Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej igen allihopa!
Jag har inte varit aktiv här, men nu orkar jag vara med igen! Allt är ok med vår bebis! Här kommer en liten uppdatering från oss!

Jag var beräknad den 11/3 (flyttades till 13/3 På ul), och vår lilla Sixten kom den 14/3! En stadig grabb på 52 cm och 4225 g!

Anledningen till att jag blev inaktiv var för att min mamma dog. Det gick så snabbt och kom som en chock, och var fruktansvärt att vara med om! Hon drabbades av den elakaste typen av pancreascancer (som är nog elak ändå om den upptäcks i tid), det fanns inget att göra och vi fick bara två månader efter att hon fick sin cancerdiagnos! Det blev palliativ vård direkt, och hon hade fruktansvärt ont - tiden efteråt har varit allt annat än lätt! Hon dog tre månader innan beräknad bebis, den 21 december.

Har inte läst igenom alla inlägg (för det har ju blivit några stycken! :D)!

Sixten hade kolik första 1,5 månaden (det i kombination med sorgen efter mamma var inte enkel!) men har efter det varit en riktig stjärnbebis - ammat jättebra (inte ett enda bröstvårtesår!) Och sovit i princip hela nätterna!

Nu är det precis tvärt om, han är snart 4,5 månad och livet suger! Gnäller mycket, ammar dåligt (äter mest ersättning nu), och har svårt att komma till ro! Men han har också just fått upp ögonen för att undersöka, greppa, sitta med stöd, röra sig från platsen han blir lämnad på på golvet osv.. Så det är inte så konstigt att livet är lite jobbigt ibland!

När jag får tid (Gud hjälpe! Vi har ju storasyster som närmar sig 3 år hemma också - 3 årsåldern har ju sin charm, men herregud så prövande det är!) ska jag försöka läsa ikapp här!

Äh vad jobbigt! Beklagar verkligen! Det är otroligt hur snabbt livet växlar. Min mamma blev dålig i februari och lades in på sjukhus. En vecka senare fick hon en cancerdiagnos och ytterligare nio dagar efter det var hon borta. Mindre än två månader innan BF. Så jag förstår att du haft det jättetufft. Har du haft möjlighet till avlastning med barnen så du kunnat återhämta dig? Man har liksom inte riktigt tid att bearbeta med två små liv som behöver sin mamma.

Ta hand on dig!

Kram!
 
Vi kom just hem från stugan, i fjällen! SÅ skönt med lite svalare luft, även om det var varmt där också! Vilket fjäll är erat fjäll?

Sixten skrek halva vägen upp och halva vägen ner.. han som aldrig brukar låta i bilen! 🙈 Men vi tog oss upp och hem igen! Många pauser blev det!
Tänndalen :) här hemma ska det bli 35 grader varmt kommande vecka så det blir skönt med lite vettigare temperaturer också.

Var var ni?
 
Tänndalen :) här hemma ska det bli 35 grader varmt kommande vecka så det blir skönt med lite vettigare temperaturer också.

Var var ni?

Vi är alltid i Klimpfjäll, i Västerbottensfjällen! Gick till och med bada i sjön, har inte hänt sen -94 (i mina mått mätt! 😅)!

Så skönt att byta luft!
 
Äh vad jobbigt! Beklagar verkligen! Det är otroligt hur snabbt livet växlar. Min mamma blev dålig i februari och lades in på sjukhus. En vecka senare fick hon en cancerdiagnos och ytterligare nio dagar efter det var hon borta. Mindre än två månader innan BF. Så jag förstår att du haft det jättetufft. Har du haft möjlighet till avlastning med barnen så du kunnat återhämta dig? Man har liksom inte riktigt tid att bearbeta med två små liv som behöver sin mamma.

Ta hand on dig!

Kram!

Å nej! Vad ledsen jag blir för din skull! Det gick ju ännu fortare än för min mamma! Beklagar! 💔

Jag "hade tur" och var sjukskriven med en hyperemesisdiagnos så jag kunde vara med mamma varenda dag! Ibland sov vi bara tillsammans!

Inte mycket avlastning, men min sambo har gjort så gott han kunnat och jag har vänner som ställer upp mycket så jag får vila huvudet ibland! Min familj är inga barnmänniskor, och den som är det bor 60 mil bort, och sambons föräldrar är inte alltid så pigga då de närmar sig 70 båda två! Men det går ändå, jag tar vara på tillfällen som ges! 🙂
 
Trevligt att ha dig tillbaka i tråden @aneeette. :) Beklagar sorgen. :(

Härligt med fjällen! Även om det varit väldigt varmt där med. Vi brukar vara i Kittelfjäll. Det är ju inte så långt från Klimpfjäll, i alla fall inte fågelvägen. :p
 
Vår stora tjej (snart 3år) fick väldigt lite magträning, sov med huvudet åt samma håll varenda natt, och tittade alltid åt samma håll och blev ganska platt på ena sidan. Det platta är borta, det lilla som är kvar är det bara vi som ser - eftersom vi vet att det är så.

Så gräv inte så djup grop åt dig själv, det brukar oftast gå till sig när de blir mer rörliga! Det är ju jättebra att ni uppmärksammat det nu och att ni kan göra så gott ni kan framöver! 😊

Vill börja med att beklaga sorgen ❤️ och även gratulera till sonen 😊

Ska försöka att inte grotta ner mig! Det är trösterikt att läsa er bukefalisters ord ❤️
Jag är dock väldigt duktig på det, just är grotta ner mig. Men det är bara att kämpa på och se tiden an antar jag.
Vill bara hennes bästa och ge henne allt jag kan!
 
Jag orkar för övrigt inte med detta väder längre! 😓 Denna sommar har vädret varit precis det sämsta jag kan tänka mig. Lider med alla lantbrukare, äldre och alla som far illa. Både djur och människor. Och natur.

På ett personligt plan är det är så jäkla tråkigt! Hade sett fram emot långa promenader, både med vagn och sjal, men det har varit både för soligt och varmt så vi sitter i stort sett bara hemma i lägenheten. Så tråkigt! Och bebis tycker det är jobbigt :(
Kan det inte bara vända?
Nästa vecka ska dessutom bli helt horribel med över 30 grader i hela landet flera dagar i rad.
Snälla säg att det är kulmen! Jag orkar verkligen inte med mer värme och sol!
För min del får det gärna regna konstant till september.
 
Vill börja med att beklaga sorgen ❤️ och även gratulera till sonen 😊

Ska försöka att inte grotta ner mig! Det är trösterikt att läsa er bukefalisters ord ❤️
Jag är dock väldigt duktig på det, just är grotta ner mig. Men det är bara att kämpa på och se tiden an antar jag.
Vill bara hennes bästa och ge henne allt jag kan!

Tack, och tack! ❤

Jag är ganska övertygad att du gör allt du kan för din tjej! Ge det lite tid, och ställ inte så höga krav på dig själv! Det mesta ordnar sig! 😊
 
Trevligt att ha dig tillbaka i tråden @aneeette. :) Beklagar sorgen. :(

Härligt med fjällen! Även om det varit väldigt varmt där med. Vi brukar vara i Kittelfjäll. Det är ju inte så långt från Klimpfjäll, i alla fall inte fågelvägen. :p

Tack!

Där ser man! Har tänkt åka till Kittelfjäll i framtiden bara för att se nått annat! :)

Det var väldigt varmt när vi var uppe också, kom hem i förrgår, men det var ändå lite svalare luft trots att vi hade 25 grader där också!
 
7,9kg vägde min guldklimp in på idag. 64,5 cm lång, precis som storasyster vid samma ålder. Hon var dock 7 månader när hon vägde 7,9kg. Alltså en stadig gosse vi har. Drar storlek 74 i bodys. Kändes som vi hoppade över storlek 68 och mycket kläder som förblivit oanvända pga värmen.
 
7,9kg vägde min guldklimp in på idag. 64,5 cm lång, precis som storasyster vid samma ålder. Hon var dock 7 månader när hon vägde 7,9kg. Alltså en stadig gosse vi har. Drar storlek 74 i bodys. Kändes som vi hoppade över storlek 68 och mycket kläder som förblivit oanvända pga värmen.

Tänk vad vikten gör skillnad. Lillan är 64 lång och vi använder Bodies i stl 62 och 68. 74 känns långt bort ännu.
 
Å nej! Vad ledsen jag blir för din skull! Det gick ju ännu fortare än för min mamma! Beklagar! 💔

Jag "hade tur" och var sjukskriven med en hyperemesisdiagnos så jag kunde vara med mamma varenda dag! Ibland sov vi bara tillsammans!

Inte mycket avlastning, men min sambo har gjort så gott han kunnat och jag har vänner som ställer upp mycket så jag får vila huvudet ibland! Min familj är inga barnmänniskor, och den som är det bor 60 mil bort, och sambons föräldrar är inte alltid så pigga då de närmar sig 70 båda två! Men det går ändå, jag tar vara på tillfällen som ges! 🙂
Det är så mycket värt att fått spendera sista tiden tillsammans. När mamma fick diagnosen, pappa ringde på söndagskvällen, så åkte vi direkt till staden de bor och sov hos pappa. Mailade min chef och sa att jag inte kommer till kontoret. Sedan var jag på sjukhuset med mamma varje dag. Ibland var tvååringen med på sjukhuset och ibland var han i Stockholm med maken. Förskolan var super och lät honom gå långa dagar när han var hemma med pappa, då han både hämtade och lämnade. Tog ut närståendepenning från försäkringskassan.
 
Det är så mycket värt att fått spendera sista tiden tillsammans. När mamma fick diagnosen, pappa ringde på söndagskvällen, så åkte vi direkt till staden de bor och sov hos pappa. Mailade min chef och sa att jag inte kommer till kontoret. Sedan var jag på sjukhuset med mamma varje dag. Ibland var tvååringen med på sjukhuset och ibland var han i Stockholm med maken. Förskolan var super och lät honom gå långa dagar när han var hemma med pappa, då han både hämtade och lämnade. Tog ut närståendepenning från försäkringskassan.

Men verkligen! Min mamma låg två veckor på sjukhuset, och dit följde inte dottern med (mamma ville inte att hon skulle se allt som var kopplat till hennes kropp) men de sista två veckorna tillbringade hon på hospice, ett fantastiskt ställe, och där var dottern med mycket när hon inte var i förskolan! Dottern masserade benen och fötterna på mamma varje gång och det blev en fin stund för dem tillsammans varje gång. ❤

Skönt att även du fick vara med! Får jag fråga vad det var för cancer?
 
Tack, och tack! ❤

Jag är ganska övertygad att du gör allt du kan för din tjej! Ge det lite tid, och ställ inte så höga krav på dig själv! Det mesta ordnar sig! 😊

Jag är så glad att Bukefalos finns! Här får man pepp och kärlek när det behövs som mest ❤️

Jag vet nånstans att jag gör så gott jag kan, och det är säkert både vanligt och normalt att känna sig otillräcklig. Men det är väl så med det finaste man har, inget är riktigt gott nog på nåt vis ;)
 
Men verkligen! Min mamma låg två veckor på sjukhuset, och dit följde inte dottern med (mamma ville inte att hon skulle se allt som var kopplat till hennes kropp) men de sista två veckorna tillbringade hon på hospice, ett fantastiskt ställe, och där var dottern med mycket när hon inte var i förskolan! Dottern masserade benen och fötterna på mamma varje gång och det blev en fin stund för dem tillsammans varje gång. ❤

Skönt att även du fick vara med! Får jag fråga vad det var för cancer?

Ärligt så minns jag inte. Cancern satt på både matstrupe, lungor och lite annat. Tror det var spridd lungcancer. Men är som sagt inte säker.
 
7,9kg vägde min guldklimp in på idag. 64,5 cm lång, precis som storasyster vid samma ålder. Hon var dock 7 månader när hon vägde 7,9kg. Alltså en stadig gosse vi har. Drar storlek 74 i bodys. Kändes som vi hoppade över storlek 68 och mycket kläder som förblivit oanvända pga värmen.
Oj, stl 74 redan? Min lilla heffaklump hade exakt samma längd och vikt när vi var på bvc sist, men tack o lov passar stl 68 fortfarande rätt bra. Har inte köpt ett enda plagg i stl 74 men det kanske är dags att göra det nu :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 862
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
559
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 599
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp