Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu får jag hoppa in här 😄
Fick plus på stickan idag efter 4de i seminstationen 😁
Är så glad att jag kunde bli gravid! Nu är det en evighet tills BF (om det går vägen) Men steg 1 är avklarat. 😄
14 Maj har jag kunnat räkna ut BF till.
Det var två ägg som seminerades. Så risken finns att det kan vara två. 😱
 
Nu får jag hoppa in här 😄
Fick plus på stickan idag efter 4de i seminstationen 😁
Är så glad att jag kunde bli gravid! Nu är det en evighet tills BF (om det går vägen) Men steg 1 är avklarat. 😄
14 Maj har jag kunnat räkna ut BF till.
Det var två ägg som seminerades. Så risken finns att det kan vara två. 😱
Välkommen till tråden och grattis!!

Vad spännande med antalet..
 
Jag går in i v. 8 imorgon och sen igår har jag haft lite bruna flytningar - vet inte om jag behöver vara orolig?
Ingen vidare smärta i magen, bara pyttelite längst ned i magen ibland eller om det är oroskänslor?
 
Jag går in i v. 8 imorgon och sen igår har jag haft lite bruna flytningar - vet inte om jag behöver vara orolig?
Ingen vidare smärta i magen, bara pyttelite längst ned i magen ibland eller om det är oroskänslor?
Det är tyvärr bara att vänta och se, alternativt göra ett VUL (privat, sjukvården är inte alltid så generösa på det om man inte har väldigt ont tex).
 
Jag har riktigt mkt känningar av att livmodern växer. Värker som bara den när jag reser mig snabbt samt om jag varit igång mycket.

Antar att det är för att jag var gravid senast i mars. Med dottern och den senaste graviditeten kände jag ingenting förrän vecka 8-9, då väldigt svagt. Nu har jag symtom/känningar som i vecka 15-16 med förra båda graviditeterna.

Känns dock tryggt att det händer något!
 
Nu vet typ hela mitt jobb att jag har en liten en i magen. Skulle ju som sagt varit instruktör den här veckan, vilket jag inte får när jag är gravid, så alla som jag träffar inne på kontoret undrar förstås vad jag gör där inne :p eftersom jag bara tänkt jobba två veckor till i yttre tjänst sen så är det väl lika bra att alla vet, även om jag börjar bli trött på att berätta det hela tiden. Kärt besvär ;)
 
Nu vet typ hela mitt jobb att jag har en liten en i magen. Skulle ju som sagt varit instruktör den här veckan, vilket jag inte får när jag är gravid, så alla som jag träffar inne på kontoret undrar förstås vad jag gör där inne :p eftersom jag bara tänkt jobba två veckor till i yttre tjänst sen så är det väl lika bra att alla vet, även om jag börjar bli trött på att berätta det hela tiden. Kärt besvär ;)

Jag har berättat för min chef idag och tänkte berätta för de närmsta kollegorna imorgon. Så snart vet nog hela jobbet här också 😉 Speciellt efter nästa veckas kick off där det känns som att alla kommer märka att jag inte dricker. Läskigt när det är officiellt och hoppas nu att allt kommer gå bra!
 
Jag borde också ”komma ut” som gravid på jobbet (chefen vet dock sedan länge) Nu har vi berättat för våra familjer och närmsta vänner. Väntar dock på rätt tillfälle. Hur la ni fram det? Vill inte göra för stor grej av det (tycker inte om att vara i centrum). Tänker att jag berättar för närmsta arbetsgruppen först och sen för yrkeskollegorna. Därefter är nog ryktet igång 😂 så då behöver jag inte oroa mig för det.

Går in i v 16 imorgon och tycker att det börjar synas lite nu. Vissa högre byxor börjar sitta tight i midjan. Beställde faktiskt ett par gravidtreggins igår. Känns bra att ha ett par tillhands när det inte går längre.
 
Jag borde också ”komma ut” som gravid på jobbet (chefen vet dock sedan länge) Nu har vi berättat för våra familjer och närmsta vänner. Väntar dock på rätt tillfälle. Hur la ni fram det? Vill inte göra för stor grej av det (tycker inte om att vara i centrum). Tänker att jag berättar för närmsta arbetsgruppen först och sen för yrkeskollegorna. Därefter är nog ryktet igång 😂 så då behöver jag inte oroa mig för det.

Går in i v 16 imorgon och tycker att det börjar synas lite nu. Vissa högre byxor börjar sitta tight i midjan. Beställde faktiskt ett par gravidtreggins igår. Känns bra att ha ett par tillhands när det inte går längre.
När jag var gravid sa jag på en samling, där typ alla var, att jag skulle till barnmorskan. Klart haha.
 
Vågar mig in här jag med, från att innan graviditet känt mig ganska lugn med "går det så går det annars är det bara att pröva igen" till att nu vara supernojig över att bröstvårtorna inte gör precis lika ont som dom gjorde igår. Hoppas så enormt mycket att jag får hänga här med er hela vägen till maj :love:

Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
 
Jag vaknade imorse med bruna flytningar..
har fortsatt nu under förmiddagen och lite odefinierbara smärtor/hugg emellanåt..

Magkänslan är dålig och hade jag inte varit på jobbet hade jag åkt in för att kolla.
Jävla skit detta.
 
Jag vaknade imorse med bruna flytningar..
har fortsatt nu under förmiddagen och lite odefinierbara smärtor/hugg emellanåt..

Magkänslan är dålig och hade jag inte varit på jobbet hade jag åkt in för att kolla.
Jävla skit detta.
Jag håller tummarna för dig att allt är bra!
 
Jag vaknade imorse med bruna flytningar..
har fortsatt nu under förmiddagen och lite odefinierbara smärtor/hugg emellanåt..

Magkänslan är dålig och hade jag inte varit på jobbet hade jag åkt in för att kolla.
Jävla skit detta.

Håller tummar och tår och hoppas det går bra :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 545
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 974
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 771
Senast: falukorw
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp