Bukefalos 28 år!

Vanliga namn med udda stavningar

Sv: Vanliga namn med udda stavningar

mmmm..

Det är samma när vår skånske Albert får ta supporttelefonen..

- Vad hette du? (Av nån orsak vill alla veta vem de pratat med)
- Albert.
- Allgot??
- Nej, Albert.
- Vad?? Anders??
- Nej, Albert.. *suck* (resten av gänget kämpar nu ordentligt för att inte skratta ihjäl oss).
- Alice?
- Nej, Sven.. (Ja, det har hänt. Ibland svarar han helt enkelt med Sven för att slippa)..

/Lavinia
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Vet du, jag sa att den rullar åt fel håll och då sa Mammas att "hur kan den göra det, den rullar ju bara fram och tillbaka".


Jag föreslår att du PM:ar henne och säger att du håller med mig och att jag därför har rätt och niphredil är bäst ingen protest och neener neener!

Jag har inte fått något PM. :cool:

Men ja, den rullar ju faktiskt fel! :p
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Jag har inte fått något PM. :cool:
Med tanke på att mandalaki ska bli gudmor åt min Daisy Poppy Boo Boo så tror jag knappast att hon skulle strunta i en sån sak som att stå upp för mig. Antagligen är det fel på din dator. Eller din syn. Eller så ljuger du. Eller så har hon blivit kidnappad.

Men ja, den rullar ju faktiskt fel! :p
SA JU DET!
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Öhm, menar du inte Benny? :cool:

(Varför föreslår min telefon Andersson som nästa ord när jag skriver Benny? :p)
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Med tanke på att mandalaki ska bli gudmor åt min Daisy Poppy Boo Boo

Det värsta i kråksången är väl att Jamie Olivers två äldsta döttrar heter Poppy och Daisy Boo. :p Skaffar du sen ett syskon med namnet Petal Buddy Bear är cirkeln fullkomlig :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Försöker du flytta fokus från det faktum att du kidnappat mandalaki/ljuger/har blivit galen/fått minnesförlust? Den gubben gick inte serru!

(för att den vet hur du innerst inne älskar abba!)
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Det värsta i kråksången är väl att Jamie Olivers två äldsta döttrar heter Poppy och Daisy Boo. :p Skaffar du sen ett syskon med namnet Petal Buddy Bear är cirkeln fullkomlig :D
Hahaha är det sant!? Underbart!

Ska absolut skaffa mig en Buddy Bear utöver lilla Boo Boo. Detta blir ju alldeles strålande :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Uhm, inget av det där du räknar upp är väl varken en hemlighet eller något att skämmas över? :confused: mandalaki bor permanent i min garderob!

Jahaa, då har jag precis glänst med mina icke-ABBA-kunskaper, men när du säger det heter ju han Andersson ja. :p:D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Sa har uttalar hast tranaren Jorge fran Columbia sitt namn. Och sa har anser Mexarna (min hovslagare och hans bror/medhjalpare) jag pratade med i dag att det ska uttalas.
Jag pratar inte Spanska mer an ord och fraser sa jag kan bara saga vad de som har det som modersmal anser.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Din youtubelänk suger dessvärre kraftigt. Jag kollade några ord från samma källa, alla uttalas med kraftig amerikansk brytning. Kolla franska DuPont t ex: länk. Det är inte franskt uttal.

Yggdrasil är ännu värre: länk

Här är en annan youtubekälla som jag skulle säga har ett bättre uttal av Jorge: länk
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

håller med mandalaki angående in YT-länk :crazy: och vidhåller fortfarande att det är ett amerikaniserat uttal av jorge/jesus/josé. eller ja, jag + spanjor + colombian håller i alla fall inte med dig :p
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Jag ska meddela Jorge, Antonio och hans bror att de har fel och inte uttalar J pa ratt satt.:p

Den har diskutionen ar meningslos, sarskilt da jag inte pratar spraket bra nog sjalv utan kollar med Mexicaner har. Jag har formedlat vad de sagt och sa ar det bra med det.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

de kanske har andra uttalsregler för spanskan i mexiko :D att j blir h och h faktiskt uttalas istället för att vara stumt :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Det var din länk jag invände mot, den återgav amerikaniserade uttal på flera språk.

Om du tycker att länken stämmer med det du hör så kanske de amerikaniserar sina namn när de pratar med amerikaner?
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

de kanske har andra uttalsregler för spanskan i mexiko :D att j blir h och h faktiskt uttalas istället för att vara stumt :D

Så var det inte när jag var i Mexiko. :p

Jag är snarare imponerad av att det ens går att uppbringa spanskspråkiga som kan säga H, särskilt i början av ord. Det kan varken madridspanjorer eller bolivianer i min närhet. :D
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Förresten: pratar vi bara om Mexiko nu? Det uppfattade jag inte från början i alla fall.

Nu hittade jag en uppgift om att man i vissa områden i Mexiko, men inte alla, uttalar j så att det ligger nära h: In some areas, the j sounds like the “ch” in “loch” (difficult for many native English speakers to master), while in others it sounds like the English “h.”

Men steget därifrån till att det amerikanska Hezus (fast jag tycker mer att det låter som Hey-sus) skulle vara generellt rätt, det är ju rätt stort.
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Går det alltså omkring ett stackars barn på denna jord och heter Daisy Boo?

:cry:

Mammas och Hoanna - jag älskar att ni slåss om mig:D! Senast det hände var annars cirka 1995, när det hade varit slagsmål på det enda nattöppna etablissemang min grekiska lilla favoritö kunde uppbringa. Jag hade inte varit med under natten men fick höra talas om det dagen efter.

Ytterligare ett par dagar senare hade djungeltelegrafen vaskat fram hela historien. Det Georgios och Georgios hade slagits om var - mig:crazy:. Den ene Georgios var en getherde med ofrivilliga dreads eftersom han aldrig tvättade håret, vem den andre Georgios var har jag faktiskt glömt:o
 
Sv: Vanliga namn med udda stavningar

Ytterligare ett par dagar senare hade djungeltelegrafen vaskat fram hela historien. Det Georgios och Georgios hade slagits om var - mig:crazy:. Den ene Georgios var en getherde med ofrivilliga dreads eftersom han aldrig tvättade håret, vem den andre Georgios var har jag faktiskt glömt:o
Horhios 1 och Horhios 2 då kanske? ;) :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 144
Senast: Mineur
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 470
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 555
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 183
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp