Rödvinsvänstern är den bästa vänstern!Precis varit och röstat! Kommer häcka i soffan framför tvn ikväll med ångestdämpande snacks och vin. Alltid rött, alltid rätt! Gäller både vin och politik![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rödvinsvänstern är den bästa vänstern!Precis varit och röstat! Kommer häcka i soffan framför tvn ikväll med ångestdämpande snacks och vin. Alltid rött, alltid rätt! Gäller både vin och politik![]()
Jobbar kväll veckan som kommer så kommer nog följa SR. Pallar inte valvaka med partner och TV för mådde så dåligt efter förra valet. Vill hellre vara hemma själv då.
Men först ska jag gå och rösta på valdagen! Det kommer kännas bättre.
ObehagligtNej det blev inte så trevligt, kom en sur gammal gubbe som sa han var valobservatör (utan att legitimera sig) samtidigt som jag skulle ta mina röstsedlar. Klagade en massaRöstmottagarna kändes dock väldigt trevliga och proffsiga så nu är mina lappar inlämnade
De hjälpte en äldre dam klistra igen sina kuvert (efter att ha frågat om de fick hjälpa till), apropå diskussion från tidigare valtråd.
Obehagligt
I min vallokal var allting inflyttat bakom respektive skärm så ingen kunde se vilka sedlar man plockadeTillochmed så att de tejpade upp ett papper vid en glasdörr som var bakom ena båset så att det inte skulle riskera att spegla sig. Och i båset låg en "penna" för att fukta klisterremsan så det kändes givet att man skulle klistra igen sina kuvert.
Märkligt att det är så olika!
Jag är nyfiken, vad är det för valvaka?Jag funderar på att gå på en valvska där ett par olika forskare är med och kommenterar och analyserar. Känns bra att vara bland folk när jag är så orolig för resultatet. Redan efter förra valet, minns jag att jag gick hem genom stan och skämdes.över valresultatet, skämdes över att vara vit bland många med svart hår ute. Fy fan.
Vi är hemma och ska titta när dottern lagt sig. Vi åt pestopasta med kyckling nyss, blir kanske chips eller så ikväll. Så inte så avancerat, men gott.Imorgon är det val och därmed också valvaka. Så oavsett vilka känslor man går till valvakan med är jag nyfiken på hur ni ska spendera den.
Hemma i soffan? Med ert parti?
Vad äter och dricker man på den perfekta valvakan?
Valvakor ni minns?
Berätta allt!
Jag nervösåt nyss en proteinbar som jag verkligen skulle ha till träningen iställetJag äter redan av mina popcorn![]()
Tänkte precis fråga samma fråga. Just nu tittar jag på Tv4Tycker ni svt eller tv4 har bästa sändningen? Eller tittar ni på något annat?
Jag är väldigt nyfiken på hur väl den kommer stämma med slutliga resultatet mtp stora antalet förtidsröstandeSnart kommer SvTs vallokalundersökning och den brukar komma närmare resultatet än opinionsinstitutens. Alltså väljer jag SvT.