Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Jag måste säga att jag tycker att det verkar rent sagt korkat att ha två ulvar rösta på en ulvkollega. Två röster ökar ju risken att de skulle kicka ut sin kollega rätt så rejält. Om det hade varit en så hade jag funnit det misstänksamt, men två känns bara lite som dumt risktagande.

Och angående din text om mig, är det en tröst att få veta att jag känner exakt samma för dig? :p

Hmm, kanske du missuppfattade mig? Jag menade inte att de röstat samma dag, utan förstarösten, fast varsin dag. Hänger du med?:p

Haha, jag vet inte. Det känns aldrig bra att känna så att man tror så hårt på att någon är god. Det är oftast då man blir lurad.:nailbiting::p

Jag har förståelse för det och är medveten om situationen, jag ville bara förmedla hur jag vanligvis brukar uppfatta dig. Jag minns ju dessutom inte hur mycket du haft att göra eller inte göra i lekar sedan innan heller så det är ju svårt att jämföra så rakt av.:)

Det är helt ok för mig att ni lägger DL tidigare, dock är jag bara hemma en snabbis nu och fräschar upp mig innan jag ska iväg på personalfest med 2700 personer till :), så min röst kommer redan nu (är det så att ni inte flyttar den så hinner jag in i morgon bitti och kan läsa ikapp det som hänt ikväll och kan ändra rösten om jag känner att det dykt upp ngt nytt)

Som ni nog förstår efter mina teori-inlägg igår kväll så kommer min röst ikväll att hamna på Niyama. Det är känslan jag får efter att ha tänkt igenom röstförfarandet i DL2 där det passar in i scenariot m Niyama som ulv, där Karamell låg risigt till och Niyama lade en utjämningsröst så det skulle bli lottdragning mellan karamell och Asko (vilket gjorde att det var 50% chans att karamellen skulle vara kvar) - jag tror inte att Niyama hade räknat med Sasses sena röst på Cirkus som kom medan Niyama skrev sitt röstinlägg och som gjorde att det helt plötsligt blev 3st uppe för lottdragning - varav två ulvar och det blev därför en panikändring i sista stund för henne.

Sedan är det även detta att hon vill att det ska vara spridda röster, men hon har vid samtliga DL lagt sista rösten (av olika anledningar) - det känns nästan som om hon har svårt att teoria och vill basera sin röst på andras teori-inlägg (ex det gjorde hon m rösten på Asko dag2).

Paddington röstar på Niyama

Paddington: Igår tyckte jag att paddan verkade ulvig p.g.a. ovanstående anledningar, men idag har jag funderat lite mer på paddans teorier kring Niyama och de kanske inte är så otroliga som jag först trodde. Och om Niyama i så fall är ond så tror jag paddan är god. Ingenting är bevisat än, men tills vidare får paddan vara på den goda sidan för mig.

Jag har också funderat på den, men kanske snarare kommit fram till att jag inte tycker det stämmer med Niyama. Det är sant att hon kan alibirösta, men i just det läget som var tycker jag inte det talar för att hon är ond. Min erfarenhet är att Niyama är en diskret ulvspelare, och hennes röständring är allt annat än diskret. Hade hon velat alibirösta hade hon kunnat göra det direkt, varför röständra? Jag ser inte det självklara som Paddington verkar se. Sedan tycker jag i alla inlägg efter att hon verkar ärligt frustrerad när folk teoriar mot henne. Jag tror inte hon är ond.

Fast alltså, jag köper inte detta med Niyama riktigt. Kanske är jag dum, men jag fattar inte varför man i sista minuten skulle lägga tredje och avgörande rösten på en ulvkollega när man istället kunde få till en lottning mellan 3 spelare. Visserligen var ju två av tre onda, men om AskoII nu är god så hade de ju haft en chans att lotten hamnade på henne och därmed haft kvar båda sina ulvkollegor. Varför skulle man vilja ha ut en ulvkollega på ett så onödigt vis? Det där med alibi köper jag inte alls nämligen. Ulvar är i underläge från början och i min värld betyder det att man vill ha kvar de i lyan så länge som möjligt, man kickar inte ut dem lite hur som helst för att få alibi i ett läge när det alibit ändå inte är så meningsfullt.

Sedan håller jag med dig i ditt ifrågasättande av Paddans teori under gårdagen. Förutom just det där gällande alibiröster kanske.

Sedan är det även detta att hon vill att det ska vara spridda röster, men hon har vid samtliga DL lagt sista rösten (av olika anledningar) - det känns nästan som om hon har svårt att teoria och vill basera sin röst på andras teori-inlägg (ex det gjorde hon m rösten på Asko dag2).

Jag tycker inte den här teorin är så mycket att hänga i julgranen faktiskt. Det må hända att Niyama sagt och tycker att spridda röster är roligare än att alla är inne samtidigt, att hon sedan är en av dom som lägger sena röster kan ju bero på att hon inte har tid eller möjlighet (eller liknande) att lägga tidigare röster. Har för mig att Niyama i princip alltid lägger sena röster. Oavsett roll då. Jag tycker alltså inte att det här specifikt talar för att hon skulle ha en ond roll.

Förövrigt kan jag väl säga att jag håller med (delvis i alla fall för jag kommer inte ihåg allt) dig i dom teorier du skrivit om Paddan sedan tidigare. Nu när jag själv tänkt igenom saken. Tror som du att inte både Paddan och Niyama är onda, kanske inte heller att båda är goda. Jag är mer inne på att Paddan är ond just nu än vad Niyama är. Paddan har spelat en hel del och kan utan tvekan komma med vettiga teorier och dra i trådar. Niyamas röständring är rätt lätt att misstänkliggöra just pga. röständringen. Jag tror faktiskt att en ond Paddan (hypotetiskt nu) mycket väl skulle kunna ha skapat dessa (rätt trovärdiga!) teorier mot Niyama för att försöka omvända goda spelare och lyncha Niyama. Alternativet för mig är att båda är goda då. Om någon är ond så tror jag som sagt på Paddan av dom två.

Vill och kan alla ha DL ikväll istället för imorgon FM? Eftersom den sattes på lördag pga att jag inte kunde fredag kväll (utan senast eftermiddag) och LV inte kunde under fredag dag och både våra planer ändrats så finns ju möjligheten. ;) Men då vill jag ha svar från ALLA spelare att det är okej innan jag ändrar så ingen riskerar att missa. Det blir i så fall tidigast 20.00.

Ser helst att vi har den bestämda tiden. Har bara varit inne från mobilen idag och nu kommer jag inte hinna läsa ordentligt förrän senare ikväll, hade räknat med DL imorgon.

Då kör vi DL imorgon 11.00 och natt DL imorgon 18.00, som tidigare planerat. :)

Nej, jag tror mer på Niyama som ond än paddan faktiskt, även om jag dock vacklar lite även på henne (Niyama alltså). Alternativt så är båda goda. Däremot funderar jag på Lillelorden som ond, och Caisa2, och dig. Men det blir för många ulvar då så någon av er måste ju vara god/goda.

Senast ändrad:

Det jag tycker talar FÖR paddan mest, är rösten på mig första dagen. Varför skulle 2 ulvar på rad rösta på samma goda i första lynchen? Känns ju som ett väldigt högt ulvspel att sen bara hoppas på att en tredje spelare kommer in och lägger in stöten, och därför även drar mest misstankar till sig? Dock tycker jag hennes korståg mot Niyama nu känns väldigt "på". Det känns som att hon har info vi andra inte har, men det behöver ju heller inte nödvändigtvis inte betyda att hon är ond...
Jag har en del funderingar, håller på att gå igenom allt från början och antecknar och grejjar, kommer mer sen. :p

Men även de rösterna tycker jag talar för att Con skulle ha varit god. Skulle verkligen 3 ulvar rösta på samma goda i första lynchen? Känns tveksamt. Och även då om det bara är cirkus i den ekvationen som är ulv, så tämligen vågat av en ulv i Cons läge att lägga en tredje röst på mig då, oavsett.

Det gör också att jag tycker Dramatik känns hal, har inte spelat med henne tidigare och vågar inte anta att hon inte skulle rösta ut karamell från början tills hon var borta för att få ett starkt alibi som ulv själv. Även om jag vill lägga henne åt gott, så tycker jag hon känns lite förvirrande. Att rösta på en ulvkollega, och ingen annan, är helt klart ett bra alibi, och vi har ingen annan röst att gå på heller...

^ snabba spontantankar kring senaste inläggen

Det kan väl hända att två onda röstar på samma spelare dag1, märkligare saker har hänt. Om de inte har kontakt med varandra eller om de helt enkelt inte tycker det är märkvärdigt att lägga röst på samma deltagare. Det beror väl lite på hur ställningen ser ut sas.

Dramatik – Om KD är ulv så tycker jag det talar emot att dramatik skulle vara det. Visst, alibiröstande, men tre dagar i rad? I doubt it. Skulle KD vara god och dramatik ulv så tycker jag fortfarande det är lite skumt att rösta på samma alla dagar, men KD har ju varit uppe på tapeten en del så det skulle kanske inte varit helt udda ändå. Tycker ändå det talar mer åt att hon kan vara god.

Eftersom KD var ulv så sätter jag dramatik åt goda hållet. Avvaktar även med Niyama och Paddan då jag är osäker på dom. Klurar på vilka roller alla kan ha (och vill inte skriva i leken ifall ulvarna får någon idé).

Niyama har jag skrivit om tidigare. Jag tycker hennes röständring talar emot att hon skulle vara ond, delvis av anledningen att jag har för mig att hon är en diskret ulvspelare, försöker in i det längsta att inte göra något utstickande. Vilket en röständring är, speciellt med den kommentaren hon hade till. För att hon läste något i mitt inlägg och kom på varför Asko hade sådana teorier som hon hade. Även hennes reaktion, alltså hur hon skrev efter att hon ändrat rösten tycker jag talar emot att hon är ond. Mest pga. känsla för att det kändes ärligt.

Oavsett vad Paddan och dramatik skriver så tycker jag det är osannolikt att Niyama är ond. Tror som sagt mer på att Paddan skulle vara det av dom två, alternativt att båda är goda.

AskoII – Samma här som med dramatik. Är KD ulv så tror jag inte att Asko är det. Hon verkar dessutom tycka, liksom Caisa (?) att ulvar spelar tillsammans och inte röstar på varandra. Och min erfarenhet är att nya spelare tenderar vara mer försiktiga med att rösta på sina ulvkollegor. Annars vet jag inte var jag har henne. Hon har skrivit en del lite märkliga teorier, mer i början än nu tycker jag dock. Det hela beror huruvida KD är ond eller inte känner jag :p

Sätter henne åt goda sidan så länge, av samma anledning som dramatik. Sedan känns hon rent allmänt ärlig i sina inlägg.

Jag tycker fortfarande det är osannolikt att Caisa/Con skulle lägga en räddningsröst i första lynch, som cirkus gjorde. För mig känns det lite befängt och väldigt riskabelt att tre ulvar skulle outas med det spelsättet. Con är för mig rutinerad (även om hon inte spelar så ofta) och jag tycker inte att hon borde lagt en sådan röst. Därför håller jag Caisa/Con åt lite mer goda hållet, eller åtminstone avvaktande hållet.

De som är kvar är då Lillelorden, Lindgren och glömmerallt. Måste gå igenom deras inlägg.
Deras röster ser ut som följande dock.

Dag 1
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
Glömmerallt röstar på Mumorsan

Dag 2LindgrenV röstar på AskoII

(glömmerallt och Lillelorden missar att rösta)

Dag 3
Glömmerallt röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad/Con
Lillelorden röstar på Niyama

Vad är det som får dig att tro att Paddan är god?

Från början hade paddan lite tankar som liknade mina egna och jag hade faktiskt tänkt mig henne som god redan då. Sen gjorde hon lite vändningar och lite sådant som fick mig att vackla lite, men jag har ändå kvar den där känslan om att hon egentligen är god. Och jag tror inte att paddan i sin vändning från Con/Caisa skulle gjort som hon gjorde och lagt första rösten på cirkus istället och dragit blickarna dit om nu paddan var ond. Con/Caisa måste ju efter första röstningen ha varit ett relativt enkelt "byte" att leda in andra på till en lynch för en ulv, varför då vända och rösta på ulven cirkus? Dessa funderingar förutsätter väl egentligen också att Con/Caisa skulle vara god i så fall.

Vad är det då som talar emot Niyama, som gjorde en något sånär liknande vändning när hon ändrade röst från Asko till ulven cirkus? Asko var väl inte lika omtalat som Con/Caisa, men hon hade fått en röst av Lindgren så hon var ju ändå uppe för lynch sas.

Pga kaos (!!) på jobbet så hänvisar jag till gårdagens teorier och:

Lillelorden röstar på Niyama

Så ändrar jag om jag hinner läsa ikapp och tänka

Jag är ju osäker på Niyama, men har ändå haft henne uppe som en möjlig misstänkt ulv idag tack vare paddans teori. Jag finner den lite smått otrolig, men inte omöjlig. Många skriver ju dessutom att det inte skulle varit ett konstigt tilltag av Niyama, medans du skriver att hon brukar ha en mer försiktig attityd som ulv. Jag har inte skrivit att jag är säker på Niyama, bara att jag har börjat fundera på henne lite mer, men om någon av Niyama och paddan är onda så tror jag att det i så fall är Niyama och inte paddan.

Jag är ju osäker på Niyama, men har ändå haft henne uppe som en möjlig misstänkt ulv idag tack vare paddans teori. Jag finner den lite smått otrolig, men inte omöjlig. Många skriver ju dessutom att det inte skulle varit ett konstigt tilltag av Niyama, medans du skriver att hon brukar ha en mer försiktig attityd som ulv. Jag har inte skrivit att jag är säker på Niyama, bara att jag har börjat fundera på henne lite mer, men om någon av Niyama och paddan är onda så tror jag att det i så fall är Niyama och inte paddan.

Jag försöker bara reda ut dina tankar så jag vet hur du tänker. Jag har också skrivit att Niyama kan alibirösta, tror att jag var en av dom första som skrev det t.om.? Däremot brukar hon vara väldigt diskret. Glömmerallt håller med om detta också (minns dock inte var hon skrev det), om du inte litar på vad jag säger :p Tack för svar, då vet jag mer hur du tänker :)

Hmm, kanske du missuppfattade mig? Jag menade inte att de röstat samma dag, utan förstarösten, fast varsin dag. Hänger du med?:p

Jag var tvungen att spola tillbaka bandet och LUSläsa listan över röstningarna för att försöka klargöra allting ännu mera :p Men jag tror att jag begrep det, KD och cirkus röstade på Con/CL på två olika dagar, och du ansåg att det kunde vara en smart ulvtaktik, korrekt?
Då förstår jag lite mera vad du menar, men det känns lite riskabelt ... Jag tror inte (faktiskt :o) att CL hade gjort det, men eftersom detta var Con, som jag inte vet alls hur hen spelar, så vet jag inte :crazy:

Jag får lite intrycket när jag läser glömmerallts inlägg att hon har en roll liknande bybo, dvs. som inte vet ett jotta. Hon känns rätt diffus rakt igenom och det är inget i sig som jag reagerar på. Hon känns rätt tam, om hon sedan har en ond roll men har mycket att göra eller har en god roll vet jag inte. Tycker dock att hon brukar vara skarpare när hon är ond. Men som sagt, har hon mycket att göra så vet jag inte. Hennes tidiga röst på KD dag 3 tycker jag inte utesluter att det kan vara alibiröstande, fast jag vill samtidigt minnas att glömmerallt inte brukar alibirösta…

Och då är det Lillelorden och Lindgren kvar. Lindgren känns också som om hon kan ha fått en byboliknande roll :p Har ingen aning om hur hon kan tänkas spela som ulv och får inget grepp om hennes spel alls så jag kan inte sätta henne åt någon sida.

Lillelorden då. Ja, säg det. Hon är väl den jag mest tror som ond av de båda ovan dock. Men jag vet egentligen inte. Håller inte med om hennes teorier så värst, och det är väl egentligen det enda som får mig att reagera på henne. Jag har lite svårt att tro att hon skulle vara i samma liga som Lindgren, eftersom de båda röstat ”udda” alla dagar (undantag idag och för Lillelorden även den dag hon missade rösta). Det känns bara märkligt att ingen ulv överhuvudtaget skulle följa strömmen mer, även vad gäller alibiröstning, som åtminstone Lillelorden kan göra om jag inte minns fel. Det är väl lite vad som talar emot Lillelorden då, att hon inte kastat in en alibiröst någonstans och istället röstat udda. Lindgren minns jag som sagt inte hur hon spelar.

Men om ingen av dom ovan skulle vara onda så lutar det nog mer åt Caisa/Con ändå, mestadels för att jag inte håller med om hennes senaste teorier. Tycker fortfarande det är osannolikt att Con skulle ha försökt lägga en räddningsröst dag1, men kanske for fundera om gällande den frågan.

Vem den sista ulven skulle vara vet jag inte. Flera verkar ha snöat in på Niyama, det gör mig lite osäker på om jag har fel trots allt. Jag kommer dock inte rösta på henne för jag känner mig alldeles för osäker. Paddan verkar ju relativt säker, men det är svårt att veta huruvida hon vet eller tror sig veta att Niyama är ond. Oavsett, OM Niyama är ond så lär Paddan vara god och eventuellt Lillelorden också.

Lillelorden av anledning Paddan skrev:

LilleLorden var den som först drog upp teori om Niyama igår och som gick mot strömmen och röstade på denne och inte Karamell.

Lillelorden har även röstat tidigt på Niyama idag. Å andra sidan har jag just skrivit att Lillelorden kan alibirösta :p Så jag håller det öppet.

Jag menade att det verkade konstigt och lite otroligt. Men inget förvånar mig i denna lek så därför tänkte jag att det kanske hade varit en möjlighet. Att Caisa hoppat in för Con komplicerar dock det hela. Och när jag skrev mina tankar om paddan nyligen till sasse så måste jag ju förutsätta att Con/Caisa är god, och det gjorde jag inte i tankarna om henne i mitt teoriinlägg. Så jag vet inte vilket ben jag ska stå på om Con/Caisa faktiskt.:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 964
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare