Sv: Varför?

*Varför heter det solkatter?
För att katter tycker dom är så skojiga? :D

Och människor :D

*Varför ska man lägga flytande tvättmedel i en boll I maskinen när man ska lägga pulver i facket?

*Varför lägger man inte sköljmedel I maskinen när man ska lägga flytande tvättmedel där?
*Varför ska man inte lägga pulvret där?
*Varför måste det ligga i en boll i tvättmaskinen?
 
Sv: Varför?

Den stora frågan jag funderar på:

*Varför är livet inte lätt, vad är meningen med att ha ett svårt liv med mycket motgångar och problem? Om vi bara har ett liv så hinner man ju inte få en chans att utnyttja det man lärt sig av motgångarna innan man dör!

Utan att värdera var och ens med och motgångar i livet...

Livet är lätt, det är därför vi har råd att ställa oss den frågan. Inte frågan om har jag mat i morgon? Nu menar jag inte att de som lever i svält och armod inte har exestensiella frågor, men vi som kan sitta och pilla oss i navel hela dagarna har mer tid att inte bara ställa dem och fundera över dem.
 
Sv: Varför?

Därför att sköljmedlet används inte förrän vid sköljning vilket ligger efter själva huvudtvätten där man tvättat med tvättmedel så klart.

Tvättmedlet i boll för tvättmedelsfacket är inte utformat så de hålls kvar tills det kan blandas i vatten och då får du jättekonsentration på tvättmedlet på ett ställe och det är inte säkert att resten får lika mycket då utan klädesplagget hinner sugas upp innan maskinen har vatten nog.

Lägger du pulvret i bollen finns risk att vatten kan komma att kleta till det i bollen innan den hinner snurra så allt pulver hinner ut. Det går bra att hälla pulver direkt på tvätten däremot i stället för facket.

Jag började tvätta kläder vid 11 års ålder.
Märks det ;)
 
Sv: Varför?

Därför att sköljmedlet används inte förrän vid sköljning vilket ligger efter själva huvudtvätten där man tvättat med tvättmedel så klart.

Tvättmedlet i boll för tvättmedelsfacket är inte utformat så de hålls kvar tills det kan blandas i vatten och då får du jättekonsentration på tvättmedlet på ett ställe och det är inte säkert att resten får lika mycket då utan klädesplagget hinner sugas upp innan maskinen har vatten nog.

Lägger du pulvret i bollen finns risk att vatten kan komma att kleta till det i bollen innan den hinner snurra så allt pulver hinner ut. Det går bra att hälla pulver direkt på tvätten däremot i stället för facket.

Jag började tvätta kläder vid 11 års ålder.
Märks det ;)

Du det gjorde jag också :p Men det är fler år sedan du var 11 :)

Tack, kära du :love: för ditt svar! Borde kunnat räkna ut lite, men jag tänkte inte så långt.....
 
Sv: Varför?

Utan att värdera var och ens med och motgångar i livet...

Livet är lätt, det är därför vi har råd att ställa oss den frågan. Inte frågan om har jag mat i morgon? Nu menar jag inte att de som lever i svält och armod inte har exestensiella frågor, men vi som kan sitta och pilla oss i navel hela dagarna har mer tid att inte bara ställa dem och fundera över dem.

Det har du alldeles rätt i.

Ibland när jag känner av sådana tankar så tänker jag på de två fadderbarnen jag har. De sitter i en helt annan situation än vad jag gör, plötsligt känns livet inte så svårt längre. Även om många motgångar på en gång faktiskt gör mig trött, besviken, ledsen och uppgiven. Det är ju ändå inte konstigt att jag reagerar när det blir för mycket för mig. Jag är en människa. Med mängder av känslor.
 
Sv: Varför?

Därför att katter älskar att solbada :D

Ja det har jag förstått! Min kisekattafan sitter i solfläckarna och solar sig så fort han får en chans! Det ser så roligt ut när han sitter där i solen med ansiktet vänt mot fönstret och har stängda ögon! :D :D



*Varför är mexikansk tacospaj så in i bombens stark?? *host, vaaaatten!! :wtf:*
*Varför blir man nervös för något? Ska börja min LIA i morgon och är skitnervös för allt!
*Varför har primärvården infört ett journalsystem som inte funkar som det ska och inte innehåller alla sjukdomar och tillstånd?
*Varför har inte sjukhus och vårdcentraler samma journalsystem?
*Kan man vara utan trumhinna helt?
*Vad händer om ens trumhinna går sönder helt?

*Varför kan sorg göra fysiskt ont i hjärtat långt inne i kroppen?
*Varför görs så mycket våldsamma serier och filmer?
*Varför gillar vi deckare? Varför gör jag det?

*Varför är man rädd för andra människor överlag trots att det är fler snälla människor man mött en elaka?
*Varför är jag lättskrämd och hoppar till för allt?
*varför är det fel att vara naiv?
*Varför gråter man av skratt och av sorg? Är det lönt?!

*Varför är vissa människor så bra på allt de gör och andra, som jag..., inte är bra på något?
*Varför blir man nedstämd vid PMSbesvär?
*Blir människor skendräktiga?
*Varför blir hundar det så tydligt?

*Varför skäms man ibland över sin sjukdom man kan ha, tex jag över min epilepsi?
*Varför är det viktigt att försöka vara perfekt?
*Varför blir man kär i någon?
*Varför blir jag inte det?
*Varför är jag fortfarande kär i min man, som är död, sedan 8 år tillbaka?

*Varför är det så enorm stor överreprensetation på manliga pedofiler jämfört med kvinnliga?
*Varför är det så att normala män, som anses vara både barnvänliga och djurvänliga, och allmänt snälla och rara kan vara pedofiler? Det krockar ju med att de inte kan göra illa något.
*Varför är man trött men ändå inte kan sova?
*Varför anser folk att man "måste" ha BH om man har lite större bröst?
*Varför rör jag mig mycket när jag sover?
*Vad betyder drömmar?

*Varför är mörkhyade människor mörkhyade, hur blev vi så olika?
*Varför blir mitt hår rakare med balsam än utan?
*Varför försvinner lockar om man klipper av håret, varför "kryper" de bara inte upp på huvudet?
*Varför är mitt hår så "strävt" just nu?
*Varför går jag aldrig och lägger mig i tid?

:):banghead::confused:
 
Sv: Varför?

För att hjärnan rensar bland alla intryck man fått under dagen (antar jag)

Varför får man ont i halsen när man blir förkyld?
 
Sv: Varför?

För att bakterierna trivs där och gosar till sig av alla andra bakterier eller något :) Tur jag inte är läkare känner jag!! :D

Vet du varför vissa människor, jag då, alltid får ont i öronen när jag får ont i halsen? :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 934
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 653
Senast: krambanan
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp