu får du förklara vad du menar. Säg att en person helst tittar på Svt:s nyheter och läser dagstidningar, än att titta på reklam-tv och läsa Expressen. Vad är det du menar att det säger om personen?Så du menar att hen skulle inte få nyheter om Public Service inte fanns ? Hen kollar alltså inte på TV4 ?
Säger mer om hen än Public Service ....
Jag syftade på hur mycket skatten drog in till staten, inte vid vilken gräns man fick betala.Förmögenhetsskatten började vid 1,5 miljoner så ganska långt ifrån någon miljard.
Nu får du förklara vad du menar. Säg att en person helst tittar på Svt:s nyheter och läser dagstidningar, än att titta på reklam-tv och läsa Expressen. Vad är det du menar att det säger om personen?
(TV4 har utmärkta journalister, men de var ju inte viktiga för demokratin?)
Säg nu. Vad säger det om personen, det där som du insinuerade?Så du ser... Hen hade ju klarat sej utan Public service... Dagstidningar är också nyheter, mycket riktigt inte public service !
Det är alltså du som anser att hen inte skulle veta om nåt, hen verkar ha nyheter utan Public service...
Säg nu. Vad säger det om personen, det där som du insinuerade?
På dagstidningar finns också journalister. Du vet, de där du inte tycker är viktiga för demokrati.
Det finns även personer som mig som bara får mina nyheter från Sveriges radio, i appen. Lyssnar inte på radio, läser inga nyhetstidningar, tittar inte på tv... Vad säger det om mig?Det sa inte mer om din släkting, hen hade ju nyheter utöver public service... Du snackade bara skit om din släkting utan att hen bett om det. För du skrev ju att hen hade nyheter även utan public service...
Det finns även personer som mig som bara får mina nyheter från Sveriges radio, i appen. Lyssnar inte på radio, läser inga nyhetstidningar, tittar inte på tv... Vad säger det om mig?
Hur skulle jag hitta oberoende journalistik på ett lika lättåtkomligt sätt utan public service?Att du skulle behöva kolla andra sätt om Public service försvann... Och att du skulle klara dej utmärkt utan public service...
Hur skulle jag hitta oberoende journalistik på ett lika lättåtkomligt sätt utan public service?
Men ge mig exempel på oberoende nyhetskällor då?Det gör du inte ens MED public service så förstår inte frågan...
Men ge mig exempel på oberoende nyhetskällor då?
Förslaget är ju just att en utredning ska tillsättas just för att säkerställa att den prickar rätt och ger önskad effekt. Jag förstår nog inte varför det är så konstigt att ett parti identifierar ett problem och föreslår att utreda hur detta kan lösas.
Jag syftade på hur mycket skatten drog in till staten, inte vid vilken gräns man fick betala.
Och vissa är granskade och andra inte alls. Det är extrem skillnad på att ha en ambition att vara opartisk och sanningsenlig och lyckas med det i väldigt hög grad, jämfört med att vara partisk och skita i vad som är sant. Du kan liksom inte ens jämföra.Exakt my point igen... Det finns inte ! ALLA journalister har en egen agenda... *doh*
Va? Alltså, din läsförståelse ... jag tror faktiskt att det är en sak du ska träna på. Det finns absolut människor, troligen mest äldre, som får det allra mesta av sina nyheter från public service. Din syn på folk som får det är ett av många argument för att du inte ska försöka bli folkvald politiker igen.Det sa inte mer om din släkting, hen hade ju nyheter utöver public service... Du snackade bara skit om din släkting utan att hen bett om det. För du skrev ju att hen hade nyheter även utan public service...
Så då är vi tillbaka till det där att du inte förstår att fria och oberoende medier är grundläggande för demokratin. Där är du extremare än ditt parti, som åtminstone påstår att de fattar det.Exakt my point igen... Det finns inte ! ALLA journalister har en egen agenda... *doh*
Jag har uppfattat att det väl beror på vilken typ av förmögenhet man tänker beskatta. Det pratas ju om miljardärer som kommer undan skatt eftersom de inte behöver deklarera beskattningsbar inkomst och har sin förmögenhet i holdingbolag mm.Men ett parti som funnits i över hundra år och haft ekonomisk omfördelning som sin viktigaste fråga i alla år, och så framför man en skatt för miljardärer som en viktig lösning i årets val...men har ingen egen idé om hur den ska genomföras? I mina öron låter det inte särskilt förtroendeingivande utan mest bara populistiskt. Jag menar, vem vill inte få del av billigare mat, boende och tandvård när det är "någon annan" (få av oss behöver känna oss träffade när man använder ordet miljardär...) som betalar?
Och jag tycker att det är synd, eftersom jag tycker att skatt är så viktigt för välfärden. Då är det synd att man inte gjort hemläxan att faktiskt presentera någon konkret idé.
Jag har inte kontrollerat siffrorna i diskussionen nedan, men om det var så att tidigare förmögenhetsskatt trädde in vid 1,5 miljoner och gav ca 5 miljarder till statskassan, så förstår jag verkligen inte hur man ska få ihop en ny skatt som ger alla de pengar man behöver utan att slå på miljonärer (dvs villaägare) snarare än miljardärer. Vilket kan vara rätt att göra (t ex via fastighetsskatt) men om man gör det utan att berätta det, så riskerar det verkligen att spä på rädslan för V i framtiden.
Det är för egen del inte höjd skatt jag ogillar med V:s ekonomiska politik, utan att den antingen inte är genomtänkt eller så berättar man inte vad man tänker. Själv använder jag inte direkt ordet "rädd" för V, men kan förstå att andra känner så.
Men om båda era påståenden är sanna så skulle det innebära att ca 5 miljarder kom in när folk med förmögenhet större än 1,5 miljoner beskattades. Jag har då svårt att förstå hur V tänker kring den nya miljardärsskatten, hur den ska kunna finansiera allt man vill utan att också behöva mer intäkter någonstans ifrån...
Så då är vi tillbaka till det där att du inte förstår att fria och oberoende medier är grundläggande för demokratin. Där är du extremare än ditt parti, som åtminstone påstår att de fattar det.
Vet du vilka som tycker som du? Trump. Putin. Med flera.