Var är min häst? Kontraktsbrott!

Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

*KL*

Hoppas att du är iväg och hämtar din häst!

Usch för opålitliga människor... :(
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Men gud! Jag inser att jag är sjukt naiv men vad är detta för människor? Visst kan det kanske finnas förmildrande omständigheter som du inte vet om än, men vad tusan om du har pratat med fodervärdens sambo och han vet att du vill ha tag i henne så skulle väl en människa med ärliga uppsåt ringa bums?!

Hoppas verkligen att du hittar hästen snart och att den mår bra, massa lycka till och lova berätta hur det gick!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

kl
om det är i sthlms kontrakten kan jag också hjälpa till (har dock ingen bil). Men jag är också duktig på att se farlig ut ;) Kan slåss oxå ;)
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Det låter inte alls bra, jag hoppas hästen har det bra med tanke på att jag upplevt henne som "lite svår". Hoppas du du får hem henne snart!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Hur har det gått? Är hästen hemma?:bump:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

"kl"
Lägg ut en bild på hästen här. Då kommer du nog att få napp .
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

kl
om det är i sthlms kontrakten kan jag också hjälpa till (har dock ingen bil). Men jag är också duktig på att se farlig ut ;) Kan slåss oxå ;)

Jag har bil med krok :D
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

*kl*
Va less jag blir på folk!

PMM - Hoppas du har fått tag i hästen, säg till om du vill ha leta/lasta/köra hjälp. Eller bara ett par extra, spejande ögon!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

*Knapp*


Gud vad underbara ni är :bow:

Hela historian men väldigt kortfattat.

15:07 Får jag sms av min kompis, som tränar för A. att de flyttat min häst "Tack och lov" ifrån A's stall.
15:08 Börjar jag ringa efter fodervärden, går fram 2 signaler sen slår hon av telefonen.
15:57 Ringer A, säger att hästen finns någonstans i G.
16:03 ringer jag fodervärdens sambo och får hemnumret, men även där inget svar.
16:45 kontaktar jag min fd boxhyresvärd och även en kamrat med transport.
16:55 Svarar fodervärden, jag frågar vart hästen står för jag vill hälsa på. Får den nya adressen och säger sen att hon brytit mot 2 punkter i kontraktet och kontraktet då inte är giltigt och jag hämtar hästen nu. Hon säger hej då och lägger på.
17:00 Fodervärden ringer upp mig och säger att hästen har kvarka, jag frågar varför hon inte berättat det då även det står i kontraktet och att jag pratat med A.
Hon frågar då vem hennes häst skall ha som sällskap. Men det är tyvärr inte mitt problem.
17:26 Ringer jag 114 14 och förklarar vad som har hänt och att vi är påväg att hämta hästen, de tar alla uppgifter och önskar oss lycka till och nu kan de snabbt få fram allt om det behövs + att de vet vart vi ska.
18:30 Lastar vi hästen.


Fodervärden la bara skydd + passet vid transporten, dottern stod i hagen och grät då min häst var hennes häst. De stod och betade en bit bort och när jag ropade på henne kom hon travandes med spetsade öron rakt ner i min famn. Gissa hur det kändes :love:
Min mamma som jag bett åka dit vart tårögd för det var sånt man bara ser på film!

Jag hade med mig kompisen som äger transporten (och där hästen nu står) och hennes dotter, sen ringde jag mina föräldrar så de åkte också med dit + min syster.

Det har ju vart en hel del strul med min häst som jag tror flera kanske läst, och jag tror helt enkelt det inte är meningen att vi skall vara ifrån varandra.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Åh vad skönt att ni fick hem henne! Jag hade oroat ihjäl mig om något liknande hänt mig och min häst.

Hur mår hästen nu?
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Hon mår som en prinsessa, fin i hull, torra ben, inga konstigheter, lite fula broddtramp på hovarna bara som jag hoppas inte skall påverka henne.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Skönt att den är där den ska vara då!!

Hoppas det löser sig för det bästa för er!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

men hade hon inte kvarka då? :confused:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

åhh vad skönt att det har löst sig så bra :)
Men fy vilka idioter dt finns :eek:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Har hästen kvarka?:eek:
Eller var jag trögfattad nu?:o:D
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Vet inte.

När jag sa att det också är ett kontraktsbrott i så fall eftersom hon skall informera mig om hästen blir sjuk, och även att jag pratat med tränaren (stallägaren där de hade min häst uppstallad) så säger hon att hennes häst kommer bli ensam och frågar mig hur jag skall göra då.


Jag ska ringa tränaren imorgon och höra mer. Jag ville bara ha hem hästen kvarka eller ej. Stallägaren där min häst står nu tycker även hon att får hon i kvarka så är det minsta problemet.

Och hade hon haft kvarka hade hon väl stått i karantän och inte flyttat hästen?



Från travsport:
Länsstyrelsen Stockholm: 25/3; Konstaterat på en häst i Hallstavik. Stallet isolerat den 17/3. Misstanken fanns då hos tre av sex hästar.


Om det är stallet min häst stod i eller inte har jag ingen aning om, men på samma sida kan man läsa:
Länsstyrelsen Östergötland: 27/3; Konstaterat på en ridhäst i Grimstad. 30 hästar av ridhästtyp i stallet. Handel med häst förekommer.

Och tycker det är konstigt då att det inte står under stallet i Hallstavik också då det är ett försäljningsstall.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 869
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 780
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp