Inshallah!![]()
Den stora frÄgan Àr, utalar vi det INshallah eller inshaLLAH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inshallah!![]()
Ăr inte det pĂ„ fredagen?Kanske lika bra att vi alla gemensamt reciterar shahadan?
InshaLLAH, sÄ lÀt det i böneutropen pÄ min tid.Den stora frÄgan Àr, utalar vi det INshallah eller inshaLLAH
Men sÄhÀr enkelt Àr det: vÀldigt mÄnga vÄldtÀktsmÀn kommer aldrig gÄ att utvisa varken i förvÀg eller i efterhand eller gÄ att stoppa frÄn att komma in i landet eftersom de föds hÀr. DÀrför stÀmmer det absolut att vÄldtÀkter "bara hÀnder oavsett regering" eller Ätminstone att vÄldtÀkter sker oavsett regeringens migrationspolitik, för det Àr ju ett obestridligt faktum att det Àr sÄ. Det kommer fortsÀtta hÀnda Àven om man sÄ stÀnger ner grÀnsen totalt och utvisar exakt alla som SD vill utvisa. Efter allt det sÄ skulle vi ÀndÄ ha vÄldtÀktsmÀn i Sverige och vÄldtÀkter skulle begÄs. TyvÀrr.Tycker att du förenklar en sÄdan sak som vÄldtÀkt, att det Àr nÄgot som bara hÀnder oavsett regering, har du varit med om det sjÀlv? Det ger sÄr för livet. Min systerdotter blev vÄldtagen och har pÄ grund av det bland annat en tarmstomi. Det var en man/pojke frÄn Somalia som kommit hit tack vare de rödgröna. I min stad hade 83 % av de frÄn just Somalia ett brottsregister (lokaltidningens uppgifter) Är 2018. Det Àr naivt att inte förstÄ vilka problem de medför och jag kommer hÀdanefter aldrig rösta pÄ ett parti som tar emot dessa kriminella med öppna armar. Men har man aldrig varit med om nÄgot och lever i en skyddad vÀrld sÄ kan jag förstÄ att man röstar pÄ vÀnstern.
SÄ traditionellInshaLLAH, sÄ lÀt det i böneutropen pÄ min tid.![]()
Men sÄhÀr enkelt Àr det: vÀldigt mÄnga vÄldtÀktsmÀn kommer aldrig gÄ att utvisa varken i förvÀg eller i efterhand eller gÄ att stoppa frÄn att komma in i landet eftersom de föds hÀr. DÀrför stÀmmer det absolut att vÄldtÀkter "bara hÀnder oavsett regering" eller Ätminstone att vÄldtÀkter sker oavsett regeringens migrationspolitik, för det Àr ju ett obestridligt faktum att det Àr sÄ. Det kommer fortsÀtta hÀnda Àven om man sÄ stÀnger ner grÀnsen totalt och utvisar exakt alla som SD vill utvisa. Efter allt det sÄ skulle vi ÀndÄ ha vÄldtÀktsmÀn i Sverige och vÄldtÀkter skulle begÄs. TyvÀrr.
Det krÀvs ju inte ens nÄgra personliga exempel för att inse det. Vet inte om du levt under en sten senaste Ären eller om du har hört om Nytorgsmannen, han Àr inte frÄn Somalia om du tror det. Hagamannen Àr ett annat kÀnt exempel pÄ en serievÄldtÀktsman och en vÀldigt vÄldsam sÄdan, inte heller han frÄn Somalia, han misshandlade nÄgra av sinajag vÄldtÀktsoffer sÄ extremt grovt att det rubricerades som mordförsök.
Sedan hoppas jag att din frÄga var retorisk eller att du inte förvÀntade dig ett svar pÄ den för ingen hÀr Àr skyldig dig att grÀva i sitt eventuella trauma för att ha en Äsikt som rÀknas i diskussionen. En del har berÀttat och jag kan garantera att fler hÀr har egna exempel som de skulle kunna komma med om de hade kÀnt för det. Inklusive jag. SÄ försök inte med det dÀr "har man aldrig varit med om nÄgot" eller "skyddad vÀrld" tjafset med mig heller.
Ja det Àr fruktansvÀrt att det sker och nej att stÀnga grÀnsen löser faktiskt inte problemet med att vÄldtÀkter begÄs.
Viktigt med traditioner. Maten frÄn Mellanöstern Àr mycket godare Àn svensk tex julmat och pÄskmat ocksÄ! Den hÀr övergÄngen till islam Àr verkligen en win-win!SÄ traditionell
![]()
Svenska politiker pratar ju knappt ens om större vÄldsdÄd nÀr gÀrningspersonen Àr etnisk svensk. Att de dÄ skulle vilja/vÄga/orka ta tag i det vÄld som utförs av etniskt svenska mÀn (och andra mÀn) i henmen, Àr vÀl nÀsta nivÄ. Minst.För ett par Är sen blev jag vansinnig nÀr en slÀkting (röstar pÄ SD ocksÄ) satt och sa att han var sÄ stolt över att vara svensk man, vÀldigt fÄ svenska mÀn slÄr och vÄldtar kvinnor. Jag blev sÄ otroligt provocerad av det.
Just mÀns vÄld mot kvinnor Àr nÄgot vi behöver ta tag i och det Àr nÄgot som jag brinner för att diskutera. Alla mÀns vÄld mot kvinnor! TyvÀrr kan jag ofta bli för kÀnslosam dÄ det ju ligger en hel del egna trauman bakom. Men det Àr dÀrför jag brinner för det ocksÄ och tjatar om det!
Det Àr ocksÄ ett Àmne jag tycker att alla politiker pratar för lite om.
Win-win för klimatet ocksÄ, ingen julafton att köpa julklappar frÄn Kina tillViktigt med traditioner. Maten frÄn Mellanöstern Àr mycket godare Àn svensk tex julmat och pÄskmat ocksÄ! Den hÀr övergÄngen till islam Àr verkligen en win-win!
Det handlar inte om naivitet utan om nÄgot man inte bryr sig om. Genom det har man ett eget ansvar för utvecklingen och det leder ocksÄ till motsÀttningar och rasism i samhÀllet, det visar inte minst historien.Det Àr naivt att inte förstÄ vilka problem de medför och jag kommer hÀdanefter aldrig rösta pÄ ett parti som tar emot dessa kriminella med öppna armar. Men har man aldrig varit med om nÄgot och lever i en skyddad vÀrld sÄ kan jag förstÄ att man röstar pÄ vÀnstern.
Svenska politiker pratar ju knappt ens om större vÄldsdÄd nÀr gÀrningspersonen Àr etnisk svensk. Att de dÄ skulle vilja/vÄga/orka ta tag i det vÄld som utförs av etniskt svenska mÀn (och andra mÀn) i henmen, Àr vÀl nÀsta nivÄ. Minst.
Jag blir ocksÄ vÀldigt provocerad av sÄdant. OcksÄ varit med om liknande kommentarer.För ett par Är sen blev jag vansinnig nÀr en slÀkting (röstar pÄ SD ocksÄ) satt och sa att han var sÄ stolt över att vara svensk man, vÀldigt fÄ svenska mÀn slÄr och vÄldtar kvinnor. Jag blev sÄ otroligt provocerad av det.
Just mÀns vÄld mot kvinnor Àr nÄgot vi behöver ta tag i och det Àr nÄgot som jag brinner för att diskutera. Alla mÀns vÄld mot kvinnor! TyvÀrr kan jag ofta bli för kÀnslosam dÄ det ju ligger en hel del egna trauman bakom. Men det Àr dÀrför jag brinner för det ocksÄ och tjatar om det!
Det Àr ocksÄ ett Àmne jag tycker att alla politiker pratar för lite om.
Viktigt med traditioner. Maten frÄn Mellanöstern Àr mycket godare Àn svensk tex julmat och pÄskmat ocksÄ! Den hÀr övergÄngen till islam Àr verkligen en win-win!
Jaaaa, metze! tabbouleh, hummus, muhammara, liba brödMuslimer kan tom Àta skaldjur sÄ man behöver inte ens avstÄ frÄn krÀftor eller rÀkor.
Vi andas ut efter att rasistifieringen av Sverige tagit en paus - förhoppningsvis en vÀldigt lÄng sÄdan. Ett parti med 17% vÀljarstöd som driver rasistisk politik pÄ vÀg in i regeringen - dÀr har vi den verkliga faran för det Sverige jag Àlskar. Att det finns en liten, liten klick i V som Àr islamister Àr ett problem för dem, men inte i nÀrheten av samma magnitud av problem för landet.Ja nu förstÄr jag verkligen varför V gÄr framÄt sÄ mycket... Islamiseringen Àr ju ett faktum
Men kul att ni kan skÀmta om det....
Ja nu förstÄr jag verkligen varför V gÄr framÄt sÄ mycket... Islamiseringen Àr ju ett faktum![]()
Men kul att ni kan skÀmta om det....
Vi andas ut efter att rasistifieringen av Sverige tagit en paus - förhoppningsvis en vÀldigt lÄng sÄdan. Ett parti med 17% vÀljarstöd som driver rasistisk politik pÄ vÀg in i regeringen - dÀr har vi den verkliga faran för det Sverige jag Àlskar. Att det finns en liten, liten klick i V som Àr islamister Àr ett problem för dem, men inte i nÀrheten av samma magnitud av problem för landet.
Jag tÀnker att vi borde tillsÀtta en rasism-minister med ett departement som mÄste jobba med frÄgorna för att fÄ ned förekomsten.
Och flÀskkött Àter jag inte ÀndÄ.Jaaaa, metze! tabbouleh, hummus, muhammara, liba brödMuslimer kan tom Àta skaldjur sÄ man behöver inte ens avstÄ frÄn krÀftor eller rÀkor.
Nej, jag ser ingen islamisering alls. Kan du förklara vilka konkreta politiska förslag som antagits eller diskuteras som utgör islamisering?Men du ser inte islamiseringen som nÄn fara ?
Du ser det inte komma....
NÀ, det Àr ju orent.Och flÀskkött Àter jag inte ÀndÄ.![]()