Varför har en del så svårt att respektera andras space i "folksamlingar"?

Typiskt buke, ni ska alltid vända och vrida och påpeka detaljer. :(


;)

Dessvärre såg jag ingen bläckfisk idag! Däremot såg jag en sån här men den vågade jag inte mäta, de är inte lika snälla som bläckfiskar ...

murana.jpg
Ta det positivt. ..de var intresserad av dina armar och inte armar på bläckisar i allmänhet :)
 
Nu kanske jag har läst dåligt men ens personliga space varierar väl jättemycket beroende på omständigheterna? Är jag i en ganska full tunnelbana så är det inga problem att någon ställer sig med några cm avstånd. Står jag framför en scen före och under en konsert så krymper den privata zonen i takt med att publiken växer. Mot slutet av en del spelningar har folk jag inte känner stått med sina hakor på mina axlar utan att det har känts påträngande, men hade någon gjort det innan det ens började så hade jag undrat om hen hade en skruv lös.

I alla fall: Sitter jag på en i övrigt tom gräsplan så hade jag utgått ifrån att någon som kommer så nära mig som en meter gör det för att hen vill säga något till mig. Det spelar väldigt stor roll att det är så luftigt mellan mig och övriga personer så det finns alla möjligheter att passera mig utan att gå precis i närheten.

Ja men det där är ju precis vad jag tycker. Skönt att någon kunde sammanfatta det så bra. :bow:
 
Om man sätter sig på en punkt mellan A och B får man räkna med att folk passerar, varför inte sitta mer på sidan istället för att kräva att andra ska gå omvägar runt en när gräsmattan är tom? :confused:
Det är ju det jag gör. Jag satte mig på avstånd från staketet. För att komma längre ner längs staketet hade folk, enligt min logik, följt staketet ner. Men nej, folk höll avstånd till de som stod vid staketet och gick ut till oss som satt på gräset istället. Jag satt alltså mellan punkt a och 20 meters gräsmatta. Punkt b var rakt fram för de som ville dit. Nu avvek de från staketet en bit ut på gräsmattan.
Hade jag satt mig alldeles intill staketet hade jag fått skylla mig själv.

Om man sen sitter på en gräsmatta där det är tomt flera meter åt varje håll, hur ska man kunna räka ut va som är punkt a och punkt b då?
Jag sätter mig inte framför kiosker, inte framför bord osv.
Hur ska jag kunna räkna att en person som bara ska gå ut till grusvägen, som är ett par meter bakom mig, kommer anse att vägen där jag sitter är rätta vägen. Sneddar de lite grövre blir inte vägen längre.
Så det är ju inte så enkelt. Som jag skrev, jag gör mitt bästa för att hålla mig ur vägen.

Om man sitter i en park t.ex. Det går två gångvägar på var sida parken. Hur ska man räkna ut vilka punkter på gångvägen som är punkt A och punkt B? Folk kan ju välja att snedda över gräset precis var som helst. Då får man alltså inte sitta i parken för då är man "i vägen"?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 088
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 855
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 306
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp