Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Var kan man få tag i en koldioxidmätare?

J

joa

Hittat på nätet, men de kostar 4-5.000 kr.
Borde finnas att låna, men var. Kommunens miljöansvariga hade inte.
Vill mäta koldioxishalten i stallet så man vet att ventilation är tillfredställande ur den aspekten.

//Jocke

Hade verkligen inte Miljö & Hälsa på kommunen en? Eller ville de inte låna ut?

Ventilationsföretag och konsulter som gör OVK-besiktningar har säkert. Sök tex på installatörer och installationskonsulter eller besiktningsmän. Frågan är om de vill låna ut sin utrustning eller om de vill sälja tjänsten att mäta hos er.

J

joa

Har nyss flyttat till en fjuttkommun och dom hade ingen.
Får kolla upp dina tips. Tack!

//Jocke

vad är en fjutt-kommun? :D

jag bor i en liten kommun och här har Miljö & Hälsa koldioxidmätare. De mäter i skolor tex och ser till att vi på min avdelning har något att göra. ;)

Vi har en här på kommunen (också yttepytte stor, kommun alltså), men den är endast för "inomhusbruk" och lånas inte ut till stallar. Används som sagt i skolor etc.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2
Svar
39
· Visningar
1 729
Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 206
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
21 969
Hundavel&Ras Har börjat skanna nätet lite mest på skoj då vi ev funderar på valp till sommaren (eller nästa år, vem vet). Jag har konstaterat att de...
2
Svar
26
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar