Bukefalos 30 år!

Dig @Enya är det okej med, just du har ju skrivit till mig på tråden, så dej har jag inga problem med! <3. Jag brukar inte reagera såhär starkt så jag kan förstå att du tycker det är olikt mig. Ingen stridsyxa mellan oss tack <3. Men nu får jag faktiskt skärpa mig!!!!!! får ju skämmas!! ses i andra tråden, annars ge mig en spark i röva ut från denna delen! :p
Det känns bra att höra! Ingen stridsyxa från min sida i alla fall. Och march till andra tråden :D

Haha ja, lite sambon undrade lite hur de andra verkar må eftersom det är rätt naivt om man öppnar sina ögon men ja...Man får inte vara av avvikande åsikt, var likadant under coviden (nej jag sa INTE att INTE viruset INTE existerade- vart det rätt nu med alla inte tro,....förkyld hjärna) och om jag inte borde hålla mig härifrån. Han har en god tanke, iaf från denna delen av forumet- jag som inte ens är ingtresserad av politik eg- tycker det är rätt trevligt här på forumet annars måste jag säga.
Det är det där med konspirationsteorier. Avvikande åsikt okej, men att jiddra om fullständigt vansinniga konspirationsteorier som florerar i den icke så upplysta delen av befolkningen, är något helt annat.

Och ändå är det V som drar till sig de värsta judehatarna och leninälskare.
Absolut inte sd. Sd ifrågasätter invandring till ett land som har tagit emot fler än vi någonsin skulle ha gjort. V lierar sig med terrorister i både Sverige och andra länder.
Man kan ju inte se vad man önskar utan vad det verkligen innebär att rösta på V. Man får in riktiga nassar och antisemiter i riksdagens innersta krets. Det om något ska man vara riktigt orolig för.
V är det mest hatiska partiet som finns i vår riksdag. Hästlängder före sd som inte alls kan räknas i samma kategori.

Fast V står också för himla mycket bra saker. Som välfärd, medmänsklighet och skydd för de svaga och utsatta. Hade de varit nära att få egen majoritet hade jag kanske varit lite mer orolig för vilka övriga avvikande åsikter som riskerat att ta sig in, men som det ser ut idag finns det absolut noll risk att de skulle få igenom någon politik på det hållet. Och de driver inte heller några sådana frågor. Vad exakt är du rädd för skulle hända om V fick sitta i regering?

SD har minst lika många hatiska, extrema, destabiliserande krafter inom partiet som V. På inget sätt är V värre än SD, snarare tvärtom. Det är liksom naturligt att partierna längst ut på kanten på båda håll drar åt sig även dem som ligger utanför partiprogrammet när det inte finns något parti ännu längre ut som har något reellt inflytande.

Tänkte på det där klippet en gammal stallkompis delade om Hallden på fb. Han vill ta in fler men det är som att man skulle föda den 10e ungen men man har bara råd med blöjor för 2 ungar, lite samma liknelse. Jag tänker ofta att hur kan det bli så bra här? Ska vi ta in fler från ett dåligt land och så kommer de till ett som är som ett sjunkande skepp, vad kommer de till för elände?!?? Flyr från ett till ett annat....Sverige är ju som ett sjunkande skepp av överlast. Med det sagt önskar jag iaf hitkommande allt GOTT och inte komma till nått som visar sig inte alls bli bra. Näääää nu får jag smyga härifrån igen, är ju helt hopplös!!! ska du med? :angel:
Om du tror att människor som flyr från förtryck och krig tycker att det är lika illa i Sverige borde du kanske prata mer med människor som faktiskt flytt.

Är det bara för att den åsikten kom från JÅ / SD ?

För sanningen är ju att förra valet fick Parti Nyans betydligt fler röster. I år kraftsamlade moskeer så att detta inte skedde.
De va inte korkade... De insåg att man kommer längre ppå att rösta på redan etablerade Hamaskramare och partier som vurmar deras egna åsikter.

Att de som röstar på V är naiva är inget nytt... "V står för så mycket bra" ja som att ge hamaskramare inflytande.. Men men...

Att de sen inte ser det farliga är ju inte konstigt.... De är ju mitt i de rosa molnen med "vi hatar polisen" människor...
Ett problem med strategin är att samtliga som representerar V som ens andas såna åsikter åker ut och plötsligt inte är välkomna alls.

Ditt parti har problemet att de inte sparkas ut - utan partiledaren står och raljerar över media, andra partier och fan och hans moster - men något ansvar för att rensa är högst motvilligt.

Nu går det ändå att förstå, har man byggt ett parti på ett gäng kärnvärden är det tufft att sparka ut personer som uttrycker dem utåt. Och jag kan hålla med om att man nog inte bör tvingas till det, att vara ideologiskt hemma är inte ett fel.

Är det bara för att den åsikten kom från JÅ / SD ?

För sanningen är ju att förra valet fick Parti Nyans betydligt fler röster. I år kraftsamlade moskeer så att detta inte skedde.
De va inte korkade... De insåg att man kommer längre ppå att rösta på redan etablerade Hamaskramare och partier som vurmar deras egna åsikter.
Tror inte det var huvudorsaken till nedgången utan den var att Nyans inte levererade och de föll dessutom på inre stridigheter.

Har hört åsikten att Örebropartiet och Alternativ för Sverige gjorde att Tidö förlorarde majoriteten i riksdagen, implicit att de som röstade på dessa annars valt Tidöpartier. Jag tror inte det faktiskt, de flesta skulle nog se det som ett val mellan pest och kolera, Örebropartiet har sina rötter i V och AfS är väldigt kritiska mod SD.

https://www.dn.se/sverige/smapartier-pa-hogersidan-nastan-lika-stora-som-blockskillnaden/

Min spontana reaktion är snarare att om SD tycker att personer som röstat på Afs eller Örebropartiet egentligen borde ha röstat på SD, så säger det en hel del om....SD. Och inte minst vilka personer de anser sig kunna attrahetera...

Ett problem med strategin är att samtliga som representerar V som ens andas såna åsikter åker ut och plötsligt inte är välkomna alls.

Ditt parti har problemet att de inte sparkas ut - utan partiledaren står och raljerar över media, andra partier och fan och hans moster - men något ansvar för att rensa är högst motvilligt.

Nu går det ändå att förstå, har man byggt ett parti på ett gäng kärnvärden är det tufft att sparka ut personer som uttrycker dem utåt. Och jag kan hålla med om att man nog inte bör tvingas till det, att vara ideologiskt hemma är inte ett fel.

SD behöver inte stänga av hamaskramare från partiet, för de finns inte i partiet !
SD står för att ha en stram invandring.
SD står för att utländska medborgare som begår brott inte ska vara kvar i landet.
Och framförallt vill SD inte att Sverige ska bli ett islamiserat land !

Att sen 49,5 % av Sveriges befolkning betraktar det som rasistiskt är deras åsikt ! Min är att det är för Sveriges bästa !

SD behöver inte stänga av hamaskramare från partiet, för de finns inte i partiet !
SD står för att utländska medborgare som begår brott inte ska vara kvar i landet.

Att sen 49,5 % av Sveriges befolkning betraktar det som rasistiskt är deras åsikt ! Min är att det är för Sveriges bästa !
Nä, det är helt andra saker som gör att det är rasistiskt. Det är väl i och för sig lite den där idén om att SD är ensamma om att inte vilja att Sverige blir islamiserat som bidrar. För det vill ju ingen annan heller, men hotet från extremhögern som vill göra Sverige mer som Sverige igen som är ett väldigt mycket större hot med tanke på rösträkning och utbredning.

Men du och jag är helt överens, hamaskramare kryllar det inte av i SD!

Nej det är ju jättekonstigt att ett parti som skanderar "göra Sverige svenskt igen" och vars företrädare kallar nyblivna svenska medborgare som röstar för röstboskap, betraktas som rasistiskt, 🙄

Vad menar hon egentligen? Från facebook:
"Efter ett jämt val står det klart att svenska folket inte vill ha Sverigedemokratiska statsråd och att det inte finns stöd för en politisk vänstersväng. Istället är det mittenpartierna som går starkt framåt."

Vilka mittenpartier har gått starkt framåt?
Vänsterpartiet har ju ökat mest av alla partier men det är ju uppenbarligen inte V hon syftar på. Mp ökar men är knappast ett mittenparti. C själva har ju inte någon höjdarökning, KD, M och SD är såklart högerpartier och L kan knappast längre kallas ett mittenparti.
S är inget mittenparti i grunden, och har oavsett backat så de kan hon ju inte heller syfta på.

Jag är alltså genuint nyfiken på att förstå vad hon syftar på.

Visa bifogad fil 191043

Tack! Tänkte själv klippa in en bild o fråga här pga det konstiga uttalandet. Alltså V följt av MP har ökat mest i detta val och SD minskat mest, hur kan det inte betyda att fler VILL ha en "vänstersväng", hur man än läser 😅

Nä, det är helt andra saker som gör att det är rasistiskt. Det är väl i och för sig lite den där idén om att SD är ensamma om att inte vilja att Sverige blir islamiserat som bidrar. För det vill ju ingen annan heller, men hotet från extremhögern som vill göra Sverige mer som Sverige igen som är ett väldigt mycket större hot med tanke på rösträkning och utbredning.

Men du och jag är helt överens, hamaskramare kryllar det inte av i SD!

Bara Putin kramare

https://www.expressen.se/nyheter/politik/styret-i-burlov-forlorade-valet-hojde-oppositionens-lon/

Det här är faktiskt lite roande. Det verkar vara ffa en politiker, Sara Vestering, som har lite intressanta ideér om vad en politiker har rätt till och inte. Så är det ibland i ffa mindre kommuner där det finns en eller några 'starka män/personer' som styr och bestämmer lite hur de vill.

2025 klubbade högerstyret igenom ett beslut om att kommunens ledande politiker skulle erbjudas privata sjukvårdsförsäkringar. Man skulle därmed få gå före i vårdköerna, få tillgång till nätläkare dygnet runt och specialvård samt operationer inom två veckor.

– Det har ingenting att göra med att man sätter sig själv som politiker före någon annan, sa Sara Vestering till Sydsvenskan då.

Bara månader senare backade kommunen efter kraftig nationell kritik.

Eller i Haninge kommun där Sven Gustavsson utsett sig själv till 'Haninges borgmästare.'

Tänkte på det där klippet en gammal stallkompis delade om Hallden på fb. Han vill ta in fler men det är som att man skulle föda den 10e ungen men man har bara råd med blöjor för 2 ungar, lite samma liknelse. Jag tänker ofta att hur kan det bli så bra här? Ska vi ta in fler från ett dåligt land och så kommer de till ett som är som ett sjunkande skepp, vad kommer de till för elände?!?? Flyr från ett till ett annat....Sverige är ju som ett sjunkande skepp av överlast. Med det sagt önskar jag iaf hitkommande allt GOTT och inte komma till nått som visar sig inte alls bli bra. Näääää nu får jag smyga härifrån igen, är ju helt hopplös!!! ska du med? :angel:
Du tror alltså att människor som behöver fly från sitt land har det ungefär likadant som vi har det här i det sjunkande skeppet Sverige?

Vet inte om du menar Daniel Helldén eller om Hallden är nån annan, men MP vill inte ha fri invandring och invandringen de pratar om är väldigt långt från när det kom som mest människor hit.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat