Vårföräldrar 2017 del 9

Cornelis gör likadant men har faktiskt bara ramlat en gång peppar peppar! Säger till honom att man sitter ner i soffan, det har dock inte riktigt gått in än... Trots tjat i flera månader!
Sammy har ramlat ner flera ggr bara idag:meh: visserligen från ”rätt” soffa där vi har matta under och inte marmorbord så han har inte skadat sej. Men man får ju hjärnblödning på det.. Han har dock börjat ta sej ner säkert när han ska ner med flit.
 
Vi kör på i högt tempo. Bara en månad kvar innan flytt. Var och hälsade på förskolan igår, kändes riktigt bra. Dock ff lite orolig för maten men tänkte höra om jag kunde få prata med kokerskan direkt.
 
Sammy beter sej som en självmordskandidat.. Kommer upp i soffan själv sedan nån vecka tillbaks och har fått en ny hobby och det är att gå/springa i den utan en tanke på att man faktiskt kan ramla ner:crazy:
Blir helt genomsvettig av beteendet och längtar efter ett konsekvenstänk:arghh: Kan ju inte linda in ungen i bomull även om jag vill..
Ella gör samma sak. Vi tjatar om att "Du får sitta ner eller krypa i soffan, vill du springa får du göra det på golvet". Och nu börjar det sätta sig - även om det fortfarande är väldigt roligt att springa i soffan :p så kryper hon allt oftare :)
 
Ella gör samma sak. Vi tjatar om att "Du får sitta ner eller krypa i soffan, vill du springa får du göra det på golvet". Och nu börjar det sätta sig - även om det fortfarande är väldigt roligt att springa i soffan :p så kryper hon allt oftare :)
Jag upprepar samma för Sammy plus att jag sätter honom och försöker förklara, nån dag fastnar det nog:cool:
 
Det här med att flyttpacka med en galen ettåring. :banghead: igår klättrade han upp på en byrå när jag vände ryggen till 2 sekunder. Det är skönt att vi snart ska börja tömma lägenheten.
 
FE0444EA-2F95-4355-9A7B-C8DD17DACCCA.jpeg


Vi har varit på ponnyridning :)
 
V har väckt mig minst en gång i halvtimmen hela natten och velat och inte velat snutta.

Han är lite täppt, jag hoppas det ger sig för jag behöver _verkligen_ vara i skolan mån-ons, på måndag är det examinerande närvaro.
 
Att ha ett flygkaos med tre småbarn är inte att rekommendera :banghead:
Första visningen är avklarad och nästa är imorgon.
Jag vill bara få vårat hus sålt så att vi kan fokusera helt på att packa och vårat nya hus!
 
Ilsken Märta som vägrar låta sig nattas. Inget som tidigare har fungerat fungerar nu, hon kastar nappen, slänger sig fram o tillbaka i sängen, vägrar slappna av, skriker, gråter. Förr gick det att lägga henne på sidan, en and mot hennes arm, smeka den lugn eller att ligga med henne på armen i vår säng och smeka henne och prata lugnt tills hon somnar men nu under några nätter fungerar inget. Jag sitter bredvid helt frustrerad och ledsen och känner mig som en urusel mamma som inte längre kan natta.

Dessa ilskna utbrott kommer med jämna mellanrum även dagtid, när hon inte får som hon vill, när jag säger nej till något, när hon inte får fortsätta gunga för att vi måste gå in, när hon inte får fortsätta titta på Arne Alligator eller något annat program hon tycker om, när hon måste hålla i handen för att det kommer bilar, när hon inte får gå nerför trappen utan att hålla handen… ja ni förstår nog, listan kan göras lång. Och jag drabbas värst av hennes utbrott och sambon får kanske något då och då..

Är det trotsåldern redan? Är det en fas? Och hur fasen gör man för att ta sig igenom den?
 
Att ha ett flygkaos med tre småbarn är inte att rekommendera :banghead:
Första visningen är avklarad och nästa är imorgon.
Jag vill bara få vårat hus sålt så att vi kan fokusera helt på att packa och vårat nya hus!


Jag packar på nätterna nu och den lilla stund han sover. Tycker det räcker gott och väl med en yrvädersunge, kan knappt tänka mig hur det är med 3.
 
Ilsken Märta som vägrar låta sig nattas. Inget som tidigare har fungerat fungerar nu, hon kastar nappen, slänger sig fram o tillbaka i sängen, vägrar slappna av, skriker, gråter. Förr gick det att lägga henne på sidan, en and mot hennes arm, smeka den lugn eller att ligga med henne på armen i vår säng och smeka henne och prata lugnt tills hon somnar men nu under några nätter fungerar inget. Jag sitter bredvid helt frustrerad och ledsen och känner mig som en urusel mamma som inte längre kan natta.

Dessa ilskna utbrott kommer med jämna mellanrum även dagtid, när hon inte får som hon vill, när jag säger nej till något, när hon inte får fortsätta gunga för att vi måste gå in, när hon inte får fortsätta titta på Arne Alligator eller något annat program hon tycker om, när hon måste hålla i handen för att det kommer bilar, när hon inte får gå nerför trappen utan att hålla handen… ja ni förstår nog, listan kan göras lång. Och jag drabbas värst av hennes utbrott och sambon får kanske något då och då..

Är det trotsåldern redan? Är det en fas? Och hur fasen gör man för att ta sig igenom den?

Man tar sig igenom för att man måste. Föris beskriver V som glad och lättsam. Jag har ett monster hemma :p
 
Sjuk liten V har börjat väsa lite och låter klart kruppig när han hostar. Men det är inte så långvarigt (ännu).

När pappan kommer ska jag nog packa en liten väska för om utifall vi behöver åka till akuten.
 
Fröken hade sin första långdag på dagis idag. Imorse när vi kom så kom hennes fröken samtidigt så då sprang hon dit och ville kramas och bli buren :love: Hon grät i typ i en 10 hundradels sekund precis när jag lämnde över henne men sen blev hon glad.

Fick ett sms vid lunch att hon hade haft en toppen fm och sov som en stock sen. Sen hade hon blitt lita ledsen när hon vaknade men då gick dem ut och gunga och då var världen toppen igen :):)

Så himla,himla skönt att hon trivs så bra.
 
Sjuk liten V har börjat väsa lite och låter klart kruppig när han hostar. Men det är inte så långvarigt (ännu).

När pappan kommer ska jag nog packa en liten väska för om utifall vi behöver åka till akuten.
Jobbigt.
Tur att buke finns när andra sociala kanaler strejkat så jag kunde kolla vad det var med V 😉. Hoppas han kryar på sig fort.
 
Jobbigt.
Tur att buke finns när andra sociala kanaler strejkat så jag kunde kolla vad det var med V 😉. Hoppas han kryar på sig fort.

Han fick lite kortison och adrenalin och alla frågade om vi vet vad krupp är... Fick med två doser mollipect och ett recept också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 890
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 437
Senast: bollen__
·
Svar
851
· Visningar
45 955
Senast: Enya
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp