Vårföräldrar 2017 del 9

Vi är mitt i en flytt, flyttlasset går på torsdag, och hela famijen är lite upp och ner för tillfället:grin: L lärde sig sent om sider att gå för några veckor sedan och struttar nu runt överallt. Sover gott i egen säng hela natten, hoppas verkligen att det håller i sig i nya huset. Pratar på för fullt, vissa saker begripligt, annat mest goja. Mycket bestämd ung dam som blir ursinnig om hon inte får som hon vill. Sover gott och länge mitt på dagen om hon får sova i sin egen säng, i vagn eller i bilen sover hon bara korta stunder vilket resulterar i mycket dåligt humör på eftermiddagen dom dagar vi har varit ute på vift. Storebror är den största idolen och inspirationskällan och hon härmar exakt allt han gör :D Förskolestart dröjer till januari, förhoppningsvis får hon plats på samma förskola som storebror går på.
 
Sitter i bilen utanför dagis och väntar. Idag vinkade hon lite gick vidare till leksakerna. Nemas problemas att bli lämnad. Nu får vi se hur det låter när jag kommer tillbaka om 30 min.
 
Att hålla 3 hushåll igång och jobba är fasen ingen dans på rosor. Men snart så kan vi iaf börja med renoveringen på huset och då är det inte lång tid kvar innan flyttlasset går.
 
Vilka härliga pedagoger cornelis har fått!!! Det är ju två pedagoger på sammanlagt 8 barn på 1-2 är, igår var vi i skogen, barnen fick plocka med kottar, stenar, grenar osv hem. Idag gick pedagogerna igenom vad barnen hade fått med sig, repeterade. Sedan fick barnen lägga i en kotte och en sten i en skål med vatten för att se vilken som flöt och vilken som sjönk. Trodde inte det skulle vara så ”hög” nivå redan när de är så små men barnen var väldigt imponerade och jag med för den delen!!
 
Femte dagen på inskolningen idag, fick lite hastigt och lustigt lämna C själv idag, katten är sjuk. Redan legat inne ett dygn, fick komma hem igår men hög feber idag igen och veterinären finns en timma bort, kändes inte jättekul att släpa med C dit (eller hit, sitter i väntrummet nu). Fick sms med bild för en stund sen om att det går bra för honom i alla fall :)
 
Less på allt vad renoveringar heter.. Snart klara iofs men det är så segt på sluttampen! Så har jag tagit paus och bara myst och lekt med Sammy hela dagen, fullt fokus på honom har varit helt underbart skönt:love::heart
Maken har rymt norrut till vår stuga med en av hundarna för ripjakt och kommer inte hem förrän nästa vecka, hade gärna åkt med men pallar inte höggravid och trött (har gärna närmre än 30mil till sjukhuset också:angel:)
Lite ovant att vara hemma själv när man vant sej vid att ha maken hemma några veckor.
 
44866A59-79DC-478C-9195-F7694939ED27.jpeg

Hur många 1,5-åringar känner ni med eget trumset? Haha! Cornelis morfar är trummis, det ska tydligen börjas i tid :p
 
Sammy hade älskat ett trumset:love: Så fort det blir rytm i nåt man gör början han dansa och smilar med hela ansiktet:heart

Cornelis älskar också dans, han klättrar upp på kökssoffan varje morgon och startar radion i fönstret för att sedan dansa loss!
Han har spelat på morfars trummor tidigare och det älskade han :)
 
Lämnade fröken på dagis tidigt idag. Hon gnällde till när jag lämnade över henne men sen var hon tyst och nöjd i famnen på fröken. Så fruktansvärt skönt att hon tycker om sin fröken så mycket .
Denna veckan kör vi på yup halvfart och nästa vecka börjar jag jobba igen så då är det dax på allvar.
 
Lämnade fröken på dagis tidigt idag. Hon gnällde till när jag lämnade över henne men sen var hon tyst och nöjd i famnen på fröken. Så fruktansvärt skönt att hon tycker om sin fröken så mycket .
Denna veckan kör vi på yup halvfart och nästa vecka börjar jag jobba igen så då är det dax på allvar.

Jag lämnade för andra gången idag, första gången blev ju halvakut i fredags. Men cornelis bara sprang rätt in och tittade knappt åt mig när jag vinkade hejdå! Han verkar gilla stället och pedagogerna är helt fantastiska!
 
Första dagen med lämning vid 08, vi vaknade typ 07.30 :rofl:

Ska hämta vid 15, de äter mellis vid 14.30 och jag tror han behöver det.

Har köpt några drickyoghurt har brukar gilla om han får dricka med sugrör, ska testa till frukost imorgon. Han tuttar ganska mycket på småtimmarna så han är nog inte jättehungrig på morgonen ändå.
 
Sammy beter sej som en självmordskandidat.. Kommer upp i soffan själv sedan nån vecka tillbaks och har fått en ny hobby och det är att gå/springa i den utan en tanke på att man faktiskt kan ramla ner:crazy:
Blir helt genomsvettig av beteendet och längtar efter ett konsekvenstänk:arghh: Kan ju inte linda in ungen i bomull även om jag vill..
 
Sammy beter sej som en självmordskandidat.. Kommer upp i soffan själv sedan nån vecka tillbaks och har fått en ny hobby och det är att gå/springa i den utan en tanke på att man faktiskt kan ramla ner:crazy:
Blir helt genomsvettig av beteendet och längtar efter ett konsekvenstänk:arghh: Kan ju inte linda in ungen i bomull även om jag vill..

Cornelis gör likadant men har faktiskt bara ramlat en gång peppar peppar! Säger till honom att man sitter ner i soffan, det har dock inte riktigt gått in än... Trots tjat i flera månader!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
20 498
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 758
Senast: bollen__
·
Svar
957
· Visningar
51 261
Senast: tanten
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp