Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slutade tvärt och pumpade bara ir det värsta. Nu har jag inga knölar men.mjölk finns det kvar. Räknar ned att det sinar så småningom. kan man pumpa ur dets sista alltså?
Hon fick amma lite nu för mina bröstvårtor gjorde ont som fasen. Men ja jag läste nånstans att det ju blir en sista amning/tömning för att få ut det sista, men det stod inte när och hur man gjorde. Men när jag tittar på mjölken så är det mycket mer genomskinlig än vit så dt verkar ju sina. Får väl fortsätta med att tömma ut det värsta lite till.
 
Hon fick amma lite nu för mina bröstvårtor gjorde ont som fasen. Men ja jag läste nånstans att det ju blir en sista amning/tömning för att få ut det sista, men det stod inte när och hur man gjorde. Men när jag tittar på mjölken så är det mycket mer genomskinlig än vit så dt verkar ju sina. Får väl fortsätta med att tömma ut det värsta lite till.

Min mjölt är genomskinlig nu och jag har inte längre några mjölkknölar eller har ont. Låter knepigt med en sista tömning, triggar man inte produktionen mer då?
 
E är helt klar på väg in i sitt femte utvecklingssprång och ev. är det 6månaders ökningsperiod också. Hon har varit mer kinkig och mammig sen dagen efter dopet. Jag trodde först det berode på alla intryck den dagen, men det verkar hålla i sig så börjar tro mer på utvecklingssprång :meh:

Lider med er. O är påväg ur sin utvecklingsfas men vi är inte där än riktigt. Har varit en tuff månad kan jag säga.

V har idag sovit igenom rytmiken när 30+ personer sjöng och vevade med div ljudbringande saker :rofl:

Och kramats med en ettåring :love:

Och bajsat 5586345 gånger vilket är bra men han är fortfarande trög så det gör ont :(

Stackarn!
 
Försökte gå fm promenad. Slutade med att jag bröt ihop och grät en skvätt i bilen. Han illvrålade så fort jag la honom i vagnen. Inte ens selen funkade. Så fick gå in igen. Kände mig så misslyckad som inte ens kunde gå en promenad.

Köpte lite pyjamasar till O begagnat. Fick hem dom idag och de stinker mögel. Får se om det försvinner med en ättikstvätt.:yuck:

Enda positiva idag var stunden hos medryttarhästen.
 
Försökte gå fm promenad. Slutade med att jag bröt ihop och grät en skvätt i bilen. Han illvrålade så fort jag la honom i vagnen. Inte ens selen funkade. Så fick gå in igen. Kände mig så misslyckad som inte ens kunde gå en promenad.

Köpte lite pyjamasar till O begagnat. Fick hem dom idag och de stinker mögel. Får se om det försvinner med en ättikstvätt.:yuck:

Enda positiva idag var stunden hos medryttarhästen.

Fy va tråkigt när folk säljer skitsaker! Jag köpte en skötväska förra månaden som luktade kattkiss när jag fick hem den.. :rage:
Men var försiktig med pyjamasarna.. mögel ska visst vara väldigt lurigt och svårt att bli av med sporerna.. Jag hade nog slängt :down:
 
Fy va tråkigt när folk säljer skitsaker! Jag köpte en skötväska förra månaden som luktade kattkiss när jag fick hem den.. :rage:
Men var försiktig med pyjamasarna.. mögel ska visst vara väldigt lurigt och svårt att bli av med sporerna.. Jag hade nog slängt :down:

Är det så illa så får det nog bli så. Surt när man äntligen övertalat sambon om att det är bättre att köpa begagnade kläder. Han kommer nog aldrig tillåta det igen. :meh:

*kl*

Råkade visst klicka hem en ny sele i allt elände. :angel:
 
Är det så illa så får det nog bli så. Surt när man äntligen övertalat sambon om att det är bättre att köpa begagnade kläder. Han kommer nog aldrig tillåta det igen. :meh:

*kl*

Råkade visst klicka hem en ny sele i allt elände. :angel:

Vi köper i stort sett bara begagnat och det är väldigt sällan det är nått konstigt. Otur att det skulle hända er just denna gången.

Det tycker jag du är värd, låter inte som du haft någon toppendag :p
 
2 av 3 barn är hostiga och jag och maken känner oss hängiga :down:

Maja är också inne i en "mamma är bäst" fas, det har resulterat i att mamman håller på att gå in i väggen :banghead:
Att rodda en vardag, men all städning och tvätt, två stora barn som ska till förskolan och en Maja som bara vill att jag bär henne O_o:arghh: Och som ammar flera gånger på nätterna... Jag är så otroligt färdig med det här! Tack och lov att vi inte ska ha fler barn!

Som här.... Man blir trött. Har dessutom tappat rösten, mycket roligt tycker de två barnen..
 
Februari
21/2 lil-sis - Viktor

Mars
8/3 Glittra -
9/3 Oktiv - Axel
10/3 Fille - Cornelis
11/3 Taraxacum -
18/3 Mayalv -
19/3 helena_hamrerk -
21/3 Ariane -
21/3 Mirifax - Edda
30/3 Hyacinth -

April
8/4 Lime -
8/4 Imnir - Maja
9/4 angelo -
10/4 Mirach - Ebba
19/4 Donnatello -
19/4 Lazy Lady - Sammy
21/4 Melisen - Douglas
24/4 Diremone - Eleonora

Maj
3/5 Petronella -
(bf 3/5) TeamLundVer - Felicia
11/5 Beppo - Märta
12/5 falukorw - Julius
18/5 hjärter_dam - Linnea
30/5 BobberiBoo - Holly

Juni
13/6 kakan89 - Oskar
 
Februari
21/2 lil-sis - Viktor

Mars
8/3 Glittra -
9/3 Oktiv - Axel
10/3 Fille - Cornelis
11/3 Taraxacum -
18/3 Mayalv -
19/3 helena_hamrerk -
21/3 Ariane - flicka
21/3 Mirifax - Edda
30/3 Hyacinth -

April
8/4 Lime -
8/4 Imnir - Maja
9/4 angelo -
10/4 Mirach - Ebba
19/4 Donnatello -
19/4 Lazy Lady - Sammy
21/4 Melisen - Douglas
24/4 Diremone - Eleonora

Maj
3/5 Petronella -
(bf 3/5) TeamLundVer - Felicia
11/5 Beppo - Märta
12/5 falukorw - Julius
18/5 hjärter_dam - Linnea
30/5 BobberiBoo - Holly

Juni
13/6 kakan89 - Oskar
 
Trött trött trött. Hemsk natt. Han har ätit hur många gånger som helst och har han inte ätit så har han sparkat mig i magen. Testade att flytta mig 30 cm så jag ff låg bredvid men vi rörde inte varandra. Han vaknade inom 10 min varje gång.

Idag är det 4-månaderskontroll. Vart tog tiden vägen? O_o
 
Februari
21/2 lil-sis - Viktor

Mars
8/3 Glittra -
9/3 Oktiv - Axel
10/3 Fille - Cornelis
11/3 Taraxacum -
18/3 Mayalv -
19/3 helena_hamrerk -
21/3 Ariane - flicka
21/3 Mirifax - Edda
30/3 Hyacinth -

April
8/4 Lime -
8/4 Imnir - Maja
9/4 angelo -
10/4 Mirach - Ebba
19/4 Donnatello - Nellie
19/4 Lazy Lady - Sammy
21/4 Melisen - Douglas
24/4 Diremone - Eleonora

Maj
3/5 Petronella -
(bf 3/5) TeamLundVer - Felicia
11/5 Beppo - Märta
12/5 falukorw - Julius
18/5 hjärter_dam - Linnea
30/5 BobberiBoo - Holly

Juni
13/6 kakan89 - Oskar
 
Satte ju in min spiral 29/9 hadt lite ont i äggstockarna i en vecka efter det och sen spottings i ett par dagar. Nu idag började nog mensen på allvar men änsåläge klarar jag mig med trosskydd. Aldrig haft särskilt kraftig eller långvarig mens så hoppas det fortsätter med det :up:
 
Satte ju in min spiral 29/9 hadt lite ont i äggstockarna i en vecka efter det och sen spottings i ett par dagar. Nu idag började nog mensen på allvar men änsåläge klarar jag mig med trosskydd. Aldrig haft särskilt kraftig eller långvarig mens så hoppas det fortsätter med det :up:

Har du hormon eller kopparspiral? Jag funderar på en kopparspiral men inte bestämt mig än...
 
Har du hormon eller kopparspiral? Jag funderar på en kopparspiral men inte bestämt mig än...
Jag satte in hormonspiral. Hade bestämt mig för koppar men en stor del av det jag läst säger att mens och mensvärk ökar kraftigt och jag har mensvärk så det räcker och blir över i vanliga fall redan, så fick bli hormon. Insättningen tog inte ens fem minuter och med en ipren innan så kändes det knappt.

Nu får vi se om jag får behålla den. Sambon hade en fd som hade spiral och trådarna gjorde så det skavde på honom, så han vägrar ligga om det blir så igen:meh::D
 
Asbestkaos på pappans jobb så pappan är hemma :D

SÅ himla skönt.

(Fast inte så roligt med asbest, stor risk att han har dragit hem med kläderna :arghh: och arbetsbilen lär vara nedlusad. Tur att han har en arbetsbil och inte får köra min till och från jobbet.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 743
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 966
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 048
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp