Våra föl blir äldre...

Sv: Våra föl blir äldre...

Var sjutton läser jag hur jag lägger in bilder!! Blir galen.......
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våra föl blir äldre...

Stoföl e Feliciano - Ganesco - Flamingo, 2 veckor på bilden, tillsammans med min ena dotter, 8 år!

3228393.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Nu har fölen blivit större 6 veckor i dagarna...
coelho(camaroM-Electro-peadar piper**)
olle0606282.jpg
och så "lilla" Clawfinger (cortez-lemon-Urbino) som inte ville vara med på helbild idag..men han har ett sött huvud.
clawfingerhuvudbild0606282.jpg


Lite problem har det varit på vägen, dels var ju Clawfinger övergången och lite skev,kleoch mager ibörjan, men han är ett fullt frisk hingstföl idag,otroligt nyfiken och kelig.
Coelho skadade sig på betäckningsstationen och har en stooor blodblåsa på halsen som ser lite 2äcklig" ut, men den går väl ner av sig själv till slut. sedan har hans navel inte fallit av ännu, ser torr och fin ut...men sex veckor...har ngn vari med om det förr???
 
Sv: Våra föl blir äldre...

nej, du missförstod mig, jag har beställt den till nästa år av dig;) :)
Annars föredrar jag nog Bostorp Besk-Glansevin Gadabout - Coed Coch Targed -Horshaga Cyrano

Ok vi producerar en sådan på måndag är det tänkt. Risken är dock överhängande stor att det blir en avblekbar skimmel alt konstant skimmel:rofl: Jag får väl ta fram skokräm och måla över en oönskad färg:rofl:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Rosella skrev:
Stoföl e Feliciano - Ganesco - Flamingo, 2 veckor på bilden, tillsammans med min ena dotter, 8 år!

3228393.jpg
Grattis till en otroligt snygg fölunge ! Hon är vad jag anser vara av riktigt hög klass ! Kul att se :bow:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Welsh skrev:
Ok vi producerar en sådan på måndag är det tänkt. Risken är dock överhängande stor att det blir en avblekbar skimmel alt konstant skimmel:rofl: Jag får väl ta fram skokräm och måla över en oönskad färg:rofl:

Jag ska ta fram min gamla woodoohäst och besvärja den så det hoppar ut en perfekt liten hingst...;) inga skimlar då inte...(väl beprövat knep:devil: ;) )
 
Sv: Våra föl blir äldre...

clownen skrev:
Grattis till en otroligt snygg fölunge ! Hon är vad jag anser vara av riktigt hög klass ! Kul att se :bow:

TACK!!!:bow:

Tyvärr äger jag bara mamman! (Har lånat ut henne för detta föl) Men jag har i alla fall tiggt till mig förköpsrätt på fölungen!

Hade man tid och plats hade jag betäckt om henne för egen räkning men jag får nöja mig med halvsystern, hon är fin hon med.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Cap Alcantara
*21 maj 2006
e. Alcatraz
u. Cap Szantina (Cap Calando e. Capitol I - Cor de la Bryére)
___________________________________________________

108 cm vid födsel
110 cm vid 1 vecka
111 cm vid 2 veckor
115 cm vid 3 veckor
117 cm vid 4 veckor
118 cm vid 5 veckor
121 cm vid 6 veckor
___________________________________________________

1 dag
DSC04932.jpg


2 dagar
DSC04988.jpg


3 dagar
DSC05012.jpg


4 dagar
DSC05016.jpg


5 dagar
DSC05028.jpg


Nästan tre veckor
DSC05161.jpg


Närmar sig fyra veckor
DSC05347.jpg


alice4veckor.jpg


Ca sex veckor
DSC05393.jpg


alice6veckor.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

*lånar*

Här är min Ceder e Feliciano - Ceylon

8 veckor och följt med mamma till jobbet
P1010166.jpg


Idag 2 månader gammal
P1010177.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Var det den som ngn lekte matchmaker med och sa att jag hade flickvännen till??? :idea:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Mitt 3 veckor gamla ridponnyföl e. Bocaccio Arden RP 149 - Prince River RP 107 - Zansibar RNF 77-s
IMAG0005-3.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

kl

guuud vad underbart fina fölisar ni har!!!:love: :love:
helt bedårande juuu *vill åsså*:angel:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

oh är den undan guns n roses?? gud vad söt.... kanske ska visa bilden för min lilla pålle hon skulle nog bli stolt över att vara moster till en sånn ;)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är min lill-kille. Lord Feiritéar e. Coosheen Finbarr - Cliften Wind. Nästan 2 månader gammal.
LordFeiritar013.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

*lånar knapp*

Ska sätta in nya foton sen när jag får några...när hon mår lite bättre.*snyft*Håll tummarna för att hon klarar detta nu...
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Flower_Power skrev:
oh är den undan guns n roses?? gud vad söt.... kanske ska visa bilden för min lilla pålle hon skulle nog bli stolt över att vara moster till en sånn ;)

Jo, det är Rosas lille föl. Han är riktigt fin i kroppen, rör sig lika bra, och har ett nyfiket och bra temperament...vilket ju behövs med den stostammen:love: :)

Vilken av syskonen var det som du hade, har "glömt" det ,dom är ju några stycken.

Iår är mamman betäckt med Carland efter några års vila från avelsarbete.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Madame Beaute' sto e:Smasher u:Beauty Rubin e:Anders Crown
3350816.jpg


8 veckor Mkh:117 cm kors:121 cm
3350815.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

crazy skrev:
*lånar knapp*

Ska sätta in nya foton sen när jag får några...när hon mår lite bättre.*snyft*Håll tummarna för att hon klarar detta nu...

Nu har jag nog missat något, är din lilla Malobet bebis sjuk ? :cry:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Lite nya bilder på Capriola om en vecka blir hon 3 månader gammal och växer så det knakar om det. Jämfört med den lilla nykomlingen här hemma så ser hon ju inte längre ut som ett föl utan mer som en åring. Otroligt när man tänker på att hon var exakt lika liten för 3 månader sedan, snacka om att det går fort.
JMPMLOCQNMQOG0.jpg

JMPMLNNRQPJRQ4.jpg

JMPMLNONDOOOM0.jpg

JMPMLNOOKOCRL8.jpg

JMPMLNOPRNHOH8.jpg

JMPMLNORIMLRI0.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 650
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 924
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp