Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Då verkar du ha problem med att binda dig. Min intention med Tinder är att hitta en långsiktig relation men om jag vill det med just personen som jag träffar kan jag ju inte veta förrän jag lärt känna personen.
Du är ju bara för mycket 🤣 du motsäger ju dig själv.

Jag blev lämnad efter 36 år och tre barn, blev dumpad på ett väldigt traumatiskt sätt (finns personer här på buke som kan vittna om det). Hade aldrig internet-dejtat i hela mitt liv då jag träffade min fd-partner när jag var nyss fyllda 18 år.

Har i dag en relation med en ny man som hade vettet att inte stressa mig in i en relation utan väntade in tills jag var redo.
Hade han betett sig som dig vid första kontakten/erna så hade jag backat ur direkt.

Så du är ok att den du dejtar träffar och ligger med andra samtidigt som personen dejtar dig?
Det beror på faktiskt. Om jag skulle träffa en person via en annan situation och tycke uppstår och/eller vi har träffats ett tag hade jag nog i alla fall velat veta om han träffar andra eller tänker fortsätta träffa andra.

Hade jag däremot nätdejtat (vilket jag inte gör) hade jag faktiskt utgått från att personen också träffar andra. Jag hade antagligen själv också haft flera på gång samtidigt.

Att en person från en dejtingsajt och på ett tidigt skede också träffar andra tror jag tyvärr du får tugga i dig att det är majoriteten som gör så. Utan att de för den sakens skull är några elaka svin. Fortsätter man och utvecklar sin relation så får man ju förr eller senare ta snacket om när man kanske inte längre ska träffa andra (om man vill vara exklusiv, och det hade jag personligen velat), men det snacket tycker jag kommer efter ett bra tag av kontakt och att man har träffats i verkligheten flera gånger.

Så du är ok att den du dejtar träffar och ligger med andra samtidigt som personen dejtar dig?
Alltså det är väl helt okej sålänge man är öppen med det, så man är medveten om att man träffar någon som träffar andra bara. Dejta är ju bara inledningsfasen som innebär att man lär känna varandra och bestämmer sig för att gå vidare..tänker jag.

Jag blev lämnad efter 36 år och tre barn, blev dumpad på ett väldigt traumatiskt sätt (finns personer här på buke som kan vittna om det). Hade aldrig internet-dejtat i hela mitt liv då jag träffade min fd-partner när jag var nyss fyllda 18 år.

Har i dag en relation med en ny man som hade vettet att inte stressa mig in i en relation utan väntade in tills jag var redo.
Hade han betett sig som dig vid första kontakten/erna så hade jag backat ur direkt.
Fast att dra så fort någon säger att den vill ha något mer än tillfälligt, att den vill ha något långvarigt innebär ju inte att man skyndar per automatik..att träffa någon som inte vill gå vidare oavsett är ju faktiskt ingen större ide om det är det som man själv är ute efter. Trots allt så tar det tid och energi att lära känna någon som det är.

Fast att dra så fort någon säger att den vill ha något mer än tillfälligt, att den vill ha något långvarigt innebär ju inte att man skyndar per automatik..att träffa någon som inte vill gå vidare oavsett är ju faktiskt ingen större ide om det är det som man själv är ute efter. Trots allt så tar det tid och energi att lära känna någon som det är.
Jag håller nog med dig lite här, men jag tror att det egentligen inte är den seriösa relationen folk reagerar på när det gäller TS. Nu dejtar jag inte överhuvudtaget, och definitivt inte på nätet, men hade jag gjort det hade jag också velat sålla bort de som inte är seriösa och som mest vill ha ett litet äventyr vid sidan om sin riktiga relation (lite på grund av alla historier som man hört om såna personer som jag inte ens vill testa nätdejting). Hade jag dejtat hade jag gjort det för att jag ville ha en ny relation, inte nya vänner, och då hade jag gärna velat sålla bort de som inte är seriösa redan från början, absolut, det håller jag med om alla dagar i veckan.

Däremot så vill TS hala fram ett kontrakt redan vid första kontakten på dejtingsidan om att killen ifråga inte ska träffa, ligga med eller ens skriva med någon annan än henne, för gör de det är de oseriösa och då tänker hon inte fortsätta lära känna dem. Hon kommer aldrig hitta någon om hon går ut så hårt, för det skrämmer bort majoriteten av alla, även de seriösa, som finns på dejtingsidan.

För mig är det mil mellan att vilja ha en seriös kärleksrelation, och inte vilja slösa tid på de som mest bara är trötta på sitt vardagsliv alternativt de som bara är intresserade av en sexuell relation, (det är helt okej om alla inblandade är med på det, men det hade inte varit något för mig) och att vara så desperat att man vid allra första "hejet" på dejtingsidan vill förbjuda killen ifråga att prata med någon annan så länge han pratar med mig. Själva vitsen med dejtingsidor är ju att man kan ha kontakt med flera/kolla av utbudet på ett helt annat sätt än om man dejtar någon på ett mer traditionellt sätt, och TS kommer bli gruvligt besviken om hon inte lär sig att det är så dejtingsidorna funkar.

Av samma anledning har jag och flera andra i tråden försökt påpeka för TS flera gånger att nätdejting inte passar alla och att hon kanske ska inventera andra sätt att träffa någon på, men hon är ju inte ett dugg intresserad av att lyssna.

Märker att ni missförstår mig. Jag vill inte lägga fram ett kontrakt vid första dejten. Jag vill dejta en person som har samma INTENTION som mig genom att befinna sig på en dejtingsida. Sen vet man ju inte vad man vill med just den personen. Men jag vill INTE dejta en person som enbart befinner sig på dejtingsidan för att leta efter sex. Är detta svårt att förstå?

Vad fattar du inte? Jag vill inte träffa en person som befinner sig på dejtingsidan för att enbart söka efter sex. Jag vill dejta en person som precis som jag är ute efter ett långsiktigt förhållande. Sen vet man ju inte om just jag och den personen är en match. Förstår inte hur detta kan vara så svårt att missförstå?

Om du är ute efter ett långsiktigt förhållande, skulle du då träffa en person som enbart är ute efter sex?

Om du är ute efter ett långsiktigt förhållande, skulle du då träffa en person som enbart är ute efter sex?
Men vet man redan från början vad man vill med just den personen??
Seriöst kan utvecklas till enbart KK, tillfälligt kan djupna till kärlek.
Så ja, jag skulle träffas, och se vad det är för person. Om det är en fin och trevlig person skulle vi ha sex.

Nu dejtar jag inte, men skulle jag möta någon som direkt berättar att han bara letar seriöst förhållande så skulle jag springa, FORT.

Innan man umgåtts, haft sex några gånger och lärt känna varann, då vet man ju ingenting!

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat