Bukefalos 28 år!

Varför äta kött? (utbruten från Varför-tråden)

Det ar din upplevelse.
Min upplevelse ar, precis som den har traden, att veganer (inte vegeterianer, bara veganer) ifragasatter min ratt att ata det jag valjer att ata och vill att jag forsvarar och rattfardigar mitt val.
Varfor kan man bara inte respectera att jag gor de val jag anser bast for mig? Sa kan andra gora de val de anser bast for dem?
Därför att veganer inte ser det här med att äta som något som handlar enbart om den som äter.

Men trots det har jag aldrig sett det du upplever. Däremot har jag mött många omnivorer som ifrågasätter veganer och vegetarianer.
 
Kan vi inte bara komma överens om att inte säga 'köttisar' eller 'köttätare'? Är det svårt att säga icke-veganer?
Är det någon som här ger veganer eller vegeterianer öknamn? Nej, just det.
Jag vill hellre ha ett eget namn, då att säga. Oftast använder jag omnivorer.
 
Ah. Så på grund av andra personers attityd medan de äter sin tofu, ser jag personer som äter kött ifrågasätta dem?
Nej men har man attityden att någon "köttätare" om de nu inte nästan uteslutande äter kött, så märks det tydligt att man hyser förakt för personens kostval. Och möter man någon med förakt så blir reaktionen därefter. Man behöver inte säga något, många reagerar på det ändå.
 
Blir du mätt på det där? Var är maten? Har du kollat blodvärdena? Med mera.
Alltså jag har aldrig hört något liknande, vad umgås du med för folk egentligen, eller hur lyckas du provocera folk till den graden? Jag ifrågasätter inte att det förekommer, det finns folk till det mesta, men att det hör till det normala verkar konstigt utifrån min erfarenhet.
 
Alltså jag har aldrig hört något liknande, vad umgås du med för folk egentligen, eller hur lyckas du provocera folk till den graden? Jag ifrågasätter inte att det förekommer, det finns folk till det mesta, men att det hör till det normala verkar konstigt utifrån min erfarenhet.
Det är intressant att du genast skuldbelägger mig, för att andra beter sig illa.

Jag är inte veg. Det är inte till mig folk säger det där.
 
Alla blandar ju. Folk som äter kött äter oftast inte mer varierat än vegetarianer, enligt min erfarenhet.
Du känner dig alltså nödgad att påpeka att folk äter kött? Men inte att det är mer, sås, potatis, grönsaker och sallad på tallriken än kött? I vart fall i normalfallet. Om du ser någon med en jättebiff och ett salladsblad, då är det på sin plats att kalla personen köttätare.
 
Alltså jag har aldrig hört något liknande, vad umgås du med för folk egentligen, eller hur lyckas du provocera folk till den graden? Jag ifrågasätter inte att det förekommer, det finns folk till det mesta, men att det hör till det normala verkar konstigt utifrån min erfarenhet.

Det är intressant att du genast skuldbelägger mig, för att andra beter sig illa.

Jag är inte veg. Det är inte till mig folk säger det där.

Jag äter kött någon gång i månaden eller så, och har inga problem att kallas köttätare.
Hur går det här ihop? Du äter kött någon gång i månaden men ingen säger något till dig utan bara till andra? Det låter inte som att det är något större problem för dig med att bli ifrågasatt eller hur ska du ha det?
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 387
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp