Var ska jag flytta?

Sv: Var ska jag flytta?

Och det passar så klart BARA in på Karlstad :D

Jag är ledsen, jag beslutade att plocka bort Karlstad från listan.
Av privata skäl.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Varför har jag inte sett den här tråden?

Flytta till oss! Norra Västmanland. Du kan bli min bästa kompis!

:idea:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Fördelar med "min" ort:
* Billigt boende
* Lagom stor stad (fast vi bor straxt utanför i en by) med gott om lediga lägenheter. Både bostadsrätter (till väldigt rimliga priser) och hyresrätter.
* Ca 12000 invånare i stan; inte FÖR litet, men heller inte för stort.
* Nära naturen!
* BRA kommun med GOD ekonomi.
* Ca 2 timmar med tåg till Stockholm, 1 timme till Västerås med tåg.

Eventuella nackdelar:
* Jobbmarknaden (men vi har ett sjukhus på orten; dock något nerrustat)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Har inte läst alla inlägg men:
Ystad - mysigt litet samhälle, lugnt, dock svårt med bostad men fina insatser till bra pris, bra kommunikation med pågatåget, bra skolor. Tyvärr sparar sjukhuset men Nova finns ju om så och andra privata vårdinrättningar och vik tjänster.

Kalmar - ingen motivering mer än jag älskar den staden, nära till Öland med myssemester på helgerna om man inte har råd med "riktig" semester, bara över bron, hästar i alla former finns där både kring Kalmar och på Öland. En del av min uppväxt. Bostad vet jag inte. Kommunikationerna?? Det går iaf tåg till Växjö :D

Karlskrona - en underbar stad där med, känslan att vara där....också en del av min uppväxt, hamnstad. Tåg till Skåne!

Det är då samhällen som jag kan tänka mej bo i. Växjö också.

(Jag har bott lite varstans, småland, östergötland, norrbotten, nu är det skåne som gäller och jag blir nog kvar här)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag bor i Värnamo utan bil och det fungerar bra (om man inte vill åt Vetlandahållet).
 
Sv: Var ska jag flytta?

Fördelar med "min" ort:
* Billigt boende
* Lagom stor stad (fast vi bor straxt utanför i en by) med gott om lediga lägenheter. Både bostadsrätter (till väldigt rimliga priser) och hyresrätter.
* Ca 12000 invånare i stan; inte FÖR litet, men heller inte för stort.
* Nära naturen!
* BRA kommun med GOD ekonomi.
* Ca 2 timmar med tåg till Stockholm, 1 timme till Västerås med tåg.

Eventuella nackdelar:
* Jobbmarknaden (men vi har ett sjukhus på orten; dock något nerrustat)

Jobbmarknaden är inte bra att den inte är bra ;) Men hur är kommunikationerna inom orten då? Jag är inte så intresserad av Stockholm:o
Jag skulle bara åka/gå vilse där och så kommer jag vara med i Efterlyst! :eek:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Har inte läst alla inlägg men:
Ystad - mysigt litet samhälle, lugnt, dock svårt med bostad men fina insatser till bra pris, bra kommunikation med pågatåget, bra skolor. Tyvärr sparar sjukhuset men Nova finns ju om så och andra privata vårdinrättningar och vik tjänster.

Kalmar - ingen motivering mer än jag älskar den staden, nära till Öland med myssemester på helgerna om man inte har råd med "riktig" semester, bara över bron, hästar i alla former finns där både kring Kalmar och på Öland. En del av min uppväxt. Bostad vet jag inte. Kommunikationerna?? Det går iaf tåg till Växjö :D

Karlskrona - en underbar stad där med, känslan att vara där....också en del av min uppväxt, hamnstad. Tåg till Skåne!

Det är då samhällen som jag kan tänka mej bo i. Växjö också.

(Jag har bott lite varstans, småland, östergötland, norrbotten, nu är det skåne som gäller och jag blir nog kvar här)

Några av dem är för nära skåne ;) Det är ju skåne jag vill i från! :) Varför vill du bo i skåne?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Kom på att jag även bott i Örebro i åtta år.

Hm ja...jag har ju liksom bott lite överallt, förutom i Skåne!!

Nu ska vi se..Vetlanda, sommarboende utanför Kalmar och Karlskrona, Jönköping, Huskvarna, Örebro, sommarjobbat i Leksand flera somrar i rad, Öjebyn, Svensbyn (ligger utanför Piteå), jobbat i Luleå, Finspång, sedan en by mellan Norrköping och Linköping.

Honung - ja, jag saknar er också, hästmässigt är det allra bäst bo mellan Linköping och Norrköping!!

Men ta Söderköping då!! Helmysig plats o finns väl bussar?? Fråga honung.... ;-)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Söderköping har stora problem med droger bland undomar, har varit mycket bråk och stoj. En oerhört vacker och mysig sommarstad - jag har ett otal gånger övervägt att bosätta mig där men njä. Det räcker med att jag jobbade där ett tag - vintertid. Det var sisådär då. Busstrafiken vet jag knappt något om eftersom jag knappt vet vad som är bak och fram på en buss, men tror att det inte är några större aber med trafiken mellan Söderköping och Norrköping.

Området mellan Norrköping och Linköping är nog ett av landets hästtätaste. För mig är det för mycket inland. ;)

Jag tror att i så fall skulle nog Kolmårdssidan vara något för TS. Jag ser att det finns ett mycket aktivt föreningsliv där, mycket hästar, mycket ung befolkning, bra kommunikationer med X2000-hållplats och närhet till såväl Linköping och Nyköping och Stockholm.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Kom på att jag även bott i Örebro i åtta år.

Hm ja...jag har ju liksom bott lite överallt, förutom i Skåne!!

Nu ska vi se..Vetlanda, sommarboende utanför Kalmar och Karlskrona, Jönköping, Huskvarna, Örebro, sommarjobbat i Leksand flera somrar i rad, Öjebyn, Svensbyn (ligger utanför Piteå), jobbat i Luleå, Finspång, sedan en by mellan Norrköping och Linköping.

Honung - ja, jag saknar er också, hästmässigt är det allra bäst bo mellan Linköping och Norrköping!!

Men ta Söderköping då!! Helmysig plats o finns väl bussar?? Fråga honung.... ;-)

Oj vad du flyttat runt! :D

Jag har bott i ...skåne!

Jag har bott i mellanskåne största delen av mitt liv, nära nog hela livet. Bodde i Malmö under några av mina första år (från jag var 1 år till jag var 5 år) och har växlat några gånger mellan Höör, Eslöv och Hörby.

Hästmässigt bra spelar ju inte så jättemegastor roll egentligen. Jag har en travare som man "bara" kan skogsmulla på pga hennes sjukdom (och ålder, enligt mig) och någon häst efter henne vet jag inte om vi skaffar, som sagt. Hon kommer att vara 21 år vid en flytt, men mår hon som hon mår nu så följer hon nog med när jag och barnen tar med oss prylar och djur och drar uppåt :) Dock är det alltså inget som är spikat för hennes del.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Söderköping har stora problem med droger bland undomar, har varit mycket bråk och stoj. En oerhört vacker och mysig sommarstad - jag har ett otal gånger övervägt att bosätta mig där men njä. Det räcker med att jag jobbade där ett tag - vintertid. Det var sisådär då. Busstrafiken vet jag knappt något om eftersom jag knappt vet vad som är bak och fram på en buss, men tror att det inte är några större aber med trafiken mellan Söderköping och Norrköping.

Området mellan Norrköping och Linköping är nog ett av landets hästtätaste. För mig är det för mycket inland. ;)

Jag tror att i så fall skulle nog Kolmårdssidan vara något för TS. Jag ser att det finns ett mycket aktivt föreningsliv där, mycket hästar, mycket ung befolkning, bra kommunikationer med X2000-hållplats och närhet till såväl Linköping och Nyköping och Stockholm.

Då är Söderköping uteslutet. Jag vill inte skaffa mig problem med barnen om jag kan undvika det förstås.

Tåg är bra :) Ju mer jag hör här desto mer känner jag mig bortskämd med tåg! Vi som bodde utanför Eslöv fick åka buss eller tåg till skolan när jag började på högstadiet. Eftersom jag bodde där det fanns tåg så blev det så. Samma på gymnasiet. Så jag har åkt tåg sedan jag var 13 år när jag skulle någonstans :) Däremot inte uppåt i landet, där går ju inga pågatåg precis :p

2658087_520_292.jpeg


Så här kan det se ut på vintern, slår vad om att tåget satt fast på Österlen.... :D Fast om det är så mycket snö (typ sällan) så är det ok att tåget är försenat. Faktiskt.

DSC02681copy.jpg


Nu är de moderna och ser ut så här :D

Så det är kanske det jag kommer sakna mest med landskapet skåne? :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: Queen
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 986
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 752
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 234
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp