Bukefalos 28 år!

Vanliga namn med udda stavningar

Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Haha, tjing för att vara Horhios 1 i så fall! ;) Fast jag missade delen "och sedan levde vi lyckliga i alla våra dagar"? :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

mandalaki - dig kommer jag alltid att kämpa för! :love:
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Poppy Honey Rosie
Daisy Boo Pamela
Petal Blossom Rainbow
Buddy Bear Maurice

Take your pick :D

De där är ju alla rättstavade!? Tycker absolut att de ska spejsas till, typ

Pohppie Hunny Rowsy
eller
Budi Bhéar Mauwrïsse!

//TS som tycker det blev en väldigt spännande trådutveckling av det här
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

De där är ju alla rättstavade!? Tycker absolut att de ska spejsas till, typ

Pohppie Hunny Rowsy
eller
Budi Bhéar Mauwrïsse!

//TS som tycker det blev en väldigt spännande trådutveckling av det här

Alltså, det där var inte mina bidrag på konstiga namn utan vad Jamie Olivers barn faktiskt heter :D

Men visst kan det bli ännu bättre :p
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Jag har visserligen spanska som andraspråk men jag håller inte heller med och det gör nog inte de personer jag känner som är från Chile, Kuba, Venezuela, Costa Rica eller Spanien. Men kanske säger de så i Mexico. Jag känner ingen Mexikan :)
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Går det alltså omkring ett stackars barn på denna jord och heter Daisy Boo?

:cry:

Mammas och Hoanna - jag älskar att ni slåss om mig:D! Senast det hände var annars cirka 1995, när det hade varit slagsmål på det enda nattöppna etablissemang min grekiska lilla favoritö kunde uppbringa. Jag hade inte varit med under natten men fick höra talas om det dagen efter.

Ytterligare ett par dagar senare hade djungeltelegrafen vaskat fram hela historien. Det Georgios och Georgios hade slagits om var - mig:crazy:. Den ene Georgios var en getherde med ofrivilliga dreads eftersom han aldrig tvättade håret, vem den andre Georgios var har jag faktiskt glömt:o

Ohoooo, jag döööör... särskilt som jag minns en annan - förmodligen - getherde med dreads vid namn Georgios/Giorgios/Giorghios/etc etc och som jag nu ser framför mig.... :rofl:
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Saknade han ett par-tre tänder i överkäken? Isåfall kan det ha varit samma:D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Det namnet har väl i högsta grad engelsk (eller må det vara irländsk) stavning och ska väl då inte uttalas med svenskt uttal.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Njaäää, inte saknade, fast nåt konstigt hade han med tänderna, kanske fattades det på sidan. Något konstigt tandläkararbete hade han iaf... :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Varför är det osannolikt?
Jag kan väl inte vara den enda som läst svenska på universitetet och där gått igenom en del uttalsregler.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Nu när jag tänker efter så tror jag att vi gick igenom det ytligt på gymnasiet också.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

HAHA! Trodde helt bombsäkert att det var hittepå. Så öppensinnad var jag!
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Har ett inte allt för vanligt namn (här där jag är född och uppväxt iaf) med en ovanlig stavning. Heter Annelee. Hur ofta har jag inte fått svara på hur det ska uttalas och framförallt hur många gånger har jag inte behövt bokstavera!!!?? Numera bokstaverar jag det bara om det är viktigt att det blir rätt.

Historien bakom stavnigen är att mamma ville jag skulle heta något helt annat men min pappa och gudfar ville att jag skulle heta det jag heter och tillslut sa mamma ok om jag får bestämma stavningen.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Jag har bott några år i Småland, och för mig är det en gåta att man står ut med sin egen dialekt där. Som jag ser det vore det rimligt om man enades om att försöka begränsa delar av de dialektala uttalen och försöka prata rent, såsom att aktivt försöka uttala alla bokstäver.

Helt utanför ämnet, men hissen i mitt bostadshus pratar småländska.

"Fössta vååningen"

"Anda vååningen"

"Tjöö neejåt"
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 158
Senast: Mineur
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 475
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 570
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp