Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad tråkigt :( Hoppas det aldrig händer här, så mycket bil som vi åker så skulle det bli en ganska stort problem.

Var iväg på öppna förskolan idag, är helt galet mycket folk och barn bara :crazy: Alltså nästan så det inte är kul att vara där för det blir smått kaos. Och då är det ändå bara barn mellan 0-1 år som får vara där på tisdagar. Lunchade med en mamma från föräldragruppen efteråt och det var ju trevligt i alla fall :):up:

Jag undviker gärna öppna förskolor om jag kan, av den anledningen. Speciellt dagarna för små barn brukar vara kaos!

Vi har hittat två öppna förskolor vi tycker om att vara på! Brukar vara max 10 barn med sina vuxna (ofta hör ju två eller tre barn till samma förälder!)

Blir så sjukt trött av allt ljud o skrik osv!
 
Jag gillar öppna förskolan! Den ena lite mer kaos pga att språkdagarna är populära och många har äldre syskon hemma. Den andra lite lugnare även om det varit ovanligt många nu.
 
Mini fyller 6 mån idag, alltså, det här halvåret har verkligen bara flugit iväg.
I morgon ska vi till bvc för läkarbesök och vaccinationen han skulle fått förra månaden..
Lillskiten har ju ålat ett tag nu, men senaste veckan har han börjat göra tappra försök att krypa istället.. Hoppas verkligen han väntar med det ett tag
 
Jag trivs rätt bra för tillfället. Har fått in en ganska bra vardagsrutin. Så ledig kanske jag inte är :p har inser att jag har fyra dagar inbokade återkommande varje vecka (knappa halvdagar) och pluggar 75%. Hinner med en del promenader, hund, pyssel och kul med barnen också.
 
Mini fyller 6 mån idag, alltså, det här halvåret har verkligen bara flugit iväg.
I morgon ska vi till bvc för läkarbesök och vaccinationen han skulle fått förra månaden..
Lillskiten har ju ålat ett tag nu, men senaste veckan har han börjat göra tappra försök att krypa istället.. Hoppas verkligen han väntar med det ett tag
Ivrig kille! Här släppte det ju rejält för två veckor sen, hon lärde sig vända åt båda håll, sitta och fick tänder samma vecka. Fast nu verkar hon glömt bort hur man gör från mage till rygg igen. Ålar och kryper har iaf inte kommit än.
 
Usch vad tråkigt :( Hoppas det aldrig händer här, så mycket bil som vi åker så skulle det bli en ganska stort problem.

Var iväg på öppna förskolan idag, är helt galet mycket folk och barn bara :crazy: Alltså nästan så det inte är kul att vara där för det blir smått kaos. Och då är det ändå bara barn mellan 0-1 år som får vara där på tisdagar. Lunchade med en mamma från föräldragruppen efteråt och det var ju trevligt i alla fall :):up:
Usch ja, imorgon ska vi åka igen. Hon är betydligt nöjdare i vagnen nu med sittdel iaf.
Och så insåg jag att jag gjorde klokt i att boka tåg när vi ska ner till Linköping nästa vecka. Blir också spännande iof, själv med två barn.
 
Jag trivs rätt bra för tillfället. Har fått in en ganska bra vardagsrutin. Så ledig kanske jag inte är :p har inser att jag har fyra dagar inbokade återkommande varje vecka (knappa halvdagar) och pluggar 75%. Hinner med en del promenader, hund, pyssel och kul med barnen också.

Hur lägger du in plugget? Har inte lyckats komma igång med det än och det börjar gnaga lite på mig nu...
 
Mini fyller 6 mån idag, alltså, det här halvåret har verkligen bara flugit iväg.
I morgon ska vi till bvc för läkarbesök och vaccinationen han skulle fått förra månaden..
Lillskiten har ju ålat ett tag nu, men senaste veckan har han börjat göra tappra försök att krypa istället.. Hoppas verkligen han väntar med det ett tag

Grattis till din lille! Jag håller med om att tiden bara susar förbi, det är svårt att ens minnas hur liten bebis var när hon kom och hur det var då. Jättetråkigt på ett sätt, men också fint iom att det händer lite mer nu.
 
Usch ja, imorgon ska vi åka igen. Hon är betydligt nöjdare i vagnen nu med sittdel iaf.
Och så insåg jag att jag gjorde klokt i att boka tåg när vi ska ner till Linköping nästa vecka. Blir också spännande iof, själv med två barn.

Satt och tänkte på det när du skrev ner till Linköping att det känns som de flesta i den här tråden bor uppåt i landet? Eller har jag fel? Vart bor ni? :D
 
Bvc och vaccination avklarat.. 9050 g och 70,2 cm lång.. Fick nästan godkänt på läkarbesiktningen med..
Läkaren hittade bara en testikel (jag är nästan säker på att det har funnits två) så ska tillbaka på ett extra läkarbesök om 3 månader. Förhoppningsvis har den bara vandrat upp lite tillfälligt eftersom ingen anmärkt på det vid tidigare undersökningar. Men får väl ha lite koll.
 
Vi finns på Öland :)

Här har vi haft en månad av att vakna 8-9 ggr per nattO_o Fröken skriker i bilen om hon inte sover och skriker oftast i vagnen, om hon inte är jättejättetrött :grin: Hon är klart mer "krävande" än storasyster, i det att humöret växlar fort och hon kräver i det närmaste 100%, oavsett om hon är glittrande glad eller missnöjd/arg. Hon sover även helst på mig och att lägga ifrån sig henne går bara ibland. Pappa är dessvärre inte vatten värd (mer än korta stunder, ibland), trots att han var hemma på heltid hennes första tre månader. Hon panikskriker och gråter så att hon hulkar och nästan tappar andan, för att bli nöjd så fort hon kommer till mig. (Detta gäller även tex mormor, dvs att inte heller hon "duger".) Jag försöker upprepa mantrat "det är inte för alltid, det är inte för alltid, det är inte för alltid". Får lite panik över att inte kunna rida eller pula i stallet/med hästarna i lugn och ro dock.

Men hon är helt fantastiskt söt och glad också! Hon är vansinnigt intresserad av mat, sitter inte än (vilket storasyrran gjorde nu), men hon vänder åt båda håll och stoppar ALLT i munnen:D Hon blir dock arg efter max två minuter själv på golvet, så har jag tur hinner jag kissa, dra upp byxorna OCH tvätta händerna!
 

Bifogade filer

  • PhotoGrid_1538074328158.jpg
    PhotoGrid_1538074328158.jpg
    243,6 KB · Visningar: 32
Senast ändrad:
Vi finns på Öland :)

Här har vi haft en månad av att vakna 8-9 ggr per nattO_o Fröken skriker i bilen om hon inte sover och skriker oftast i vagnen, om hon inte är jättejättetrött :grin: Hon är klart mer "krävande" än storasyster, i det att humöret växlar fort och hon kräver i det närmaste 100%, oavsett om hon är glittrande glad eller missnöjd/arg. Hon sover även helst på mig och att lägga ifrån sig henne går bara ibland. Pappa är dessvärre inte vatten värd (mer än korta stunder, ibland), trots att han var hemma på heltid hennes första tre månader. Hon panikskriker och gråter så att hon hulkar och nästan tappar andan, för att bli nöjd så fort hon kommer till mig. (Detta gäller även tex mormor, dvs att inte heller hon "duger".) Jag försöker upprepa mantrat "det är inte för alltid, det är inte för alltid, det är inte för alltid". Får lite panik över att inte kunna rida eller pula i stallet/med hästarna i lugn och ro.

Men hon är helt fantastiskt söt och glad också! Hon är vansinnigt intresserad av mat, sitter inte än (vilket storasyrran gjorde nu, men hon vänder åt båda håll och stoppar ALLT i munnen:D Hon blir dock arg efter max två minuter själv på golvet, så har jag tur hinner jag kissa, dra upp byxorna OCH tvätta händerna!

Så gullig 😍
Vet hur det är med bestämda bebbar 😲😎😉
Tur de är söta!
Hur gammal är din dotter (hittar inte listan 😉)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 487
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 564
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 640
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp