Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är så trög i magen just nu stackarn :(

(Och den nya soffan står ute i ösregnet, jag hoppas min komplettering av plasten är nog. V var med ute i vagnen med regnoverall och regnskydd till vagnen men tröttnade ganska snabbt.)
 
Åkpåse, har ni det och vad har ni?
Funderar på om det börjar bli dags för det, hittils har det räckt med fårskinn och ullfilt i vagnen men det blir ju kallare och kallare...
Har en med fleecefoder som vi fått ärva liggande men har inte använt den. Har fungerat med ullfleeceoverallen än så länge. Funderar på att skaffa en åkpåse i ull att ha längre fram, men vet inte om ungen kan tänka sig att åka i vagnen mer sen när hon kan sitta stadigt :p
 
@falukorw Har en emmaljunga med fårskinnsfoder. Är dock tveksam till om den kommer användas. Ungen har bara fårskinn och fleecefilt fortfarande, annars dör han av värmeslag.
 
Åkpåse, har ni det och vad har ni?
Funderar på om det börjar bli dags för det, hittils har det räckt med fårskinn och ullfilt i vagnen men det blir ju kallare och kallare...

Vi har en men den är för tjock så den kan vi inte använda än. Vi har fårskinn som han sitter på, kofta, mössa, tossor och tunn filt vid behov. Men han är väldigt varm av sig!
 
Två tänder till har tittat fram samt att en tredje i överkäken är på väg att titta ut. tänderna experimenteras det med och det nya är att bita tag i skeden när vi äter gröt :love:

7500 gram är vi uppe i nu och 69 cm lång. Hon har inte knäckt koden i hur man rullar över från mage än men om man lägger henne på mage så tar hon sig bakåt. Skrattar och börjar visa vad hon tycker är roligt. Älskar att prova mat från vår tallrik, hittils är nog hemlagad pesto en klar favorit.

Vad gäller åkpåse har vi en dunig variant (minns inte vilket märke) som har fleece på insidan. Den har vi i vagnen och då har hon bara en tjockare tröja, jacka på. Vi har också en i enbart fleece minns inte namnet) Där man kan ta bort ett inre varmare lager nu när det inte är så kallt än. Den är bra på att reglera värmen och har använts en del. Funderar på att sätta den i bilstolen så det blir varmt och mysigt när vi åker bil.
 
Två tänder till har tittat fram samt att en tredje i överkäken är på väg att titta ut. tänderna experimenteras det med och det nya är att bita tag i skeden när vi äter gröt :love:

7500 gram är vi uppe i nu och 69 cm lång. Hon har inte knäckt koden i hur man rullar över från mage än men om man lägger henne på mage så tar hon sig bakåt. Skrattar och börjar visa vad hon tycker är roligt. Älskar att prova mat från vår tallrik, hittils är nog hemlagad pesto en klar favorit.

Vad gäller åkpåse har vi en dunig variant (minns inte vilket märke) som har fleece på insidan. Den har vi i vagnen och då har hon bara en tjockare tröja, jacka på. Vi har också en i enbart fleece minns inte namnet) Där man kan ta bort ett inre varmare lager nu när det inte är så kallt än. Den är bra på att reglera värmen och har använts en del. Funderar på att sätta den i bilstolen så det blir varmt och mysigt när vi åker bil.

Är den till för att ha i bilstolen? Tänker så att alla bälten och så hamnar rätt för säkerheten :)
 
Jag har blivit jätteförkyld, inte jättekul när man dessutom ammar flera ggr per natt, blev inte mkt sömn för mig natten som var :arghh:
 
Morgonmyser i soffan, Sammy har sovit kanon senaste tiden och det är så skönt att få vakna utvilad. Både för honom och för oss!
Till helgen kommer mormor och morfar, dom har inte träffat Sammy sedan dopet veckan efter midsommar då mamma går igenom tuff cellgiftbehandling för bröstcancer. Ska bli så mysigt att ha dom på besök:heart
 
Herregud här går det undan. Fröken är snart 4,5 månad och får gröt till frukost och middag på kvällen och ersättning därimellan med lite smakande från min lunch beroende på vad det är. Hon har typ vuxit ur liggdelen i barnvagnen också :meh: men om jag höjer ryggstödet så funkar den nog ett liitet teg till. Hoppas jag.

Nu rullar hon runt så mycket och knölar sig runt så man hittar henne aldrig som man lämnat henne. Och i sängen är nya favorit ställningen på magen, men när man inte kan vända sig själv för man knölat in sig i spjällskydd och täcke så väcker man mamma så löser hon det :meh:

Inatt var en katastrof natt. Hon vaknade hel tiden och vid 4 var det morgon enligt henne så hon låg och pratade, jäätte högt :meh: Så mu sover bebis och mamman håller på att somna på bordet så hon ska sova en stund hon med.
 
Jag har blivit jätteförkyld, inte jättekul när man dessutom ammar flera ggr per natt, blev inte mkt sömn för mig natten som var :arghh:

Usch! Krya på dig!

Morgonmyser i soffan, Sammy har sovit kanon senaste tiden och det är så skönt att få vakna utvilad. Både för honom och för oss!
Till helgen kommer mormor och morfar, dom har inte träffat Sammy sedan dopet veckan efter midsommar då mamma går igenom tuff cellgiftbehandling för bröstcancer. Ska bli så mysigt att ha dom på besök:heart

:heart
 
E är helt klar på väg in i sitt femte utvecklingssprång och ev. är det 6månaders ökningsperiod också. Hon har varit mer kinkig och mammig sen dagen efter dopet. Jag trodde först det berode på alla intryck den dagen, men det verkar hålla i sig så börjar tro mer på utvecklingssprång :meh:
 
När kan jag låta Holly amma ur det sista ur brösten utan att produktionen går igång igen?? Hon har inte ammats alls på snart två dygn och då har hon bara ammat bort spänningarna dem två senaste gångerna. Eller jag ska låta henne amma en liten stund och tömma dem succesivt i ett par dagar?
 
När kan jag låta Holly amma ur det sista ur brösten utan att produktionen går igång igen?? Hon har inte ammats alls på snart två dygn och då har hon bara ammat bort spänningarna dem två senaste gångerna. Eller jag ska låta henne amma en liten stund och tömma dem succesivt i ett par dagar?

Jag slutade tvärt och pumpade bara ir det värsta. Nu har jag inga knölar men.mjölk finns det kvar. Räknar ned att det sinar så småningom. kan man pumpa ur dets sista alltså?
 
V har idag sovit igenom rytmiken när 30+ personer sjöng och vevade med div ljudbringande saker :rofl:

Och kramats med en ettåring :love:

Och bajsat 5586345 gånger vilket är bra men han är fortfarande trög så det gör ont :(
 
V har idag sovit igenom rytmiken när 30+ personer sjöng och vevade med div ljudbringande saker :rofl:

Och kramats med en ettåring :love:

Och bajsat 5586345 gånger vilket är bra men han är fortfarande trög så det gör ont :(

Har du testat att ge lite olja eller smör i det han äter utöver amning? Sammy hade jättetrög mage men när jag började med det så har det blivit betydligt bättre.
 
Har du testat att ge lite olja eller smör i det han äter utöver amning? Sammy hade jättetrög mage men när jag började med det så har det blivit betydligt bättre.

Ja han äter smördränkt smörgås, potatis i smör osv.
Har gett kiwi varje dag nu och det hjälper. Och mer vatten även om han sprutar ut mer än han dricker :rofl:

Sista blöjan var fin så jag hoppas proppen släppt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 743
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 966
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 049
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp