Kan du utveckla?Jo alltså det finns ju faktiskt baksidor med båda sidor för olika "grupper", ärligt talat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du utveckla?Jo alltså det finns ju faktiskt baksidor med båda sidor för olika "grupper", ärligt talat.
Kan du utveckla?
Jaha jag trodde du menade att det var personer i utsatta situationer som missgynnades av ett regeringsbyte.Har jag redan gjort tillräckligt om du går tillbaka i tråden. Vissa gynnas av ena regeringen och andra av den andra.
Jag är fortfarande nyfiken på varför du tror att Magdalena Andersson vill att folk ska bli bidragsberoende.Har jag redan gjort tillräckligt om du går tillbaka i tråden. Vissa gynnas av ena regeringen och andra av den andra.
Det hade min make fått höra på jobbet idag "jaha nu ska vi gå på bidrag, det är ju förjävligt". Jag förstår inte varför man om man har ett jobb idag ska gå på bidrag?Jag är fortfarande nyfiken på varför du tror att Magdalena Andersson vill att folk ska bli bidragsberoende.
Eller var det bara något du skrev i frustration?
Jag är fortfarande nyfiken på varför du tror att Magdalena Andersson vill att folk ska bli bidragsberoende.
Eller var det bara något du skrev i frustration?
Vid de (lyckligvis få) tillfällen jag hört dylika uttalanden har det ofta varit kopplat till bränslepriserna, alltså att folk ser framför sig att det kommer att bli så dyrt att köra till & från jobbet att de tjänar mer på att stanna hemma på bidrag. Det låter helt befängt i mina öron och jag har väldigt svårt att tro att det är särskilt verklighetsförankrat hos de flesta, men jag har som sagt stött på argumentet flertalet gånger.Det hade min make fått höra på jobbet idag "jaha nu ska vi gå på bidrag, det är ju förjävligt". Jag förstår inte varför man om man har ett jobb idag ska gå på bidrag?
Ingen tvingar väl på en ett bidrag - men när de behövs är det ju himla fint att de finns tänker jag..
Men varför skulle Magdalena Andersson vilja det? Kan du inte förklara, jag blir så nyfiken.S har ju alltid förknippats med det. Det är verkligen inget nytt under solen. (Jag syftar inte på de som behöver det).
Ja, det var under S-ledda regeringar som sjukförsäkring, barnbidrag, a-kassa, föräldraledighetsersättning och säkert några ytterligare bidrag (och försäkringar) infördes. Till skillnad från många andra länder kan du (har du kunnat) klara din försörjning även om du skaffar barn, råkar bli arbetslös, eller gud förbjude blir sjuk.S har ju alltid förknippats med det. Det är verkligen inget nytt under solen. (Jag syftar inte på de som behöver det).
Det handlar nog i såfall ofta om tex undersköterskor som jobbar deltid eller delad tur och har långt till jobbet och en bensinslukande bil.Vid de (lyckligvis få) tillfällen jag hört dylika uttalanden har det ofta varit kopplat till bränslepriserna, alltså att folk ser framför sig att det kommer att bli så dyrt att köra till & från jobbet att de tjänar mer på att stanna hemma på bidrag. Det låter helt befängt i mina öron och jag har väldigt svårt att tro att det är särskilt verklighetsförankrat hos de flesta, men jag har som sagt stött på argumentet flertalet gånger.
Jag betvivlar inte att det finns folk som vill lyfta bidrag istället för att jobba. Jag är också helt säker på att det finns folk som inget hellre vill än att jobba, men inte kan, och alltså är beroende av samhällets skyddsnät för att kunna ha en dräglig tillvaro. Jag är tämligen säker på att den senare gruppen är betydligt större än den första. Jag ser hellre att några slöfockar som egentligen inte skulle ha bidrag slinker igenom och får det, än att de som faktiskt behöver det inte får det. Givetvis måste det finnas en balans i det hela, men hetsjakt på ”fuskare” leder inte till balans. Jag vill ha ett samhälle där även de svagaste har ett ok liv och har samma människovärde som alla de som, för att använda den här valperiodens retorik, ”jobbar hårt och bidrar”.Det var aldrig min mening att det skulle uppfattas så, absolut inte. Politiken som de driver (tex S med bidrag) som gör mig förbaskad på såna som vill lyfta bidrag istället för att arbeta (tro mig, de finns i min närhet!), absolut inte där en människa behöver det. Hoppas jag varit tydlig nu!![]()
Här sätter du fingret på skillnaden mellan blocken, som jag ser det.Jag betvivlar inte att det finns folk som vill lyfta bidrag istället för att jobba. Jag är också helt säker på att det finns folk som inget hellre vill än att jobba, men inte kan, och alltså är beroende av samhällets skyddsnät för att kunna ha en dräglig tillvaro. Jag är tämligen säker på att den senare gruppen är betydligt större än den första. Jag ser hellre att några slöfockar som egentligen inte skulle ha bidrag slinker igenom och får det, än att de som faktiskt behöver det inte får det. Givetvis måste det finnas en balans i det hela, men hetsjakt på ”fuskare” leder inte till balans. Jag vill ha ett samhälle där även de svagaste har ett ok liv och har samma människovärde som alla de som, för att använda den här valperiodens retorik, ”jobbar hårt och bidrar”.
Ja, så kan det säkert vara. Jag har dålig koll och försöker därför låta bli att döma, men det låter bara så extremt och känns ibland som något som folk liksom börjat upprepa utan att riktigt fundera/analysera själva så att säga.Det handlar nog i såfall ofta om tex undersköterskor som jobbar deltid eller delad tur och har långt till jobbet och en bensinslukande bil.
Ja alltså man måste ju ha en väldigt låg inkomst och en hyggligt lång resa som heller inte kan dras av på skatten.Ja, så kan det säkert vara. Jag har dålig koll och försöker därför låta bli att döma, men det låter bara så extremt och känns ibland som något som folk liksom börjat upprepa utan att riktigt fundera/analysera själva så att säga.
Rent teoretiskt:Ja, så kan det säkert vara. Jag har dålig koll och försöker därför låta bli att döma, men det låter bara så extremt och känns ibland som något som folk liksom börjat upprepa utan att riktigt fundera/analysera själva så att säga.
Läste för övrigt att över 4500 incidenter är anmälda....Skulle valet ske digitalt framöver skulle ju inte valfusk kunna ske. Något för framtiden kanske