Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja? Men att ha symtom betyder ingenting. Jag tycker det är synd att tuta i folk att allt är bra om man har symtom. Krasst sett vet man ingenting utan att se via vul. Tyvärr. Jag har haft mf där symtomen avtagit tydligt, och mf där symtomen blivit starkare.
Fast det är ju ingen som sagt att allting varit bra.
 
Åh nej, håller tummarna för att det är en ofarlig blödning Elinapril! Så himla jobbigt att gå runt i ovisshet :( hur mår du nu?
 
Åh nej, håller tummarna för att det är en ofarlig blödning Elinapril! Så himla jobbigt att gå runt i ovisshet :( hur mår du nu?
Tack! Hade en pytteliten blödning sent igår också. Mår annars bra men har lite molvärk. Men det hade jag massor utav förra graviditeten. Fast blödde dock aldrig. Riktigt jobbigt att gå och undra om det tänker dra igång el jag är en sån som blöder lite helt enkelt. Kommer ringa gyn ikväll efter jobb och försöka få till en undersökning.
 
Ja? Men att ha symtom betyder ingenting. Jag tycker det är synd att tuta i folk att allt är bra om man har symtom. Krasst sett vet man ingenting utan att se via vul. Tyvärr. Jag har haft mf där symtomen avtagit tydligt, och mf där symtomen blivit starkare.
Jag känner inte igen mig i beskrivningen att jag tutat i någon att allt är bra, så det får du stå för själv. Jag vidhåller att det är ett gott tecken, som i att det är bättre än att symptomen försvinner.

Om vi ska diskutera utifrån personliga anekdoter så har jag haft MA där symptomen försvann, men utan blödning. Jag vet inte riktigt vad det har för betydelse.
 
Hej allesammans!

Idag har jag varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan, och jag fick ett väldigt gott första intryck. Alla mina värden var bra, så jag fick en godkänt-stämpel än så länge. Men mycket kan väl förändras längre fram när den lille vill ha mer och mer av mitt blod så som jag förstod det.
Sambon kunde tyvärr inte vara med på grund av resa, men nästa besök runt vecka 16 kommer han vara med på.
Jag tog även blodprov inför KUB, men ultraljudet kommer göras först om ca 2 veckor.
Sambon kommer inte ha hunnit hem till det heller, och eftersom jag vill dela stunden när vi får se Mini första gången, får jag blunda/kolla bort under undersökningen. :D

I övrigt rullar dagarna på, och förutom illamåendet (som har lugnat sig liiiite) så har jag fått känna av graviditets-trötthet samt hur flåsig jag blir av att bara gå upp för trappor. Dessutom har hyn börjat strejka och finnar har börjat dyka upp här och var. Men jag ser alla symptom som positiva, så jag har aldrig tidigare varit så här lycklig över finnar. :D
 
Tack! Hade en pytteliten blödning sent igår också. Mår annars bra men har lite molvärk. Men det hade jag massor utav förra graviditeten. Fast blödde dock aldrig. Riktigt jobbigt att gå och undra om det tänker dra igång el jag är en sån som blöder lite helt enkelt. Kommer ringa gyn ikväll efter jobb och försöka få till en undersökning.
Väldigt jobbigt att inte veta! Hoppas du får en undersökning.
 
Tack! Hade en pytteliten blödning sent igår också. Mår annars bra men har lite molvärk. Men det hade jag massor utav förra graviditeten. Fast blödde dock aldrig. Riktigt jobbigt att gå och undra om det tänker dra igång el jag är en sån som blöder lite helt enkelt. Kommer ringa gyn ikväll efter jobb och försöka få till en undersökning.

Usch vad jobbigt! Jag håller tummarna för att allt är bra.
 
Jag har nedräkning till kub på tisdag. Har bestämt mig för att först berätta efter. Det börjar dock bli svårt att dölja. Är så uppblåst att magen sticker ut ganska bra trots lite lösare kläder.
Har börjat få kunder på jobbet som stirrar på magen och kommer av sig också 😬
 
Nu kom missfallet igång tyvärr. :cry::cry: tar bort mig från listan. Lycka till ni andra så förhoppningsvis dyker jag upp i nästa tråd.
 
Mars

28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
 
Jag har nedräkning till kub på tisdag. Har bestämt mig för att först berätta efter. Det börjar dock bli svårt att dölja. Är så uppblåst att magen sticker ut ganska bra trots lite lösare kläder.
Har börjat få kunder på jobbet som stirrar på magen och kommer av sig också 😬
Skulle också gärna vänta till efter KUB med att gå ut med det men jag jobbar den tiden jag har fått tid för ultraljudet. Chefen kan säkert vara behjälplig med att byta pass eller så och för UL har man väl tom rätt till betald ledighet...Men då måste jag ju berätta varför. :grin: har inte bestämt hur jag ska göra än. Inte dags förrän den 18/9 för min del. Det känns som en milstolpe som tiden segar sig fram till... och jaghar också en mage... Men landstingspyjamas är rätt tacksam att gömma den i :D
 
Skulle också gärna vänta till efter KUB med att gå ut med det men jag jobbar den tiden jag har fått tid för ultraljudet. Chefen kan säkert vara behjälplig med att byta pass eller så och för UL har man väl tom rätt till betald ledighet...Men då måste jag ju berätta varför. :grin: har inte bestämt hur jag ska göra än. Inte dags förrän den 18/9 för min del. Det känns som en milstolpe som tiden segar sig fram till... och jaghar också en mage... Men landstingspyjamas är rätt tacksam att gömma den i :D
Kan du inte kalla det läkarbesök bara, utan att berätta vad för sort?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 027
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 219
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
20 21 22
Svar
420
· Visningar
46 912
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp