Vårföräldrar 2023

Nu vet jag äntligen vad sammandragningar är! Jag vaknade dunderförkyld i helgen och donen med magsjuka så vi låg i soffan typ hela dagen. Inte bra för kroppen. Höfterna gjorde ont så jag hade svårt att gå när jag väl var uppe plus att jag fick sammandragningar varje gång jag gick 🤪
 
Och jag som trodde jag var sen med att packa min väska i förra veckan 😅 bm idag "Ja nu kan han ju komma närsom, har du skrivit numret till förlossningen?". Näää svarade jag. Känner överlag att jag inte har kollat upp allt som man gjorde med första 🤣

Ja alltså det där sa BM till mig sist också, att jag skulle skriva in numret. Nu ligger det ju kvar i telefonboken sen sist men det är ju inte heller supersvårt att Googla ”SÖS förlossning” och sen klicka på ring 😆 SÅ snabbt går det ju ändå inte. I BB-väskan använde vi absolut ingenting förutom kläder som dottern åkte hem i.. Den här gången ska jag se till att ha med godis men det är väl det. Annars tyckte jag att de hade allting där och då var vi ändå kvar två nätter.
 
Ja alltså det där sa BM till mig sist också, att jag skulle skriva in numret. Nu ligger det ju kvar i telefonboken sen sist men det är ju inte heller supersvårt att Googla ”SÖS förlossning” och sen klicka på ring 😆 SÅ snabbt går det ju ändå inte. I BB-väskan använde vi absolut ingenting förutom kläder som dottern åkte hem i.. Den här gången ska jag se till att ha med godis men det är väl det. Annars tyckte jag att de hade allting där och då var vi ändå kvar två nätter.
Min tanke var också att googla numret 🤣 sist tog det 68h från värkstart vilket nog bidrar till att jag tänker att det är lugnt.

Vi packade med oss en jätteväska som fick alla att skratta sist. Nu begränsar vi det till en ryggsäck var 🤣 hoppas komma hem snabbt. Treåringen har aldrig sovit utan någon av oss.
 
Här har det inte packats än. 😅 Tänker det finns massa tid innan det är dags att åka till sjukhuset. 🙈 Har dock skrivit en lista med det vi tänkt ha med cirka.

Voeux: Har ni fått datum för snitt? ☺️
 
Imorgon går jag in i vecka 39! Är lite speciellt att vänta så här och att det kan hända när som helst, men vi väljer att fortsätta planera in saker. Jag har mått bra senaste veckan! Mycket kroppssmärtor och insett att sömnen är extra dryg pga de nyliga revbensfrakturerna som skapar problem med sidosovandet, men jag har energi!! Tur det för min man som har haft mycket oro inför ett till barn har börjat boa som tusan. Vi är trångbodda och har arbetat heldagar med att organisera och göra plats för bäbis. Fyndade en komplett stokke säng som är så söt och fin i vårt sovrum. Vi har även en stokke tripp trapp som nu står på hans plats med babyskyddet på 🥰. BB väskan är i stort sett färdigpackad och igår startade vi ett jätteprojekt med att bygga hyllor i vårt sovrum som vi pratat om i åratal utan att ha fått tummen ur.

Mitt i allt detta har vi de två äldre barnen som är i en annan fas i livet. Vi har köpt en jättemysig mjuk matta till vårt sovrum som barnen upptäckt att det går att skapa bilder i genom att dra fingrarna i fluffet. Så mitt i mina tindrande ögon på alla söta bäbissaker kommer jag in till en 1.80 cm lång kuk mellan vår och bäbis säng. :rofl: flyende fnittrande barn och en man som dåligt försöker hålla sig. Barn sätter ju guldkant på tillvaron och jag påminns om varför jag hade en så stark önskan om en dotter.
 
Måste vara skönt att veta exakt datum 😅 finns väldigt många dagar min skulle kunna komma på 🤪 även om jag tror jag är tillbaka på jobbet när påsklovet nästa vecka är över 😅

Mnja, jag vet datum när det blir senast :D Det är skönt. Men dottern kom ju en vecka innan planerat snitt så egentligen 2 veckor innan BF. Sen kan ju operationen skjutas fram också om det kör ihop sig med akuta operationer samma dag, men det händer väl inte jätteofta. Så, lite mer än vid vaginal förlossning vet vi!
 
Voeux:
Åh det är snart. ☺️

Jag hade ju planerat att han gärna fick komma igår… han lyssnade inte. 😅
Kanske du ska tänka tvärtom "han får inte komma innan bf!". Då dyker han säkert upp innan 🤣😜

Jag kan inte bestämma mig när jag vill att lillebror ska dyka upp. Är trött på att vara gravid nu så av den anledningen får han gärna komma... men å andra sidan hade vi nån feber och förkylning epidemi i skolan sista veckan (1/3 sjuka) så jag skulle egentligen vilja tillbaka till jobbet efter påsk så att jag kan genomföra alla de nationella prov som ligger på hög och som jag räknade med skulle vara gjorda tills igår 🤪
 
Kanske du ska tänka tvärtom "han får inte komma innan bf!". Då dyker han säkert upp innan 🤣😜

Jag kan inte bestämma mig när jag vill att lillebror ska dyka upp. Är trött på att vara gravid nu så av den anledningen får han gärna komma... men å andra sidan hade vi nån feber och förkylning epidemi i skolan sista veckan (1/3 sjuka) så jag skulle egentligen vilja tillbaka till jobbet efter påsk så att jag kan genomföra alla de nationella prov som ligger på hög och som jag räknade med skulle vara gjorda tills igår 🤪
Haha ja BM sa att det är bäst om man inställer sig på att gå
Över tid för det kan vara olidligt att gå och vänta annars. 😅

Alltså såå skönt du fortfarande känner du kan jag jobba. 🥳
 
Nu är lillen 5 veckor gammal. Tiden rusar! Det är så sjukt omvälvande, mysigt, jobbigt, fascinerande, läskigt, stärkande, intensivt, orosrikt och sömnfattigt :laugh:
Men herregud, att man kan känna sån här kärlek, trodde litegrann att det var en klyschig överdrift men jag är helt golvad av min lilla bebis :love::heart.

Amningen fungerar bra och han är oftast lugn och glad dagtid, de senaste dagarna verkar han fick ha utvecklat sk kvällsoro vilket är hjärtskärande, han skriker nästan otröstligt under några timmar på kvällen.

Lycka till ni som snart ska föda och få träffa era små godingar :bump:
 
Nu är lillen 5 veckor gammal. Tiden rusar! Det är så sjukt omvälvande, mysigt, jobbigt, fascinerande, läskigt, stärkande, intensivt, orosrikt och sömnfattigt :laugh:
Men herregud, att man kan känna sån här kärlek, trodde litegrann att det var en klyschig överdrift men jag är helt golvad av min lilla bebis :love::heart.

Amningen fungerar bra och han är oftast lugn och glad dagtid, de senaste dagarna verkar han fick ha utvecklat sk kvällsoro vilket är hjärtskärande, han skriker nästan otröstligt under några timmar på kvällen.

Lycka till ni som snart ska föda och få träffa era små godingar :bump:
Det låter mysigt och omvältande! ❤️

38+0 idag och får lite panik av att det kan vara 4 veckor kvar. Har verkligen en klaustrofobisk känsla i kroppen av att vara gravid (värst på kvällarna). Ska ju inte klaga - ska inte jobba, kan vila allt det som behövs och kan fortfarande styrketräna några dagar i veckan men tycker ändå det är jobbigt. 😬
Kom nu lilla vän!!
 
Känns som jag varit gravid i 2 år 😴 Vilket inte är helt sant, jag hade ett uppehåll på 6 månader med icke-fungerande amning, förlossningsdepression och återhämtning från snitt där emellan 😵‍💫😅

Nej men ärligt, har vi gjort det här nu? Nu vill jag gärna få tillbaks min kropp tack. Det vore trevligt att kunna göra basala saker som att typ resa sig från soffan.
 
Känns som jag varit gravid i 2 år 😴 Vilket inte är helt sant, jag hade ett uppehåll på 6 månader med icke-fungerande amning, förlossningsdepression och återhämtning från snitt där emellan 😵‍💫😅

Nej men ärligt, har vi gjort det här nu? Nu vill jag gärna få tillbaks min kropp tack. Det vore trevligt att kunna göra basala saker som att typ resa sig från soffan.
Ja herregud vilken bedrift du och din kropp varit igenom! Om en vecka är det ’över’! 🥳☺️

Ja vända sig i sängen, knyta skor (använder vara gummistövlar) och resa sig från soffan är plötsligt extremsport. 😅
 
Ja herregud vilken bedrift du och din kropp varit igenom! Om en vecka är det ’över’! 🥳☺️

Ja vända sig i sängen, knyta skor (använder vara gummistövlar) och resa sig från soffan är plötsligt extremsport. 😅

Med tidigare erfarenhet i bagaget känns det snarare som att det är nästa vecka det startar 😅😵‍💫 MEN en sak som faktiskt är just över är att kroppen ständigt blir sämre, och jag får starta processen att läka på riktigt. Jag tyckte att rehabiliteringen fysiskt, men även psykiskt, var svår senast eftersom vi ville ha fler barn och jag visste att jag skulle ner för den här backen en gång till. Det var svårt att förhålla sig till. Nu känns det som att jag kan få läka på riktigt. Det får ta tid, men känslan att ständigt få röra sig i rätt riktning känns fin!
 
38+0 idag och får lite panik av att det kan vara 4 veckor kvar. Har verkligen en klaustrofobisk känsla i kroppen av att vara gravid (värst på kvällarna). Ska ju inte klaga - ska inte jobba, kan vila allt det som behövs och kan fortfarande styrketräna några dagar i veckan men tycker ändå det är jobbigt. 😬
Kom nu lilla vän!!
Håller med om känslan av att vara fången i sin kropp. Fruktar nätterna, de är verkligen jobbiga. Trodde förlossningen var på G för nån dag sedan pga ändrade smärtor och blev väldigt rädd. Önskar att jag kunde vara på andra sidan om den. Är väldigt rädd för skador. Vecka 40 imorgon. Kommer han inte frivilligt startas jag i vecka 41. Så max 2 veckor kvar. Har gått upp 12kg. De som går upp 20 och liknande är riktiga hjältar alltså.
 
Bm för tre veckor sen: Jag tror han kommer under påskveckan!
Nu har snart den veckan gått och nä, jag tror inte han kommer dyka upp redan nu 😅
Vet inte om jag nämnt det men min bm har ju försökt få mig att byta från novalucool till omegaprazol för halsbrännan. Envisa jag tänkte att det inte kommer räcka med en tablett om dagen så jag åt upp mitt stora förråd av novalucool innan jag gav efter för 2v sen och köpte det andra. Fy fasiken vad jag ångrar att jag inte lyssnade tidigare! Inte haft halsbränna sen jag bytte. Så skönt livet blev när man kan böja sig ner utan att det ger halsbränna 😁
 
Med tidigare erfarenhet i bagaget känns det snarare som att det är nästa vecka det startar 😅😵‍💫 MEN en sak som faktiskt är just över är att kroppen ständigt blir sämre, och jag får starta processen att läka på riktigt. Jag tyckte att rehabiliteringen fysiskt, men även psykiskt, var svår senast eftersom vi ville ha fler barn och jag visste att jag skulle ner för den här backen en gång till. Det var svårt att förhålla sig till. Nu känns det som att jag kan få läka på riktigt. Det får ta tid, men känslan att ständigt få röra sig i rätt riktning känns fin!

Ja du har ju rätt... men som du säger, om ni tänker att ni nu är nöjd med 2 barn måste det vara en skön känsla att veta att det "är över" och som du säger - läkningen kan påbörjas. ☺️

Håller med om känslan av att vara fången i sin kropp. Fruktar nätterna, de är verkligen jobbiga. Trodde förlossningen var på G för nån dag sedan pga ändrade smärtor och blev väldigt rädd. Önskar att jag kunde vara på andra sidan om den. Är väldigt rädd för skador. Vecka 40 imorgon. Kommer han inte frivilligt startas jag i vecka 41. Så max 2 veckor kvar. Har gått upp 12kg. De som går upp 20 och liknande är riktiga hjältar alltså.
Ja den blandade känslan av att villa ha förlossningen över men samtidigt vara rädd...
Jag är inte så rädd för min egen del men har otroligt många katastroftankar om allt som kan gå fel med han under förlossningen. Ibland är det verkligen inte bra att ha kunskapen som jobbet ger. Men statistisk sett kommer ju allt gå bra (försöker jag säga till mig själv).

Snart är din pojke här!


Har packat bb-väska nu. Varje dag känns som 100 år. 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 305
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 009
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp