Blev förvånad över att Kristersson väntas avgå, för M gick ju ok även om de förlorade.
Tror ändå han ses som ett sänke inom partiet, för mycket kontroverser. Gissar att Strömmer tar över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev förvånad över att Kristersson väntas avgå, för M gick ju ok även om de förlorade.
Det var jag som tolkade vad SVT skrev fel, det var som statsminister som han väntas avgå.Tror ändå han ses som ett sänke inom partiet, för mycket kontroverser. Gissar att Strömmer tar över.
Det var jag som tolkade vad SVT skrev fel, det var som statsminister som han väntas avgå.
Jag har varit inne på det länge, men blev tveksam när Moderaterna fick fler väljare än man trodde.Ja jag såg det, men tror ändå han får foten av partiet också.
Det är ingen som vill att man ska dalta med kriminalitet. Det många vill är att man ska förebygga. Den korkade politik som förts de senaste åren har helt och hållet varit att springa efter de kriminella och låsa in dem (ja de ska man också göra) vilket är den absolut dyraste och minst effektiva lösningen på problemen. Den billigaste lösningen är att se till att ungarna har ett rikt språk och tar sig igenom skolan, inklusive gymnasiet. Det rika språket handlar om att kan man uttrycka sig verbalt så minskar behovet av att slå på folk när språket tryter, det blir också lättare att klara skolan.M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.
Du skulle ju flytta till ... nånstans. Får man fråga vart?Vi får ju se, det är ju det enda vi kan göra lixom. Se tiden an
Jag hoppas verkligen han avgår. Tycker han är ruskigt obehaglig och osympatisk.Jag har varit inne på det länge, men blev tveksam när Moderaterna fick fler väljare än man trodde.
Jag är infödd här, mitt land med rötter. Men får väl se i framtiden vad som händer....Beror på utgången, hur allt blir..Om Sverige någonsin blir det samma igen efter detta. Jag kan omöjligt veta, jag är ingen häxa med spåkula.Du skulle ju flytta till ... nånstans. Får man fråga vart?
Okej, ber om ursäkt för att jag missat att du inte var SD-väljare.M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.
Varför har rödgröna röran så svårt jämt att bilda regering? Var ju likadant sist hon skulle försöka, vart ju kaos direkt. Väldigt märkligt.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0p8jXg/kallor-kristsersson-avgar
Nu har han avgått. Min gissning är att försöka tvinga fram ett extraval när röd-gröna får svårt att bilda regering. Blir intressant. Förra gången tog det ju ovanligt lång tid att bilda en minoritetsregering med SD som stödparti.
Du vet, man måste inte rösta på SD för att inse åt vilket håll det här landet barkar...Okej, ber om ursäkt för att jag missat att du inte var SD-väljare.
Kriminaliteten- hur daltar dom rödgröna med det? Är det några specifika politiska förlag du tänker på? S röstade ju tex för en sänkt straffbarhetsålder, trots att det går emot all expertis och beprövad erfarenhet.
Rädslan för ekonomin som du har är det nog många som delar oavsett politiskt styre. Tänker du enbart ur ditt perspektiv eller hur den ekonomiska politiken får olika konsekvenser för olika grupper i samhället? Tror du att fattigdomen i samhället kommer öka med en rödgrön regering?
Det är ju inte märkligt? C har som ett parti som är väldigt höger i ekonomiska frågor svårt att ta in att den politiska mitten som de drömmer om inte riktigt finns när det kommer till ett regeringsalternativ. Det är som det är.Varför har rödgröna röran så svårt jämt att bilda regering? Var ju likadant sist hon skulle försöka, vart ju kaos direkt. Väldigt märkligt.
Tycker faktiskt det då andra sidan alltid varit mer enade. Men jo du har rätt i att C är i grunden mer borgerlig, det är sant.Det är ju inte märkligt? C har som ett parti som är väldigt höger i ekonomiska frågor svårt att ta in att den politiska mitten som de drömmer om inte riktigt finns när det kommer till ett regeringsalternativ. Det är som det är.
Det beror ju på hur vi röstar.Varför har rödgröna röran så svårt jämt att bilda regering? Var ju likadant sist hon skulle försöka, vart ju kaos direkt. Väldigt märkligt.
Du vet, man måste inte rösta på SD för att inse åt vilket håll det här landet barkar...
Straffrabatten tex, varför om Magda ville ha det rösta hon emot?? Dubbelmoralens moder eller?
Många med mig kommer säkert få det tufft, kanske gynnar andra. Men tror knappast det kommer gynna landet, nej.
Borttagen rabatt på bensin och dieselJag är genuint nyfiken på vad de rödgröna väljarna tror kommer bli bättre med den rödgröna röran i regering...
Jag ser personligen BARA Kaos..
Högre priser på ALLT !

Då får vi hoppas på en ändring!S är inte emot att ta bort straffrabatten. S tyckte att underlagen var bristfälliga och att förslagen inte skulle kunna genomföras tillräckligt snabbt. Därför röstade de nej till regeringens förslag om hur det skulle genomföras. Inte sakfrågan i sig.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-blev-mangdrabatten-den-stora-stridsfragan-i-valspurten