Vart kan jag köpa en Pessoasele?

T

Teala

En pessoasele, en pessoasele, mitt kungarike för en pessoasele.

Inte på Hööks, Börjes, Häst & Hund, Hästbiten... kan någon snälla tipsa mig om vart jag kan köpa en pessoasele ifrån? :confused:

:bow: Pleaaase! :bow:
 
Söker oxå en pessoasele, men den från börjes som heter Longersele. Är inte det en likadan eller ser dom olika ut?

Kram Favina :bump:
 
Fanns en tråd om det här för ett tag sen, och det rekommenderades INTE av dom som provat eller sett en live....
Så ni kanske ska sluta leta.... :crazy:
 
Men det finns alltid kritiker.
Iofs vet jag inget alls om pessoaselar, men man kan ju inte inte prova bara för att någon på internet säger det. Eller det kanske bara är jag som funkar så?
 
Nej, det är klart, är man själv övertygad om att det funkar, så är det värt att prova. Men det är inte jag. ;)

Och kostar dom inte typ 1500,- eller så? :confused: Ganska mkt pengar om det inte är bra med andra ord...
 
Jag har sett den live och tillhör kritikerna.
Anser att det är bättre att satsa pengar på sin egen riding än att köpa sådana prylar.
Jag skulle ta och försöka hitta någon människa som använder den innan jag testade på min egen häst om jag kände för att drapera den med allsköns snören. Man ska inte experimentera med sådana saker utan kunskap.
 
Jag ska vara ärlig och säga att jag vet inte ens vad det är :o Så eg. borde jag väl inte uttala mig, men det låter så fel när folk säger att "men h*n säger att det är dåligt, prova inte", det var bara det jag menade. Sen får folk göra som dom vill, lyssna eller inte lyssna. Det var bara min åsikt i det hela :)
 
Min fd tränare testade det på min ponny engång.. Jag vill aldrig göra om det.. Får cellskräck bara jag tänker på det!!
Men det kanske är bra..
 
www.ryttare.com såklart :D

Go Skåne, Go Skåne, och till alla tvivlare, var det iinte i förra numret man kunde läsa om Briars arbete i Pessoaselen?! :p
 
Skit i såna dumheter och lär dig tömköra istället. Vem som helst med lite vett ser mycket tydligt hur en pessoasele funkar - ryck fram och tryck bak så går hästen ihop...
 
var det iinte i förra numret man kunde läsa om Briars arbete i Pessoaselen?!
Menar du i Ridsport? Det var inte Just Briar, utan en annan häst.
Det stod något om att hästen skulle få stretcha ut halsen riktigt ordentligt... Undrar hur man ska spänna selen då? En stång ut mellan frambenen så att man kan fästa inspänningen framför huvudet på hästen, eller? :confused:

Inte för att jag vet exakt vad man kan göra med en pessoasele, men jag tycker den verkar obehaglig för hästen, iom att den sitter fast i sig själv. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
655
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 458
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 768
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 939
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp