Varför kommer denna rutan upp?

Grana

Trådstartare
När jag går in på ett par hemsidor så kommer det upp en ruta som det står..*Klicka här om du vill köra Activexkontroll på den här webbsidan* Sen finns det bara en ok-knapp att klicka på
Vad är det? Varför gör det så?
Förut kom den inte upp, men nu gör den det jämt.
Vet inte om det har betydelse, men just på dessa sidor så ha de lagt in musik.
 
Sv: Varför kommer denna rutan upp?

Den rutan får jag upp hela tiden, så jag undrar också varför!
 
Sv: Varför kommer denna rutan upp?

Då är vi två som undrar och hoppas på svar :D
 
Sv: Varför kommer denna rutan upp?

Anledningen att rutan kommer upp är just att sidan har ljud och/eller bild applikationer på sidan och ligger inte som Tillförlitlig plats. Webbläsaren frågar för att det inte startas något olämpligt, det kan även innebära att den startar virusskräp. Är det sidor man känner till och besöker ofta så kan man lägga till sidan som Tillförlitlig plats så slipper man det varje gång. I annat fall kan man sänka säkerhetsnivån men då finns risken att det aktiveras när du minst anar det.
 
Sv: Varför kommer denna rutan upp?

Tack, ska kolla upp om jag kan fixa det. Annars återkommer jag :D
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 241
Senast: Lingon
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Gunnar
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Happimess
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 945
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp