Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har idag pratat med min bm och hon skulle skicka en remiss på en gång, så troligtvis får jag kallelse till SpecMVC ungefär samtidigt som inskrivningen. Då är jag i vecka 9-10 ungefär. Antagligen blir det UL redan då, och jag hoppas att det sen görs upp en plan som jag kan känna mig nöjd med så jag kan slappna av..

Kommer vara livrädd när vi närmar oss vecka 16-17 :down::(
 
Hur mår ni? Brösten ömmar, illamående när man inte ätit på typ 2 timmar. Börjar bli väldigt trött. Så förhoppningsvis blir det inte värre för då är det fullt hanterbart. :up: ställde mig på vågen och har gått upp 1kg nu i v 10. Ser fram emot kub så man ska få se det lilla livet :love:

Jag är illamående av och till, inte kräkilla (har varit förskonad från kräkningar alla graviditeter) utan mer som en diffus åksjuka typ som blir värre tex om jag inte äter ofta eller utsätts för någon obehaglig lukt (väldigt känslig för lukter!). Fogarna värker och till redan tyvärr, känner av dem så fort jag jobbar (står och går mycket). Ömma bröst som har växt en aning :o Och så är jag så sjukt trött!
 
Hur mår ni? Brösten ömmar, illamående när man inte ätit på typ 2 timmar. Börjar bli väldigt trött. Så förhoppningsvis blir det inte värre för då är det fullt hanterbart. :up: ställde mig på vågen och har gått upp 1kg nu i v 10. Ser fram emot kub så man ska få se det lilla livet :love:
Jag är fortfarande jättetrött, i övrigt är alla symptom försvunna typ. Har lite svårt för kaffe ännu, och blir akut proppmätt på mindre mat än normalt, annars inget. Eller ja, min stubin är förvisso rätt kort också :p KUB imorgon, är rätt nervös. Men jag försöker intala mig själv att jag bara är tramsig, även om det är svårt.
 
Alltså, en fråga: Har man ligament som fäster i livmodern för att hålla den uppe? Jag tyckte det lät så märkligt. Vad sitter det fast i? När jag läste anatomi så tyckte jag att jag lärde mig att ligament fäster i ben. Jag tycker mig komma ihåg att det finns ligament som fäster i bäckenets framsida som hindrar att bukinnehållet vandrar ner helt galet i låren, men de fäster ju i ben och har uppgifter även utan stor livmoder.

Jag läste på Facebook för ett tag sedan att det finns ligament i brösten och tänkte "bullsh*t" men nu blir jag osäker när det låter som det finns ligament som fäster i alla vävnader. :D

Japp man har ligament som håller livmodern och andra organ på plats. De är inte riktigt av samma karaktär som ligamenten i rörelseapparaten som ju är väldigt kompakta och gjorda för att klara stora påfrestningar och stabilisera upp leder, men de är fortfarande ligament. De fäster in mot t ex bukhinnan, diafragma och olika fascior osv beroende på vilket organ man pratar om. Jag kan inte anatomin på människa men livmodern har flera olika ligament som håller den på plats.
 
Imorgon går jag in i v 13, känns lite som en milstolpe att v 12 är över även om det inte är några garantier. På måndag ska jag göra tidigt ultraljud så då får jag förhoppningsvis se om det verkligen är någon där inne :love: Känns välbehövligt eftersom jag mår oförskämt bra och inte har mycket symptom. Lite smått illamående ibland, lite molvärk ibland och dålig aptit ibland, men tröttheten jag hade i början är borta.

Jag har haft några små blödningar 2-3 gånger, men det verkar vara normalt även om jag blir lite orolig när det händer.

Kul att höra hur det går för er andra, nu är vi ju ett litet gäng!
Härligt med ultraljud snart. Jag har haft en brun flytning och man blir så nervös. Men precis som du säger är det ju både vanligt och normalt. Vi håller tummarna hårt att våra små stannar :love:
 
Jag är fortfarande jättetrött, i övrigt är alla symptom försvunna typ. Har lite svårt för kaffe ännu, och blir akut proppmätt på mindre mat än normalt, annars inget. Eller ja, min stubin är förvisso rätt kort också :p KUB imorgon, är rätt nervös. Men jag försöker intala mig själv att jag bara är tramsig, även om det är svårt.
Kaffe dricker jag knappt längre. Normalt dricker jag 4 koppar om dagen. Konstigt ingen i min omgivning reagerat och sagt nått ännu :p
 
Misstänker missfall på gång :cry::cry: blödde en del färskt blod med slem under ett toalett besök sent på kvällen. Inget mer sen än bruna flytningar. Ringde gyn på morgonen då med mens liknande smärtor. De sa det kunde vara helt normalt och bad mig avvakta. Har nu haft mens smärtor hela dagen och kom en liten färsk blödning till efter. Annars bara lite bruna flytningar. Vågar inte hoppas detta går vägen.. :cry:
 
U
Misstänker missfall på gång :cry::cry: blödde en del färskt blod med slem under ett toalett besök sent på kvällen. Inget mer sen än bruna flytningar. Ringde gyn på morgonen då med mens liknande smärtor. De sa det kunde vara helt normalt och bad mig avvakta. Har nu haft mens smärtor hela dagen och kom en liten färsk blödning till efter. Annars bara lite bruna flytningar. Vågar inte hoppas detta går vägen.. :cry:
usch, håller tummarna!!!
 
Misstänker missfall på gång :cry::cry: blödde en del färskt blod med slem under ett toalett besök sent på kvällen. Inget mer sen än bruna flytningar. Ringde gyn på morgonen då med mens liknande smärtor. De sa det kunde vara helt normalt och bad mig avvakta. Har nu haft mens smärtor hela dagen och kom en liten färsk blödning till efter. Annars bara lite bruna flytningar. Vågar inte hoppas detta går vägen.. :cry:

Nej! Håller tummarna för att det går bra.
 
Misstänker missfall på gång :cry::cry: blödde en del färskt blod med slem under ett toalett besök sent på kvällen. Inget mer sen än bruna flytningar. Ringde gyn på morgonen då med mens liknande smärtor. De sa det kunde vara helt normalt och bad mig avvakta. Har nu haft mens smärtor hela dagen och kom en liten färsk blödning till efter. Annars bara lite bruna flytningar. Vågar inte hoppas detta går vägen.. :cry:
Håller tummarna för dig :heart jag hade ringt gyn igen imorgon, om än bara för att få veta... här i Lund måste jag säga att de varit väldigt tillmötesgående när jag ringt i liknande läge. En del väntan såklart när man åker in på akuttid, men så är det ju.
 
Håller tummarna för dig :heart jag hade ringt gyn igen imorgon, om än bara för att få veta... här i Lund måste jag säga att de varit väldigt tillmötesgående när jag ringt i liknande läge. En del väntan såklart när man åker in på akuttid, men så är det ju.
om det kommer nått mer blod el mens smärtorna inte försvunnit ska jag ringa igen imorgon. Hade velat fått kollat det redan idag men de tyckte inte det var lönt så jag får väl avvakta helt enkelt. Har fortfarande gravid symptom som illamående, ömma bröst och känslosam. Men en känsla att det nog inte går vägen.
 
Allt såg bra ut på KUB idag, en liten sprattlande en som inte ville ligga rätt för mätningar. Jag fick hosta och knö runt innan det gick att se, men till slut så! Lägsta risken, allt såg fint ut :) nu har jag berättat för gruppen på jobb, kändes också väldigt skönt! Nu ska jag bara klura på vad jag ska jobba med dessa månader, men jag har en plan :D
 
om det kommer nått mer blod el mens smärtorna inte försvunnit ska jag ringa igen imorgon. Hade velat fått kollat det redan idag men de tyckte inte det var lönt så jag får väl avvakta helt enkelt. Har fortfarande gravid symptom som illamående, ömma bröst och känslosam. Men en känsla att det nog inte går vägen.
Vilken vecka är du i? Stort plus att du fortfarande har symptom!
 
Jag mår också illa i stort sett dagligen. För mig hjälper lergigan och att äta med täta intervaller. Får också kväljningar av vitaminerna. De är typ beiga och luktar jävligt illa. Har en annan burk med folsyra (som dock inte innehåller järn) som jag tar vissa dagar när jag inte får ner de andra.

Jag har börjat dela upp måltiderna i flera och jag tror det hjälper lite. :) Idag från runt kl 13 har jag faktiskt inte mått illa! Illamåendet avlöstes av typ förstoppning istället. Magen har varit som en hård ballong på eftermiddagen. Det rullar på fint det här. :p

Lite irriterande att jag hela livet haft fruktansvärda problem att svälja tabletter (alltså jag har ätit så många äckliga filskedar med krossade tabletter i...) men så lossnade det för några månader sedan och jag kunde plötsligt svälja enorma himla tabletter. Tills nu då, när jag försökte när jag mådde illa och nu är det typ kört igen. Det bara låser sig i halsen när tabletten är på väg ner. :meh: Härlig känsla. Jag undrar varför tabletterna måste lukta så himla illa för det första? Borde nog skaffa mig akut-tabletter som är mindre med bara folsyra i åtminstone.


Japp man har ligament som håller livmodern och andra organ på plats. De är inte riktigt av samma karaktär som ligamenten i rörelseapparaten som ju är väldigt kompakta och gjorda för att klara stora påfrestningar och stabilisera upp leder, men de är fortfarande ligament. De fäster in mot t ex bukhinnan, diafragma och olika fascior osv beroende på vilket organ man pratar om. Jag kan inte anatomin på människa men livmodern har flera olika ligament som håller den på plats.

Då har jag lärt mig något nytt, tack! :)
 
Misstänker missfall på gång :cry::cry: blödde en del färskt blod med slem under ett toalett besök sent på kvällen. Inget mer sen än bruna flytningar. Ringde gyn på morgonen då med mens liknande smärtor. De sa det kunde vara helt normalt och bad mig avvakta. Har nu haft mens smärtor hela dagen och kom en liten färsk blödning till efter. Annars bara lite bruna flytningar. Vågar inte hoppas detta går vägen.. :cry:

Fy, jag håller alla tummar för att det ska gå vägen! :heart
 
Jo? Om symptomen plötsligt försvinner är det ju en ganska stor indikator på mf. Att symptomen är kvar behöver inte betyda att allt är bra, men det är såklart bättre än motsatsen?
Ja? Men att ha symtom betyder ingenting. Jag tycker det är synd att tuta i folk att allt är bra om man har symtom. Krasst sett vet man ingenting utan att se via vul. Tyvärr. Jag har haft mf där symtomen avtagit tydligt, och mf där symtomen blivit starkare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 025
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 219
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
20 21 22
Svar
420
· Visningar
46 906
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp