Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar också goda lyan men nackdelen med den är att som LL är det nästan omöjligt att hitta ersättare när döda deltagare är upptagna i goda lyan.

Det går ju att "spara" typ första döda goda utanför goda lyan nåt dygn. Sen tycker i alla fall jag att det oftast är bättre att kompensera än att ersätta.
 
Jag älskar också goda lyan men nackdelen med den är att som LL är det nästan omöjligt att hitta ersättare när döda deltagare är upptagna i goda lyan.

Det går ju att "spara" typ första döda goda utanför goda lyan nåt dygn. Sen tycker i alla fall jag att det oftast är bättre att kompensera än att ersätta.

Man skulle ju också kanske kunna göra någon variant så att goda lyans uppdrag får komma igång först efter andra eller tredje lynchen när det är störra chans att dödade deltagare har info som diskvalificerar dem som ersättare och när det ändå börjar bli lite vanskligt att ersätta istället för att kompensera.
De första goda spelarna som ryker får väl helt enkelt hålla sig till tåls en liten stund. :angel:
 
Man skulle ju också kanske kunna göra någon variant så att goda lyans uppdrag får komma igång först efter andra eller tredje lynchen när det är störra chans att dödade deltagare har info som diskvalificerar dem som ersättare och när det ändå börjar bli lite vanskligt att ersätta istället för att kompensera.
De första goda spelarna som ryker får väl helt enkelt hålla sig till tåls en liten stund. :angel:
Tredje lynchen kan ju dock vara avgörande lynch, så det känns ju lite sent. Men andra kan man ju vänta till, är det med varianten att de får skicka spioninfo går det ju att låta de skicka nattens info ändå då.
 
Tredje lynchen kan ju dock vara avgörande lynch, så det känns ju lite sent. Men andra kan man ju vänta till, är det med varianten att de får skicka spioninfo går det ju att låta de skicka nattens info ändå då.

Jo absolut, man får ju försöka anpassa lite efter storlek på leken också. Och all spioninfo kan ju också vänta på dem i goda lyan så de får första nattens info också om man vill. :)
 
LL: ?

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) Har inget emot lite enklare twister)
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. @Snurrfian ?
8. Niyama (stryk mig om det blir bingolotto)
9. Killaloe
10. bollen__
11.
12.
 
så är det @Myrten och @Artline som ska skrivas som LL?
Har inte hängt med i alla diskussioner under eftermiddagen. Har varit upptagen med annat ;)

Men har greppat så mycket att jag tror det är bra att Myrten bromsar Artline :angel:
Även om det nog skulle bli rätt skojigt om hon fick fria händer:D
 
LL: Lenis

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) Har inget emot lite enklare twister)
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. Snurrfian
8. Niyama (stryk mig om det blir bingolotto)
9. Killaloe
10. bollen__
11.
12.


@Blacksmithfarm @hemlig @FiaM @Ferrari @bumpo Leksugen någon? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 106
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 029
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 986
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp