Väntans tider, del 2!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 528
  • Visningar Visningar 44 042
Sv: Väntans tider, del 2!

Grattis! Det är så skönt när det är över, och de små är här:banana:

Ja en otrolig känsla när fölet stapplar fram till en och nosar en i håret :) Nu ska jag sova så att jag kommer upp tidigt imorrn och ut och inspektera närmare hur hon ser ut!

Här är lite bilder

P6240004.jpg

P6240002.jpg

P6240001.jpg

STORT GRATTIS till fölisen!! :bump:
Jättesöt var hon!! :love:

Så söt:love: Vilken päls! Ser ut som hundpäls på ryggen:D

Tack både Jet och maria-mp!!

Det var tur att hon klarade sig på egen hand. Har varit extra nojig i år efter alla fellägen och dyligt jag läst om här.

samma här-... alltså att man varit nojig.. när jag vaknade av att teven stönade (läs: caksa) så var inte glädje man kände utan ren och skär panik. SKulle va kul om nån hade smygfilmat en då¨... flyger upp hur sängen och ska dra på sig kläder och rusar ut i regnet och in i stallet.. haha.. men det är skönt att allt gick bra :)

*kl*

Inga fler ston som är på gång? :)
Är ju spännande att följa er andra nu, när årets fölningar är klara för egen del!

Jorå, fast det känns som vårt sto bestämt sig för att förbli dräktig för evigt. Eftersom det är hennes första började vi vaka tidigt. Hon gillar verkligen att vi är i stallet hos henne och tycks inte ha någon ide om att föla ännu. De senaste nätterna har hon dock lagt sig ner med någon timmes mellanrum och haft förvärkar. Men efter 1-2 minuter är hon uppe på benen och mumsar hö som inget hade hänt. Fölisen sparkar glatt i magen och de enda som är slitna är vi. Till nästa fölning ska vi ha kompett teknisk apparatur för övervakning!!!

Våran fölvaka gick fort.. ;)

Igår var jag ute på betet och gav vårt dräktiga sto extra krafft som alla andra dagar men när jag kollade till på hennes juver så var dom stenhårda och varma.. inte så stor som tidigare föl men nog så stora att det fick min uppmärksamhet att någon måsta vara på gång, testade att kolla mjölken för första gången..

Och döm om min förvåning när mjölken var vit, det är hennes största kännetecken precis innan fölning..

Vi for in och gjorde rent en av fölningsboxarna, hävde in meter högt med halm.. väntade en stund och tog in henne..

Och mycket riktigt inatt vid kl 1 så fick hon ett jätte sööt stoföl, stammen är e. Lasandos - Ramiro Z

Kommer lägga ut bilder under föltråden senare.. :love:

Jo här väntas också föl. Beräknad tills i morgon 28 juni. Släppte bäckenbanden för en månad sen och även slemproppen gick. Trodde att hon skulle föla tidigare men det ser inte så ut. Juvert är ännu inte välfyllt men det är kanske för att hon gick med sitt fjorårsföl ända fram tills för 6 veckor sedan. Är det vanligt att dom släpper bäckenbanden och att slemproppen går så tidigt. Hon har rejäla verkar och har haft det i tre veckor. Hon är enorm, ser ut som hon har mer än en där inne. Hoppas det kommer snart:) Dom två senaste fölningarna har vi ägt henne och då har hon haft läckande mjölk samma dag hon har fölat så jag hoppas hon har samma tecken i år också.

Jo,här väntas också 2 veckor över tiden.Juvren är inte alls mycket fyllda men magen är stor och det rör sig.Första för henne

Jag lider med er!Jag hade räknat med lång väntan, oro osv. Jag kan fortfarande inte fatta att jag slapp det:D Min fölade på 322. Känns ofattbart skönt att slippa den väntan ni bär på. Men...Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge:banana::banana:

Ännu en vaknatt utan något resultat. I natt hade hon bara två förvärkar. Vi turas om att sitta nere i stallet, tar med laptop och hörlurar, som man har lite på sniskan för att kunna höra henne, tittar på film, fikar, funderar, halvslumrar. Hon är van vid att ha oss rantande istallet eftersom hon skade sig allvarligt förra året (böjsenan) och fick stå ett halvår i boxvila. Det var vår vetrinär som föreslog att vi skulle ta föl på henne eftersom hon ändå inte fick ridas förrän till hösten. Hon har idag ingen synlig hälta där hon går med sin stora mage. Här om dagen tog hon till och med en liten galopp i hagen, vilken syn!

Eftersom vi började vaka tre veckor innan beräknat (dock utan att vara i stallet hela nätterna vilket vi är nu), har vi nu bara två veckor kvar åt andra hållet.

Nu har mitt sto äntligen fölat ett stoföl på dag 331 kl 21.30.:banana:. Ljusfux med stjärn. Allt gick enligt regelboken. Fölet reste sig redan efter 10 min och diade efter 20 min. Den har både kissat och bajsat.

håller på o vakar, fundarar snart på o dra ett spännband runt magen på henne o pressa ut fölet:D börjar bli lätt sliten , inte första natten

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 675
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
54 006
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka