Vårföräldrar 2017 del 9

IMG_20181111_125217_504.jpg

Vi har 4 hundar i huset... Och en människo hund :love::love:
Den här galna ungen ger mig gråa hår och hjärtsnurp flera gånger per dag
 
Då har vi varit på akuten och fått Flisans armbåge reponerad. Tydligen en pigluxuation. Vi som trodde att hon var gnällig för att hon var trött. :(
 
Vad innebär det? Låter inte kul i alla fall :(
Drabbar tydligen 1% av alla barn mellan 1,5 och 4år. Beror på att ligamentet i armbågen är lite för slappt.
Kan hända av extremt lite våld exempelvis att barnet håller den vuxne i handen och snubblar, om man försöker lyfta upp barnet i armarna eller att man håller emot när barnet försöker gå åt ett annat håll.

Jag tror att Flisan kanske fick det när jag höll henne i handen och hon ville gå in på storebrors gymnastik men jag är inte säker för hon var mest vrålilsk för att hon inte fick gå in. Sedan var hon nöjd när storebror kom ut, ledsen när jag satte henne i bilen, ledsen när jag tog ut henne från bilen och ledsen när vi lämnade av storebror hos hans kompis.
 
Drabbar tydligen 1% av alla barn mellan 1,5 och 4år. Beror på att ligamentet i armbågen är lite för slappt.
Kan hända av extremt lite våld exempelvis att barnet håller den vuxne i handen och snubblar, om man försöker lyfta upp barnet i armarna eller att man håller emot när barnet försöker gå åt ett annat håll.

Jag tror att Flisan kanske fick det när jag höll henne i handen och hon ville gå in på storebrors gymnastik men jag är inte säker för hon var mest vrålilsk för att hon inte fick gå in. Sedan var hon nöjd när storebror kom ut, ledsen när jag satte henne i bilen, ledsen när jag tog ut henne från bilen och ledsen när vi lämnade av storebror hos hans kompis.

Okey, då är jag med! Jag och mamma har pratat om att det borde vara lätt att typ få armen ur led eller liknande på så små barn just i situationer du beskriver men har aldrig hört om det innan!
 
Flisans armbåge gick ur led idag igen men nu verkar det som om det inte räckte mord att dra den rätt så hon och mannen väntar nu på en ortoped.

Själv sitter jag hemma och är jätteorolig
 
Flisans armbåge gick ur led idag igen men nu verkar det som om det inte räckte mord att dra den rätt så hon och mannen väntar nu på en ortoped.

Själv sitter jag hemma och är jätteorolig


Men lilla gumman. Hoppas det går bra för henne. Sambons armbåge gick ur led titt som tätt också. Han märker inget av det idag men jag är jätteförsiktig med O med tanke på mina leder också. Men det är ju inte lätt när de är som små huliganer.
 
Sammy har 2årig kompis på övernattning, jöklar vad dom har lekt några dagar!! Herrejisses!! Grejer överallt:rofl: Imorgon drar vi till lekland, tror dock inte han har jättebehållning av det men vi testar.
4kindtänder på väg ut också, konstigt nog märks det inget på honom, borde ju göra skitontO_o
 
Sammy har 2årig kompis på övernattning, jöklar vad dom har lekt några dagar!! Herrejisses!! Grejer överallt:rofl: Imorgon drar vi till lekland, tror dock inte han har jättebehållning av det men vi testar.
4kindtänder på väg ut också, konstigt nog märks det inget på honom, borde ju göra skitontO_o

Cornelis älskar lekland, vi var där första gången vid 11 månader! Men dit vi brukar åka finns en avdelning för mindre barn :)
 
Cornelis älskar lekland, vi var där första gången vid 11 månader! Men dit vi brukar åka finns en avdelning för mindre barn :)
Jag kommer inte ihåg hur detta är uppbyggt, men jag har för mej att dom har stora bollhav och mindre rutschbanor. Sammy är dock så himla försiktig och inne i en period när det är lite ”farligt” med nytt. Så vi får se, kompisarnas dotter är 6mån äldre och en riktig tuffing så hon kanske drar med honom:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 187
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 879
Svar
737
· Visningar
38 553
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp