Vårföräldrar 2023

Tog mitt kikhosta vaccin i fredags och har varit trött I helgen. Vet inte om det är det som påverkat. Visste inte att rekommendationerna kring det var så nya men känns enormt skönt att bäbis är skyddat från det nu fram tills den kan vaccinerad själv. Ser inte fram emot den 2 dec då jag ska ta covid och influensa samtidigt. Har alltid fått 40 graders feber av covid vaccinitet och vet att min kropp inte kommer vara glad på mig.

Just nu är det värsta med min graviditet att min bästa vän sedan barnsben brutit all kontakt efter att jag blev gravid. Hon kämpar med infertilitet och befinner sig just nu i totalt mörker. Jag kan ändå inte låta bli att känna mig sviken och djupt sårad.
 
Tog mitt kikhosta vaccin i fredags och har varit trött I helgen. Vet inte om det är det som påverkat. Visste inte att rekommendationerna kring det var så nya men känns enormt skönt att bäbis är skyddat från det nu fram tills den kan vaccinerad själv. Ser inte fram emot den 2 dec då jag ska ta covid och influensa samtidigt. Har alltid fått 40 graders feber av covid vaccinitet och vet att min kropp inte kommer vara glad på mig.

Just nu är det värsta med min graviditet att min bästa vän sedan barnsben brutit all kontakt efter att jag blev gravid. Hon kämpar med infertilitet och befinner sig just nu i totalt mörker. Jag kan ändå inte låta bli att känna mig sviken och djupt sårad.
Jag har också alltid blivit ’sjuk’ av vaccinerna (både covid och influenza) i flera dagar men den här gången varade det bara en dag. Tror (högst ovetenskapligt) att immunförsvaret som ju är sämre när man är gravid reagerar mindre agressivt. 😅 Hoppas det går bättre för dig också.

Men fy vad tufft för er båda! Vilken sorg. Det är ju säkert otroligt smärtsamt för henne men förstår att du känner dig ledsen. Ni har inte kunnat prata om det och mötas i det? Kanske går det längre fram, när tiden får gå lite?
 
Nej tyvärr. Hon valde att ghosta mig helt enkelt. Ja det är ju tufft för jag vet att hon lider men känner mig fortfarande sårad.

I andra nyheter kände jag nog precis min första rörelse. Som en liten fisk som sprattlade till
 
Nej tyvärr. Hon valde att ghosta mig helt enkelt. Ja det är ju tufft för jag vet att hon lider men känner mig fortfarande sårad.

I andra nyheter kände jag nog precis min första rörelse. Som en liten fisk som sprattlade till
Ja men verkligen förstår det känns så dubbelt men en sorg såklart. Jag hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra på något sätt längre fram.

Härligt! Jag tror också jag märker rörelser, mest på kvällarna. Tycker det känns som en våg/skvulp. 😅

Mår ganska illa sen igår. Får nästan lite ångest över om den tortyr ska börja igen. Men ’hoppas’ bara det är för jag hållt igång hela helgen. Har min sista halvtidssjukdag i morgon och ska sen börja jobba heltid vilket har känts fantastisk tills idag. Hoppas verkligen det går över igen. 😔😣
 
Även jag väntar barn till våren!
Jag har haft en riktigt skitgraviditet den här gången, och varit sjukskriven från i slutet av september. Prövade att jobba 50 % i okt/november i tre veckor men det gick inte alls så nu är jag 100 % sjukskriven igen.
Illamåendet släppte för några veckor sedan, så nu är det bara den extrema tröttheten kvar.
Jag är i vanliga fall full med energi med projekt och saker att göra konstant, från det till att knappt orka vara vaken i några veckors tid.
Jag jobbar inom äldreomsorgen på ett boende med fullt upp och obehagliga dofter med skiftarbete. Nu är jag hemma och kan vila de dåliga dagarna.
Detta är mitt fjärde barn, mina andra tjejer är 10, 8 och 5 år.


Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
21, Imnir, 30 år, fjärde barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Voeux, 34, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 
Även jag väntar barn till våren!
Jag har haft en riktigt skitgraviditet den här gången, och varit sjukskriven från i slutet av september. Prövade att jobba 50 % i okt/november i tre veckor men det gick inte alls så nu är jag 100 % sjukskriven igen.
Illamåendet släppte för några veckor sedan, så nu är det bara den extrema tröttheten kvar.
Jag är i vanliga fall full med energi med projekt och saker att göra konstant, från det till att knappt orka vara vaken i några veckors tid.
Jag jobbar inom äldreomsorgen på ett boende med fullt upp och obehagliga dofter med skiftarbete. Nu är jag hemma och kan vila de dåliga dagarna.
Detta är mitt fjärde barn, mina andra tjejer är 10, 8 och 5 år.


Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
21, Imnir, 30 år, fjärde barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Voeux, 34, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet

Grattis till graviditeten! Skönt att åtminstone illamåendet lagt sig. Inget varar för evigt :heart Den där härliga energin kommer att komma tillbaks!
 
Vi har haft RUL idag och allt såg bra ut, vilket såklart alltid är en lättnad att höra. Både jag och maken har haft en stark känsla av att det är en till tjej redan från start, och det verkar folk runtom oss också haft. Vi har mestadels pratat om flicknamn och sparat dotterns lite väl sockersöta kläder som hon växt ur. Pratat om att det kanske blir roligast för henne om hon får en syster, när de nu blir så nära i ålder. Men med tiden har jag blivit lite orolig för att det här utvecklats till en preferens. Är det så att jag faktiskt vill ha en till dotter? Jag kan bara relatera till mina, givetvis väldigt starka, känslor för henne och känt mig lite vilsen i hur jag skulle känna om det är en pojke.

Så jag har försökt tränga bort de känslorna och inte tänka så mycket på barnets kön innan vi vet mer. Jag var rädd för att bli besviken och kände samtidigt lite skuld över mina känslor. Så idag på RUL berättar läkaren att det är en alldeles utmärkt liten pojke, och jag var inte alls beredd på det men jag blev så himla glad! Det bara sköljde över mig och jag bara smälte. Det var någonting med att ligga och titta på ultraljudet och se vårt barn, och plötsligt kändes det helt omöjligt att känna sig något annat än oerhört lycklig och tacksam över att det är ett frisk barn, ett nytt mirakel.

Så, nu måste vi förkovra oss i pojknamn för vi har inga starka kandidater alls ännu :D
 
Grattis! Så underbart att höra! Kul också att det finns en till i tråden som haft fel magkänsla om kön. Alla i min omgivning refererar till bulan som han. Så deppigt! En kollega kände sig tvungen att berätta att 20 april även är Hitlers födelsedag haha. Jag får väl korsa benen någon dag iaf. Tipsar verkligen om att vaccinera för kikhosta. Nya rekommendationer kring det från i år tydligen.
 
De flesta i min närhet och även vi i familjen har trott att det är en kille den här gången. Men ack nej det var en tjej till :D
Min man har två stora döttrar sen innan, och jag mina tre sen innan så det blir 6 döttrar i familjen när denna kommer.
 
De flesta i min närhet och även vi i familjen har trott att det är en kille den här gången. Men ack nej det var en tjej till :D
Min man har två stora döttrar sen innan, och jag mina tre sen innan så det blir 6 döttrar i familjen när denna kommer.
Låter som att ni kommer behöva många badrum i framtiden 😅 var du med på RUL idag?
 
Känner ni andra era små? Med sonen dröjde det till nån vecka efter RUL innan jag kände små "duttar" innefrån som jag antog var sparkar. Denna ungen känns som en frisk och jösses vad han sprattlar sen några dagar! Igår på RUL sprattlade han till och jag både kände och såg det på skärmen.
 
Känner ni andra era små? Med sonen dröjde det till nån vecka efter RUL innan jag kände små "duttar" innefrån som jag antog var sparkar. Denna ungen känns som en frisk och jösses vad han sprattlar sen några dagar! Igår på RUL sprattlade han till och jag både kände och såg det på skärmen.
Jag ligger ju lite före er andra, men började också känna vid RUL. Nu känner jag varje dag och det är så mysigt :love: (okej kanske inte sparkarna rakt på blåsan när man minst anar det, men annars :laugh:).

Var på kontroll hos BM igår och lyssnade på hjärtat och lämnade prover m.m. Allt såg bra ut och han växer som han ska. Jag tycker att det är lite jobbigt psykiskt just nu, mycket jobbigt som händer runtomkring mig privat som gör att jag inte känner att jag hinner njuta av graviditeten och känna förväntan. Känner mig värdelös på jobbet också då jag är så trött och inte orkar prestera som jag vill osv. Hur mår ni andra?
 
Jo det känns som en lite fisk som sprattlar till där inne ibland :D min mage börjar synas på riktigt nu. Sista två veckorna har jag lite problem med magen och har mycket halsbränna. Jag har ont i ryggen och foglossning. Mår annars bra och känner mig pigg och glad. Jag har blivit dummare, mer disträ och glömsk dock. Vilket är störigt. I helgen fick jag för första, och förhoppningsvis sista, gången uppleva att någon kom och tog mig på magen :wtf::jawdrop::stop:
 
Känner ni andra era små? Med sonen dröjde det till nån vecka efter RUL innan jag kände små "duttar" innefrån som jag antog var sparkar. Denna ungen känns som en frisk och jösses vad han sprattlar sen några dagar! Igår på RUL sprattlade han till och jag både kände och såg det på skärmen.
Jag har känt rörelser dagligen sen ett par veckor innan RUL. :)

Var på kontroll hos BM igår och lyssnade på hjärtat och lämnade prover m.m. Allt såg bra ut och han växer som han ska. Jag tycker att det är lite jobbigt psykiskt just nu, mycket jobbigt som händer runtomkring mig privat som gör att jag inte känner att jag hinner njuta av graviditeten och känna förväntan. Känner mig värdelös på jobbet också då jag är så trött och inte orkar prestera som jag vill osv. Hur mår ni andra?
Fysiskt mår jag bra. Foglossningen känner jag knappt av när jag inte är i stallet så mycket, däremot mår ryggen sämre när jag har blivit mer stillasittande. :cautious: Jag har även fått dra ner på tempot ganska mycket eftersom jag får sammandragningar vid minsta stesspåslag eller hårdare fysisk aktivitet så jag rör mig i pensionärstempo nuförtiden...

Psykiskt går det lite upp och ner men för det mesta är det bra. :)
 
Vad kul att så många varit på RUL och det gått bra! ☺️ Här görs det först i vecka 20-22 så får snällt vänta en vecka till för såklart kan man inte få tid så snabbt som möjligt. 🙄

Jag känner också fosterrörelser. Har gjort i ett par veckor men först tydligt i en vecka och i lördags kändes sambon första gången utanpå magen. Tycker är såå mysigt! Hjälper på motivationen de dagar som kvalmen fortfarande kan vara tortyr. 😔
Har kommit tillbaka till träningen igen men det är något helt annat än innan. Tränar bla boxning och det går ju ganska mkt långsamma än innan. Är också obehagligt med övningar liggande på magen och har redan fått modificera mina burpees men är ärligt talat sååå glad för att kunna vara tillbaka. 😍

Är mest nervös för jobbet. Ska byta avdelning i januari och ska då pendla en timme varje väg plus igen börja ha jobbpass 15-09. Är undtantagen de passen på min nuvarande avdelning. Hoppas verkligen det kommer gå bra. Har varit så mkt strul med förlängning pga jag varit sjukanmäld nästan 10 veckor.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 417
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 015
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp