parellikusken
Trådstartare
Såhär ser det ut i mitt distrikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte tro att C skulle vilja chansa på det.Oppositionen har allt att förlora på ett nyval, om de inte kan få ihop det första gången så skulle iaf jag tappa mycket av mitt förtroende.
Men alltså fan, det är en enda C mandat stol som står och väger mot L. Det är inte mycket att våga hoppas på.Jag kan inte tro att C skulle vilja chansa på det.
Samtidigt kan jag inte heller tro att S och MP skulle vilja chansa på att samarbeta med KD. Det kan straffa dem hårt i nästa val.
Om mandaten håller sig så här så måste det bli en regering som både V och C kan gå med på. Annars vinner Tidö.
Lågt valdeltagande väl? 80% bara? Trodde det skulle vara högre i år faktiskt.
Eller snarare folk skulle röstat mer som mig så hade det blivit mer ordning.
Min faster som är 90+ såg till att förtidsröstaTyp 36% av röstberättigade är över 60 år, 9% över 80 år...
Jag kan tänka mig att vi kommer få lägre röstdeltagande varje val framöver, helt enkelt pga äldre som inte är i röstningsbart tillstånd.
Typ 36% av röstberättigade är över 60 år, 9% över 80 år...
Jag kan tänka mig att vi kommer få lägre röstdeltagande varje val framöver, helt enkelt pga äldre som inte är i röstningsbart tillstånd.
Typ 36% av röstberättigade är över 60 år, 9% över 80 år...
Å andra sidan om S, C, MP och KD innebar slutet för blockpolitiken.....Jag kan inte tro att C skulle vilja chansa på det.
Samtidigt kan jag inte heller tro att S och MP skulle vilja chansa på att samarbeta med KD. Det kan straffa dem hårt i nästa val.
Om mandaten håller sig så här så måste det bli en regering som både V och C kan gå med på. Annars vinner Tidö.
Jag tänker snarare att det är bra med många partier (men hade varit ännu bättre om mittenpartierna var större). Den här låsta blockpolitiken är ju upplagd för att ytterkanterna får alldeles för stort inflytande, samt att det i praktiken bara blir 2 alternativ. Tänk om det var de 4-5 partierna i mitten som bildade regering istället, det hade blivit mer representativt för folkviljan, mer stabilitet, lättare att få saker gjort utan att oppositionen river upp allt var fjärde år.Verkar ju som tidö vinner ändå i slutändan? C och V är uteslutet.
Det är för många partier. Skulle varit några färre. Eller snarare folk skulle röstat mer som mig så hade det blivit mer ordning.
Detta är alldeles för spretigt och jämt.
Jag vill också se det men vad det dröjer!Väntar på att att se hur folk har röstat i min vallokal.
De har ju gått till val och sagt att de vill ha samma statsminister och har båda röda linjer mot SD, så det är väl naturligt så sett.Ja är det verkligen rimligt att redovisa totalt mandat där C och V är ihopräknade?