För att jag är genuint intresserad av hur du resonerar och du verkar politiskt aktiv:
Jag håller med. Hur tänker du kring att få fler att starta hyfsat små företag och öka den egna produktionen av råvaror så som kött, mjölk, och odlat? Förädlandet av dessa råvaror (t ex tillgången till slakterier, folk som nyttjar ull och tar fram färdiga varor av den)? Hur tror du att man får in unga i lantbruket och relaterade yrken? Ser du själv helst att man gör det lättare att anställa (minskade anställningskostnader till exempel, jag vet inte exakt hur sådant fungerar) eller att det blir enklare att hållbart starta eget företag med inga/mycket få anställda (här är det nog mer tydliga bidrag som finns i nuläget)?
Om man vill starta företag ska det vara enklare. Har haft eget företag, det var ett superenkelt företag MEN det var en hel j-a djungel att starta upp... Verksamt gör radioreklam om hur enkelt det är att starta upp ... VILKET SKÄMT. Ja att få pappret att man STARTAT ett företag är enkelt. Men sen kommer all byråkrati från Länsstyrelsen, skatteverket osv. Så mindre byråkrati behövs. Hur det ska gå till vet jag inte. För samtidigt så krävs det kontroller av livsmedelstillverkning, djurhållning mm.
Minskade anställningskostnader ? Vem ska stå för det ? Bidrag ?
JAG anser att har man ett företag som kommer gå runt så ska det drivas av företaget. Varför ska alla ha bidrag ? Har du en vinstdrivande ide så har du det. Går företaget inte med vinst så är det ju ett dåligt företag. Då har man sonderat marknaden fel.
Behöver du pengar ? LÅNA ... Vill inte en bank låna ut pengar så ser inte de heller potential i företaget.
Så nej jag anser inte att staten ska betala "starta eget bidrag" till företag... Låna ut ? Ja de kan få lån som i CSN lån, men det ska betalas tillbaka !
hur man ska få yngre att vilja ARBETA ? Ingen aning... MÅNGA yngre tror ju att man kan bli rik på att vara influencer eller youtuber... Dvs "money for nothing" så länge de tror det kommer det vara svårt att få dem att ARBETA.. Vems felet är där ? Ja inte fan är det statens fel iaf .. Misstänker att skolan gör sitt bästa... Så då är det bara föräldrarna kvar !
Vad är din lösning på förnyad energi och hela den ekvationen?
Jag är för Kärnkraft ! Ser även gärna mer solenergi.
Jag anser att man bör bygga solenergi på alla tak. Hur det ska finansieras är jag dock inte insatt i.
Vindkraft är jag INTE för. Vattenkraft är jag för dåligt insatt i (bor i fel landsände).