Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag upplever i intervjuer både det senaste och igår kväll att de mjuknat från båda håll och förstår att det viktigaste är att få ihop det, mot Tidö. Jag har hoppet uppe där.Skönt att vakna till resultatet. Och skönt att se min nya valkrets mer som mig själv, där jag bodde förut ute på landet var det 25% SD...
Men hur ska regeringsbildandet gå?
Visa bifogad fil 190869
Jag med, och där fanns något efter förra valet som jag faktiskt tror kan fungera även för en ”rödgrön regering”. Det skrevs ett Tidö AVTAL (vore snyggt om de valde en annan ort att göra det påJag upplever i intervjuer både det senaste och igår kväll att de mjuknat från båda håll och förstår att det viktigaste är att få ihop det, mot Tidö. Jag har hoppet uppe där.
Nu är mandaten 176 Opposition 173 Tidö, känns ändå skönt med den marginalen om ett mandat skulle slå över till onsdag![]()
Bor i vinkeltået.Undrade var i Sundsvall du befann dig, har för mig att MP gick bra i mitt valdistrikt när jag bodde där (fast det var ju väldigt längesen nu). (Jag bodde mitt i stenstan.)
Ja gud, vaknade orolig och visste inte om jag skulle våga kolla nyheterna men såg ju lite bättre ut nu än när jag gick och la mig i allafall.Sov oroligt inatt och vågade knappt kolla valet när jag vaknade, men hittills ser det ju småljust ut iallafall, även om det inte går att andas ut riktigt.
SD backar på riksnivå i min kommun men går framåt lokalt. De har drivit väldigt bilvänlig politik så jag är inte förvånad. Överlag ser mitt jobb ut att bli besvärligt även kommande fyra år. Inte så mycket pga ideologi hos de med flest röster, utan pga bristen på tydlig majoritet...
Jag undrar samma sak!Men alltså hur hände det här
Jag var vaken till 02 i natt, då var det fortfarande 175-174 och "alla" experter trodde att resultatet skulle stå sig även över onsdagen. Att det var så få röster kvar och marginalen till att ett mandat skulle tippa över var 0,4 och hade stått still i flera timmar redan. Vad var det för dramatiska valkretsar som räknades på slutet egentligen`?
Men positivt överraskad såklart!![]()