Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft det oförskämt bra fram tills i förrgår, men nu mot slutet av v 6 börjar illamåendet krypa fram. Inte jätteilla, än så länge i alla fall, men så att det känns att det ligger där och lurar hela tiden. Har ni några knep mot illamående? Jag läste att det kunde hjälpa att suga på karameller, av någon anledning? Jag får väldigt lätt kväljningar också, till och med om jag är ute och går och börjar andas med öppen mun och luften åker bak mot svalget är det nära till kväljningar. Why?! :crazy: Lite kämpigt att få i sig vitamin-pillrena nu.

Jag tar tillbaka det där med hyn förresten, den är inte vacker längre. :p

För mig är det som fungerar bäst mot illamående att äta regelbundet och gärna nåt litet typ ett litet päron eller ett kex. Att vara hungrig gör allt tio resor värre. Har fått lergigan utskrivet i samband med att jag var inlagd och det hjälper jättebra för mig. Tar kanske varannan dag och är räddaren i nöden särskilt när jag jobbar.
 
En fråga ang KUB. Jag har tid för ultraljud 28/8. Då kommer jag vara i 13+2 eller 13+4 beroende på om man räknar från BIM eller från äggplock. Känns sent! När jag ringde och beställde tiden sa de att jag kunde lämna blodprov som på fredag, 4 dagar innan men eftersom jag ska på begravning ringde sambon och frågade om jag kan ta dem idag. Då sa de att det är osäkert om det räcker att ta dem idag för att ha dem klara till på tisdag.

Ni som gjort KUB tidigare. Hur många dagar har det tagit för er att få proverna klara?
Jag vet inte hur det "ska" vara, men här (region Skåne) så sa barnmorskan 10 dagar till mig. Nu fick det bli 12 dagar pga helg, jag frågade vid provtagningen om hon trodde det var ok och det skulle inte vara ngt bekymmer, 10 dagar är för att de ska hinna analysera. Så 4 dagar låter ju väldigt tajt, om de inte har ett supersnabbt labb där du bor? :p
 
Jag vet inte hur det "ska" vara, men här (region Skåne) så sa barnmorskan 10 dagar till mig. Nu fick det bli 12 dagar pga helg, jag frågade vid provtagningen om hon trodde det var ok och det skulle inte vara ngt bekymmer, 10 dagar är för att de ska hinna analysera. Så 4 dagar låter ju väldigt tajt, om de inte har ett supersnabbt labb där du bor? :p

Tror inte labb här är särskilt snabba, men stack iväg på morgonen idag så då blir det ju iaf typ 7,5 dag. 😜Vi får hoppas att det är klart till tisdag kl 14.00. Om inte antar jag att vi får provsvaret telefonledes några dagar senare istället.
 
För mig är det som fungerar bäst mot illamående att äta regelbundet och gärna nåt litet typ ett litet päron eller ett kex. Att vara hungrig gör allt tio resor värre. Har fått lergigan utskrivet i samband med att jag var inlagd och det hjälper jättebra för mig. Tar kanske varannan dag och är räddaren i nöden särskilt när jag jobbar.

Då ska jag bli bättre på att småäta! :p:up:
 
Hej!
Jag hoppar in här med då, precis plussat och enligt provet i vecka 2-3 Så med andra ord väldigt tidigt. Första barnet, 31 år.

Jag har dock ett stort dilemma, jag jobbar som deltidsbrandman och får inte vara i tjänst under graviditeten. Jag måste berätta nu att jag är gravid för min chef på räddningstjänsten. Men det betyder att alla där kommer få veta det också, vilket inte känns bra eftersom jag inte vill berätta än 😔
 
Hej!
Jag hoppar in här med då, precis plussat och enligt provet i vecka 2-3 Så med andra ord väldigt tidigt. Första barnet, 31 år.

Jag har dock ett stort dilemma, jag jobbar som deltidsbrandman och får inte vara i tjänst under graviditeten. Jag måste berätta nu att jag är gravid för min chef på räddningstjänsten. Men det betyder att alla där kommer få veta det också, vilket inte känns bra eftersom jag inte vill berätta än 😔

Grattis! Förstår att det känns jobbigt att berätta, men du kanske inte har ngt val? Jag blev sjukskriven tidigt så chefen fick veta typ i v 6, inte vad jag önskat, men han tog det bra. Han kan ju inte skylla på att han inte haft tid på sig att rekrytera vikarie iaf 😉
 
Hej!
Jag hoppar in här med då, precis plussat och enligt provet i vecka 2-3 Så med andra ord väldigt tidigt. Första barnet, 31 år.

Jag har dock ett stort dilemma, jag jobbar som deltidsbrandman och får inte vara i tjänst under graviditeten. Jag måste berätta nu att jag är gravid för min chef på räddningstjänsten. Men det betyder att alla där kommer få veta det också, vilket inte känns bra eftersom jag inte vill berätta än 😔
2-3 veckor efter befruktning ja, alltså vecka 4-5.
 
Grattis! Förstår att det känns jobbigt att berätta, men du kanske inte har ngt val? Jag blev sjukskriven tidigt så chefen fick veta typ i v 6, inte vad jag önskat, men han tog det bra. Han kan ju inte skylla på att han inte haft tid på sig att rekrytera vikarie iaf 😉


Tack! :)
Nej jag har inget val eftersom jag inte får vara i operativ tjänst. Har bestämt mig att berätta efter nästa vecka, då är jag i vecka 7-8 då känns det väl mera ok.

Hur har ni gjort, har ni berättat för familj, jobb, vänner?
 
Tack! :)
Nej jag har inget val eftersom jag inte får vara i operativ tjänst. Har bestämt mig att berätta efter nästa vecka, då är jag i vecka 7-8 då känns det väl mera ok.

Hur har ni gjort, har ni berättat för familj, jobb, vänner?

Jag har berättat för en del vänner och några på jobbet eftersom jag varit sjukskriven och inlagd. Tänkte ta mamsen och papsen och svärföräldrarna efter KUB på tisdag, sen blir det nog syskonen och därefter mer officiellt på jobbet. Men, vi vill att det ser bra ut först.
 
Tack! :)
Nej jag har inget val eftersom jag inte får vara i operativ tjänst. Har bestämt mig att berätta efter nästa vecka, då är jag i vecka 7-8 då känns det väl mera ok.

Hur har ni gjort, har ni berättat för familj, jobb, vänner?
Vi berättade för närmsta familjen tidigt, vi tillbringade två veckors semester med dem typ veckan efter att jag plussat. Svårt att dölja då :p
På onsdag har vi KUB, sen kommer jag typ omgående snacka med min huvudinstruktör på jobbet då jag egentligen ska vara instruktör i skytte veckan därpå. Jag får ju inte skjuta själv alls, men det är högst oklart vad som gäller kring att vara instruktör. Därefter pratar jag med min grupp så snart som möjligt, de som jag jobbar med till vardags. Rätt skönt om de vet, om det är något eller om jag är extra hormonell någon dag :D
 
Fruktansvärd morgon. Tog min vitamintablett som är väldigt äcklig. Spydde sen upp hela frukosten i diskhon. Det rann tom ut genom näsan så nu mår jag illa av hela lukten. Hade rester i håret och kissade ner mig lite lätt. Efter lunch ska jag föreläsa för typ 70 pers. Ge mig styrka.
 
Fruktansvärd morgon. Tog min vitamintablett som är väldigt äcklig. Spydde sen upp hela frukosten i diskhon. Det rann tom ut genom näsan så nu mår jag illa av hela lukten. Hade rester i håret och kissade ner mig lite lätt. Efter lunch ska jag föreläsa för typ 70 pers. Ge mig styrka.

Nämen fyyy vilken morgon! :yuck: Hoppas allt elände är avklarat för den här dagen och att du mår som en liten prinsessa resten av den!
 
Fruktansvärd morgon. Tog min vitamintablett som är väldigt äcklig. Spydde sen upp hela frukosten i diskhon. Det rann tom ut genom näsan så nu mår jag illa av hela lukten. Hade rester i håret och kissade ner mig lite lätt. Efter lunch ska jag föreläsa för typ 70 pers. Ge mig styrka.
Åh fy fan, vilken morgon, du har mina fulla sympatier. Men nu kan det knappast bli värre, eller hur? :D kör hårt, det kommer gå toppenbra på föreläsningen!
 
Fruktansvärd morgon. Tog min vitamintablett som är väldigt äcklig. Spydde sen upp hela frukosten i diskhon. Det rann tom ut genom näsan så nu mår jag illa av hela lukten. Hade rester i håret och kissade ner mig lite lätt. Efter lunch ska jag föreläsa för typ 70 pers. Ge mig styrka.
Åhnej stackare. Vilken jobbig start på dagen.
 
Första barnmorske besöket avklarat. Pratade lite och fick bokat in kub. Blir extra kontroller pga förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning. Kommer få göra en tidig glukosbelastning då vi har diabetes i släkten. Känns som det börjar bli på riktigt nu :love::nailbiting:
 
Hoppar in här med skräckblandad förtjusning efter att precis ha plussat på 3+3. Alltså extremt tidigt.
I slutet på mars förlorade vi en lillebror i magen i vecka 17 och har efter det haft en tidigt missfall. Nu hoppas jag av hela min själ att denna lilla böna tänker stanna kvar i 33 veckor till!

A17C5ADE-672A-47E9-813D-993B69FE4137.jpeg
 
Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 233
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 101
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
45 405
Senast: Human
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp