Var är min häst? Kontraktsbrott!

Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

:eek::eek:

Herregud! Undrar vart detta ska sluta! Förhoppningsvis så får du hem din häst oskadd utan problem,men om inte? Shit...

Hoppas nuvarande fodervärdar har en jävligt bra förklaring till detta! :mad:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Jag trodde att den tjänsten tagits bort av samtliga operatörer pga av att den användes frekvent av mobbare. Däremot kan man ändra nån inställning på telefonen tror jag...:idea:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Är inte de jätte dyrt?
Kontraktet kommer från www.hastlitteratur.se + lite ditskrivna punkter är det honom jag ska ringa? Juridisk Rådgivning?

Nu vet jag inte hur just dessa avtal ser ut. Finns det något om att fodervärden får flytta hästen utan att meddela ägaren? I vissa gör det men ofta är det en bortglömd bit i avtal. Finns det så underlättare det ju en hel del i ditt fall.

I vilket fall som så låter det på dig som om det i princip bara är att åka och hämta hästen eftersom det finns saker i avtalet som inte fodervärden följt.

Tyvärr verkar det inte vara de ärligaste människorna som har fått din häst på foder. Så att de flyttat hästen för obetalda räkningar stärker bara den känslan. Att de sedan inte svara i telefon eller hör av sig gör ju inte saken bättre. Tror att det bästa du kan göra är att om du vet var de bor helt enkelt åka dit. Det brukar vara det minsta de väntar sig och det enda som har någon direkt verkan. För det är ju inte omöjligt att de redan finns hos både KF och polis, så en gång mer eller mindre gör inge skillnad.

Juridisk rådgivning ger en del fritt första kvarten.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

TS, har PMat dig ang fodervärden.
Låter otäckt lik min hemska fodervärd som jag fick hämta hästen ifrån i halvpanik för två år sedan...
:(
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Nu vet jag inte hur just dessa avtal ser ut. Finns det något om att fodervärden får flytta hästen utan att meddela ägaren? I vissa gör det men ofta är det en bortglömd bit i avtal. Finns det så underlättare det ju en hel del i ditt fall.

Det står i kontraktet att jag skall ha akutell adress och telefonnummer till stallet och att fodervärden skall kontakta mig före flytt.



Nu är box och transport orndat och jag skall kontakta polisen om rådgivning.

Får jag inte tag på hästen så måste de ju hjälpa mig att söka.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Att polisen ska hjälpa dig att söka är nog att hoppas lite för mycket.

Möjligen att de kan vara behjälpliga när du har en konkret adress att hämta hästen på, eller om du får tag på fodervärden och denne vägrar att tala om var hästen finns.

Finns hästen runt Uppsala?
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Nu är box och transport orndat och jag skall kontakta polisen om rådgivning.

Får jag inte tag på hästen så måste de ju hjälpa mig att söka.

Om det inte hjälper så kan du ju lägga en efterlysning här på nätet. Det kan ju finnas någon ärligt person som vet var din häst finns.

Lycka till!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Jag undrar detsamma...

Har inget för mig så hojta om du vill ha "åksällskap", pmm!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

:eek: men gud


håller tummarna att det ska fixa sig så fort som möjligt!!!!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Hoppas verkligen du hittar hästen snart:crazy:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Skriver lite för att hitta tillbaka hit sen.
Men gud vad hemskt hade det hänt mig hade jag nog blivit helt galen. Men berätta gärna hur det går...
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

fyfan! ta reda pa var hasten ar illakvickt och hamta den!:eek: dom verkar inte vara friska! hoppas verkligen att du far hem din hast!!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Fy va hemskt! Hoppas verkligen att du hittar hästen snabbt och kan ta hem den.

Man kan aldrig lita på människor. Det svider att lära sej det! :eek:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Finns den i Stockholmstrakten kan jag försöka hjälpa med vid ev hämtning osv! Kan se farlig ut ;)

Hoppas det löser sig!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

men vad e det för människor..Och inte betalt för sig i stallet, aj aj, låter inte alls bra det heller! Hoppas du hittar din pålle snart!!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Herre gud vilka människor! Hoppas att du snabbt får hem hästen välbehållen!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

*knapplån*

Fruktansvärt! Jag känner inte dig och du känner inte mig MEN behöver du hjälp på något sätt så PMa mig!

Ungefär var står din häst nu? Säkert många "Bukespioner" som kan hjälpa dig!

Tröstkram / Fia
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

fy fan, vilka människor! Man behöver ju inte oroas för att inte bli förvånad nu för tiden! Jag hoppas verkligen att du hittar din häst!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 869
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 780
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp