Vårföräldrar 2017 del 9

Vilka aktiva barn ni har. Lilla fröken är så lugn och stannar kvar där man lämnar henne...eller inte :D
Det klättras, petas, pillas, plockas och smakas. På allt. Hela tiden.
Dessutom är hon lite dramatiskt lagd så ibland räcker det med att den store tittar på henne så skriker hon utifallattomkanske han tänker peta på henne men hon är söt, älskar jordgubbar och säger "tatt-tatt" så fort hon får något. :love:
 
Utbrotten när han inte får som han vill är amazing. Vi har minst ett per eftermiddag. Just nu lugnar han sig snabbast om han får gråta tills han känner sig färdig och kommer och gosar.
 
Jag har börjat litegranna nu inför förskolestart men bara äta, dricka, kissa och bajsa än så länge :) hälsade på förskolan igår, dom jobbar mycket med tecken där så det blir kul!
Nej men ska börja. De tecknar lite på dagis och han tecknar en del hemma.

Det är jätteroligt! :laugh: Vi har tecknat sen hon var ganska liten, men det var bara för några månader sedan som hon började att teckna tillbaka. Det är kul när hon kan berätta vad hon ser, vad hon vill eller vad hon vill prata om. Tex talar hon om när hon är trött, att hon ser eller hör ett visst djur eller en bil, vill dricka, vill gå ut osv :)
 
Det är jätteroligt! :laugh: Vi har tecknat sen hon var ganska liten, men det var bara för några månader sedan som hon började att teckna tillbaka. Det är kul när hon kan berätta vad hon ser, vad hon vill eller vad hon vill prata om. Tex talar hon om när hon är trött, att hon ser eller hör ett visst djur eller en bil, vill dricka, vill gå ut osv :)

Cornelis äe väldigt duktig på ljud, dels djur men även bil, damsugare, snarka o lite annat så han är ganska lätt att förstå för oss som känner honom men tänker att det är lättare för personalen om han kan teckna tex bajsa!
 
C6FE2F65-1BBB-4DFB-BBF1-A41D1B3CF3EE.jpeg


Han äter :D

Åt något till frukost, lunch och middag. Och lite mellanmål på det.

Yay!
 
Trött gravid kvinna och trött liten kille.. Dagen har spenderats på hundutställning i Borås med hela lilla familjen och våra båda hundar, sen vidare mot svärisarna där det blev alldeles för sent och barnet blev totalt övertrött. Men tills sist tog batteriet slut totalt så nu sover han som en sten:heart
Jobbigt och framförallt spännande att se och träffa så mkt människor och hundar, va på väg in i ringen till mej och hunden flera ggr. Pappan hade att göra:rofl:
 
V äter Niferex (eftersom han äter så lite mat) och sand.

Det blir ganska intressant i andra änden kan vi säga :eek:

Idag tog vi bilen till Leos Lekland. Han sprang omkring i 45 min och pep, sedan gick han snällt med på att sätta sig i bilen :p Handlade lite på Ica, satte sig snällt igen med en ”mutbulle” och somnade på mindre än 10 minuter.

Badade bara 15 min ikväll.

Sista veckan på förskolan börjar imorgon. Kyrkis har stängt samma veckor. Blir nog fler turer till Leos...
 
Extremt pappig son idag. Är nog första gången det varat en hel dag. Känns riktigt skönt att det inte är i mina byxor han hänger för en gångs skull.

Funderar på att fixa någon pall eller liknande så han kan vara med och dona i köket. Någon som har förslag/erfarenheter?
 
Extremt pappig son idag. Är nog första gången det varat en hel dag. Känns riktigt skönt att det inte är i mina byxor han hänger för en gångs skull.

Funderar på att fixa någon pall eller liknande så han kan vara med och dona i köket. Någon som har förslag/erfarenheter?

Ikeas bekväm med någon form av skydd/ram/stängsel :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 671
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 334
Senast: bollen__
·
Svar
839
· Visningar
44 985
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp