Våra föl blir äldre...

Sv: Våra föl blir äldre...

000_0250.jpg


3 dagar gammalt ridponnyföl

http://i63.photobucket.com/albums/h157/Marnna/DSC00197.jpg[/IMG



[IMG]http://i63.photobucket.com/albums/h157/Marnna/DSC00197.jpg
2 månader gammalt ridponnyföl
DSC00286.jpg


4½ månader gammalt ridponnyföl, samma unge hela tiden förstås
 
Sv: Våra föl blir äldre...

*kl*

Min lilla kille är nu 6 månader gammal.
Mättes igår till 129 fram och 134 bak - korsning arab/vbl travare.


100_2061.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är min Quick Step nästan 5 månader. e.Camiell Flamingo Z ue. Malvernico**. Han fick 988777, 46 poäng på fölbesiktingen :banana:
snyggingenpG.jpg

Liteverbyggdeller.jpg

Som ni ser är grabben "lite" överbyggd just nu...;)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

IMAG0010.jpg

IMAG0012-3.jpg


Ridponnyföl 3,5 mån. e Bocaccio Arden - Prince River. Korten tagna igår.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Nu har jag varit ute och fotat de båda "odjuren"-inte det enklaste för dom är som två plåster, går inte många steg i från :love: varandra...:love: de är nu strax under fem månader...
celhohuvud061001.jpg
Coelho-huvudbild.

coelho3061001.jpg
och hela han...132 cm hög numera.

pelleansikte061001.jpg
Och här har vi clawfinger"Pelle"...

han är bara 128 "hög"-bara inte "mormor" slår igenom:eek: (153 liten)
pelleocholle061001.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

...132 cm hög numera.

han är bara 128 "hög"-bara inte "mormor" slår igenom:eek: (153 liten

Men hjälp är inte dina större, hur stora hästar skall jag få :eek:

Minstingen (lite mer än 2,5 mån) är 130 fram och 135 bak :o

Den äldre 5,5 mån 141cm fram och 144 bak (och då har hon ändå obefintlig manke) :o

Nu blev jag ju lite orolig, nog för att jag tyckt att den lilla växt väl snabbt (de var ungefär jämnstora i födelse höjd men som 2 mån var den lilla nästan 10cm större än vad den äldre var vid samma ålder).
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Alltså-Coelho tro jag hamnar runt 165-167, vilket är optimalt anser jag, men Clawfinger däremot är en lite skit(har varit det sen han föddes).
Vig som en katt, nyfiken och pigg men ...slank i kroppen och som sagt ...liten...
Fast 1 åringen E: santa cruz var inte större han(fast grövre) och han blir nog strax över 160 iallfall, så jag hoppas vi kan komma över det måttet.

F*n vad fin din lilla tjej är:love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Mina trodde jag innan skulle landa ganska exakt på 170 (den äldstas mamma 168 vilket jag även trodde den yngstas var men det var hon tydligen inte längre senast mätt på 3-års nu några cm över 170 ) Joy är ju lite klurig, alla som ser honom tror han är minst 175cm, men precis som den äldsta så har han Cordes obefintliga manke och är mätt både på 3-års o kvalitet till 169cm, så hur man skall beräkna hans storlek är ju lite svårt för sätt en normal hög manke på honom så är han ju en bra bit större. CB II har ju också gett en del riktigt stort så risk finns ju att det slår igenom stort från den sidan också. Minstingen har jag väl haft vissa aningar om att hon skall bli riktigt stor, hon har så gigantiskt stora gångarter till den lilla pluttkroppen och längre skenor både fram och bak än mamma som är 170+.
Båda ungarna har ju som tur var ärvt Joys långa ben så mkt av höjden är ju ben som tur är om de nu skall bli riktigt stora.

Ja den lilla är mums mums, och ännu bättre live hon har ett utryck och takt i gången som får en att dräggla (synd att man sitter på modem och inte kan ladda upp film), har fått höra att jag är dum om jag gör hopphäst av henne (var innan hon löshoppat nu har hon ju visat att hon inte är så dålig på det heller), nej en riktig fullträff som jag är mkt stolt över (kunde ju behållt sin svarta färg också så hade det ju blivit riktigt perfekt men men man kan inte få allt här i livet).
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är mitt föl e. Acacio-Turban Rose, nu 5 1/2 månad. I dagarna åker han till en ny ägare, så detta blir nog sista bilden i min ägo. Lyckas tyvärr inte att få in bilden, så jag hoppas att länk är OK.


leja_2006
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Känns det skönt eller sorgligt att han ska flytta?
det är ju väldigt olika menar jag...
 
Sv: Våra föl blir äldre...

-KL-

det är läskigt vad fölen växer.

nyfödd *klickbara*


ca 5 månader gammal




sa jag läskigt?! :cry:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Mätte min lilla Dammen unge igår. Han var 130cm i fram och 135cm i bak. Han är lite drygt 4 mån nu. Är det normalt eller litet? Mamma är 160cm och pappa 165. JAg hoppas att han blir där mitt emellan.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är en bild på min lilla Disa e.Dionysos u.Karisma e.Diamant-Herzog från fölmönstringen i slutet av aug. Disa var då ca 3,5 mån.
Hon bedömdes med 888788= 47 p, kl 1. Jag är inte helt nöjd med hennes typ, men hon rör sig väldigt trevligt.

Disa.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Våra föl blir äldre...

Och här är en bild på lilla Emma e.Emmerton u.Like her mother xx e.Mas Media-Precocius, också från fölmönstringen. Emma var nästan 4 mån då, men ganska outvecklad. Jag tycker Emma har en bättre typ än Disa, även om hon inte rör sig lika bra. Varken hon eller hennes mamma ville röra på fötterna på visningen, utan dom såg ungefär ut som "ökenhästar" och släpade sig fram. Hon bedömdes med 777777= 42 p, kl 2.

EmmaMorsan.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är en bild på min lilla Disa e.Dionysos u.Karisma e.Diamant-Herzog från fölmönstringen i slutet av aug. Disa var då ca 3,5 mån.
Hon bedömdes med 888788= 47 p. Jag är inte helt nöjd med hennes typ, men hon rör sig väldigt trevligt.

Disa.jpg
[/IMG]

Jag gillar namnet på ditt föl, Disa.
Min hund heter samma och är ju bara bäst!
Typmässigt är det lite svårt att se då man inte ser halssidan på den nedre, jättefina fölungar iallafall!

Li
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
15 511
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 992
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp