Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle också gärna vänta till efter KUB med att gå ut med det men jag jobbar den tiden jag har fått tid för ultraljudet. Chefen kan säkert vara behjälplig med att byta pass eller så och för UL har man väl tom rätt till betald ledighet...Men då måste jag ju berätta varför. :grin: har inte bestämt hur jag ska göra än. Inte dags förrän den 18/9 för min del. Det känns som en milstolpe som tiden segar sig fram till... och jaghar också en mage... Men landstingspyjamas är rätt tacksam att gömma den i :D
Jag jobbade också, sa bara att jag skulle till läkare. Det var inga problem och inga följdfrågor. Får du det ändå, så dra till med cellprov eller nåt, det lär ingen ifrågasätta :p
 
Mars

28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)

BM vid KUB höll också med om att bebisen såg ut att vara lite större än v11, så vi är nu officiellt flyttade till 13e mars istället.
 
Skulle också gärna vänta till efter KUB med att gå ut med det men jag jobbar den tiden jag har fått tid för ultraljudet. Chefen kan säkert vara behjälplig med att byta pass eller så och för UL har man väl tom rätt till betald ledighet...Men då måste jag ju berätta varför. :grin: har inte bestämt hur jag ska göra än. Inte dags förrän den 18/9 för min del. Det känns som en milstolpe som tiden segar sig fram till... och jaghar också en mage... Men landstingspyjamas är rätt tacksam att gömma den i :D

Har berättat för chefen. Det är bara vi två inom vårt område, och jag har mått allt för dåligt till att få gjort det jag borde. Berättade idag om stirrande kunder, varpå han skratta och sa att jag ser alltså rätt så gravid ut. :D
Innan jag berättat sa jag bara att det var läkarbesök.
 
Har berättat för chefen. Det är bara vi två inom vårt område, och jag har mått allt för dåligt till att få gjort det jag borde. Berättade idag om stirrande kunder, varpå han skratta och sa att jag ser alltså rätt så gravid ut. :D
Innan jag berättat sa jag bara att det var läkarbesök.
Ja jag får se hur jag gör. Mår inte strålande utan är rätt så illamående och fogarna värker bara mer och mer...så känner jag att jag inte orkar dölja det ett par veckor till kan jag ju lika gärna säga som det är. Annars är ju läkarbesök en bra go-to. :)
 
Alltså. Jag och en kollega till mig har ganska lika humor och kan trigga varandra till en allt högre nivå. Nu på kvällen har vi haft en messengerkonversation om temadagen vi haft på jobbet idag och som inkluderar vissa inslag som vi båda har fruktansvärt roligt åt. Det slutade med att jag vek mig av skratt och kaskadkräktes upp middagen som precis intagits samtidigt som jag kissade ner mig. Alltså när jag kaskadkräks och är kissnödig kan jag inte hålla mig, så jobbigt.
 
Ni som varit på tidigt UL eller kub, har ni fått tid till det vid inskrivning eller över telefon?
Räknade ut att jag kommer vara i vecka 11 på inskrivningen och är rädd att det inte kommer finnas tider ”i tid” så att säga. Vet inte om jag har rätt till kub iom det sena missfallet, men om jag får det, vill jag ju gärna göra det..

Så frågan är om jag ska avvakta och invänta inskrivning både på mvc och SpecMVC eller ringa innan?
 
Ni som varit på tidigt UL eller kub, har ni fått tid till det vid inskrivning eller över telefon?
Räknade ut att jag kommer vara i vecka 11 på inskrivningen och är rädd att det inte kommer finnas tider ”i tid” så att säga. Vet inte om jag har rätt till kub iom det sena missfallet, men om jag får det, vill jag ju gärna göra det..

Så frågan är om jag ska avvakta och invänta inskrivning både på mvc och SpecMVC eller ringa innan?

Jag blev erbjuden KUB vid inskrivningen, och den skedde i vecka 11 (10+1). Blodprovet fick jag en remiss i handen för direkt, och så åkte jag förbi ett godkänt sjukhus och lämnade blod. Tid för UL ska komma på posten, men barnmorskan lät verkligen inte besvärad över att det bara var ett spelrum på ca 2 veckor. Så här i krokarna (södra Stockholm) verkar det i alla fall vara gott om tider. Men det enklaste är kanske om du ringer MVC och hör hur det ser ut just där du bor?
 
Ni som varit på tidigt UL eller kub, har ni fått tid till det vid inskrivning eller över telefon?
Räknade ut att jag kommer vara i vecka 11 på inskrivningen och är rädd att det inte kommer finnas tider ”i tid” så att säga. Vet inte om jag har rätt till kub iom det sena missfallet, men om jag får det, vill jag ju gärna göra det..

Så frågan är om jag ska avvakta och invänta inskrivning både på mvc och SpecMVC eller ringa innan?

Jag var också sent på det, så bad om tid till kub när jag bokade inskrivning.
 
Ni som varit på tidigt UL eller kub, har ni fått tid till det vid inskrivning eller över telefon?
Räknade ut att jag kommer vara i vecka 11 på inskrivningen och är rädd att det inte kommer finnas tider ”i tid” så att säga. Vet inte om jag har rätt till kub iom det sena missfallet, men om jag får det, vill jag ju gärna göra det..

Så frågan är om jag ska avvakta och invänta inskrivning både på mvc och SpecMVC eller ringa innan?

Här fick jag en remiss på hälsosamtalet i v 7. Fick själv ringa och boka tid. Fanns inte mkt att välja på så är glad att jag var ute i så god tid. Jag hade nog ringt innan och bett om en tid.
 
Berättade för mina föräldrar igår och bror och hans sambo. Alla blev glada, men inte så tårarna sprutade 😂 Min syster ska ju också ha barn, i januari, så mamma och pappa får sina första barnbarn inom loppet av två månader. Först kom inget, sen kom allt.
 
Ni som varit på tidigt UL eller kub, har ni fått tid till det vid inskrivning eller över telefon?
Räknade ut att jag kommer vara i vecka 11 på inskrivningen och är rädd att det inte kommer finnas tider ”i tid” så att säga. Vet inte om jag har rätt till kub iom det sena missfallet, men om jag får det, vill jag ju gärna göra det..

Så frågan är om jag ska avvakta och invänta inskrivning både på mvc och SpecMVC eller ringa innan?

Min barnmorska skickade remiss när jag var där och så kom en kallelse på posten några dagar senare. Fick tid 2,5 vecka efter besöket hos bm.

På tal om tidigt ultraljud/kub. Ni som varit på det innan, görs det vaginalt eller utanpå magen? Bara så jag vet vad jag ska förbereda mig på.;)
 
Min barnmorska skickade remiss när jag var där och så kom en kallelse på posten några dagar senare. Fick tid 2,5 vecka efter besöket hos bm.

På tal om tidigt ultraljud/kub. Ni som varit på det innan, görs det vaginalt eller utanpå magen? Bara så jag vet vad jag ska förbereda mig på.;)
KUB görs utanpå.
 
Min barnmorska skickade remiss när jag var där och så kom en kallelse på posten några dagar senare. Fick tid 2,5 vecka efter besöket hos bm.

På tal om tidigt ultraljud/kub. Ni som varit på det innan, görs det vaginalt eller utanpå magen? Bara så jag vet vad jag ska förbereda mig på.;)

Kub utanpå.
Tidigt UL beror på hur tidigt. Tror gränsen för om det kan göras utifrån går v 6/7.
 
Bäst att börja hänga här också och hoppas att det går vägen. Har ett annat nick i vanliga fall men detta får hänga i ett tag till i detta.

Försöker lista ut om det lätta illamående jag haft till och från några dagar nu beror på graviditetshormoner eller mental stress på grund av helt andra omständigheter. Har lätt att må illa vid mental stress så jag hoppas på det och att det går över så snart de omständigheterna löst sig.

Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
 
Bäst att börja hänga här också och hoppas att det går vägen. Har ett annat nick i vanliga fall men detta får hänga i ett tag till i detta.

Försöker lista ut om det lätta illamående jag haft till och från några dagar nu beror på graviditetshormoner eller mental stress på grund av helt andra omständigheter. Har lätt att må illa vid mental stress så jag hoppas på det och att det går över så snart de omständigheterna löst sig.

Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
Välkommen :)

Jag är lätt illamående mest hela tiden.. tackar dock för det då det hela blir lite mer verkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 558
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 976
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 775
Senast: falukorw
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp