Bukefalos 30 år!

Vad bygger du på att ValU skulle vara så fel? Nog för att jag skrev att de brukar undervärdera SD, men i övrigt?
Om du går efter vad som finns på val.se just nu, så ska du nog tänka på att räknade distrikt inte behöver vara representativa för landet i stort.
SVTs prognos visar att det bara kommer skilja ett mandat, och det ser ju ganska rätt ut än så länge.

Jag är ganska säker på att Tidö vinner om det blir nyval, för de representerar ett samlat alternativ och det kommer tippa över några.
Jag undrar om hur C agerar i detta val kan påverka deras väljare isåfall 🤔

Jag menar om det slutar som det står nu med ett mandats skillnad med fördel för de rödgröna och det leder till nyval så antar jag att det beror på C. Vad skulle de isåfall gå till nyval med?

KD är ju SD light. 🙄

Edit: När jag var aktuell för en post i KD many moons ago gick de till val på allas oinskränkbaras människovärde. Nu har de väl aldrig kunnat skryta med att vara progressiva med långt gången är tiden ..
Precis min poäng, hur kan C tro/tycka att en regering med S och MP skulle tycka att SD light skulle vara aktuell för dem?

Eller om S plötsligt tycker att det låter som en bra ide så spyr jag.

Vad innebär det om det skulle bli nyval? Att alla röstar igen? Röstar man inte bara på samma då?
Jo, jag tänker också det? Det skulle säkert bli lägre röstdeltagande dock, och en del kanske skulle lämna det parti som ser till att det blir nyval för det är nog inte så populärt? Jag hade absolut röstat samma i allafall och tänker att det säkert borde gälla de flesta så känns mest meningslöst.

Såhär blev det hos mig.

1000024706.webp

Röstdeltagandet spås oftast bli lägre vid nyval och personligen ser jag hellre att partierna överger sina "röda linjer" än utlyser ett extra val. I mitt distrikt är valdeltagandet redan lågt, vill inte tänka på hur lågt det kan bli vid ett nyval. Det känns inte så demokratiskt idealt. Partierna har fått mandat av väljarna att lösa skiten, då får de bara ta och göra det.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat