Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar den blandning som finns med "okomplicerade" leker, halv-twistade, hel-twistade, anonyma, dubbelnicks osv och skulle tröttna fort om det blir samma sak hela tiden.

Jag gillar att lekledare vågar prova nya saker och även återuppliva roller som inte varit med på hundra år. För hur tråkigt skulle det inte vara om lekarna inte utvecklades? Jag vet att folk hatar demonen men om ingen av de nya spelarna får spela med den någon gång så är det ju ingen som fattar varför folk ogillar den så mycket "det är bara som det är då" ;)

Sedan vet man aldrig hur rollerna slår, för som LL försöker man få till allra bästa balansen men till syvende å sist så är det deltagarna som gör leken och bestämmer vad som händer! Så även om man har en heltwistad lek så kan den bli helt otwistad för att deltagarna bestämmer sig för att lyncha "rätt" person redan i DL1 och där försvann twisten typ.....
 
Jag gillar den blandning som finns med "okomplicerade" leker, halv-twistade, hel-twistade, anonyma, dubbelnicks osv och skulle tröttna fort om det blir samma sak hela tiden.

Jag gillar att lekledare vågar prova nya saker och även återuppliva roller som inte varit med på hundra år. För hur tråkigt skulle det inte vara om lekarna inte utvecklades? Jag vet att folk hatar demonen men om ingen av de nya spelarna får spela med den någon gång så är det ju ingen som fattar varför folk ogillar den så mycket "det är bara som det är då" ;)

Sedan vet man aldrig hur rollerna slår, för som LL försöker man få till allra bästa balansen men till syvende å sist så är det deltagarna som gör leken och bestämmer vad som händer! Så även om man har en heltwistad lek så kan den bli helt otwistad för att deltagarna bestämmer sig för att lyncha "rätt" person redan i DL1 och där försvann twisten typ.....
Ja, den senaste leken var ju ett utmärkt exempel på hur olika det kan slå beroende på enskilda spelares val. Den blev jätteokomplicerad och lagom :angel: lång men hade kunnat slå helt till ondas fördel om jag eller @Snurrfian agerat annorlunda i DL2. Eller om @Killaloe hade siat @Mammas som hon ursprungligen tänkte första natten. :)
 
Jag gillar den blandning som finns med "okomplicerade" leker, halv-twistade, hel-twistade, anonyma, dubbelnicks osv och skulle tröttna fort om det blir samma sak hela tiden.

Jag gillar att lekledare vågar prova nya saker och även återuppliva roller som inte varit med på hundra år. För hur tråkigt skulle det inte vara om lekarna inte utvecklades? Jag vet att folk hatar demonen men om ingen av de nya spelarna får spela med den någon gång så är det ju ingen som fattar varför folk ogillar den så mycket "det är bara som det är då" ;)

Sedan vet man aldrig hur rollerna slår, för som LL försöker man få till allra bästa balansen men till syvende å sist så är det deltagarna som gör leken och bestämmer vad som händer! Så även om man har en heltwistad lek så kan den bli helt otwistad för att deltagarna bestämmer sig för att lyncha "rätt" person redan i DL1 och där försvann twisten typ.....

Fast det ena utesluter inte det andra :) Jag har snickrat ihop några specialare genom åren och går gärna igenom mina gamla papper för att snoka reda på andras som inte blivit använda på ett tag (sen har jag missat att demonen är hatad men har förvisso noterat att den inte dykt upp på ett tag..) och hur rollerna slår är ju alltid beroende på hur det spelas. Men det är inte samma sak som att alla plötsligt visade sig vara smurfar och har drömt allt eller att det finns femton sidor eller att det finns 7 roller man inte visste om och därför var alla teorier man kunde ha värdelösa osv. För mig är d helt olika saker :)
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. @Snurrfian (ulvspel är utmärkt pausverksamhet i pluggandet! :D Ge inte mig dåligt samvete nu ;) Och jag tror jag är värst på att förstöra för egna sidan, se förra leken... :angel: )
8. Niyama (stryk mig om det blir bingolotto)
9.
10.
11.
12
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. @Snurrfian (ulvspel är utmärkt pausverksamhet i pluggandet! :D Ge inte mig dåligt samvete nu ;) Och jag tror jag är värst på att förstöra för egna sidan, se förra leken... :angel: )
8. Niyama (stryk mig om det blir bingolotto)
9. Killaloe
10.
11.
12
 
LL: ?

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) Har inget emot lite enklare twister)
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. @Snurrfian ?
8. Niyama (stryk mig om det blir bingolotto)
9. Killaloe
10.
11.
12.
 
Det är inget som säger att vi inte kan byta plats men du får gärna köra. Jag har aldrig lekt en @Lenis lek, så det skulle vara kul. Jag vill dock gärna ha en twist :).

+ @Niyama
Jag kan gärna köra (det är ju så kul) men det blir då utan twist så det är upp till er i tråden :) Isf kan jag köra igång lite när som, har semester nu fram till BF så jag gör inte mycket nytta :angel:. Kan absolut fixa med god lya om det är efterfrågat som @LenaH var inne på. Vill du Lobelia köra lek med twist så hoppar jag denna vända, tråkig/småkorkad som jag är :o Där sätter gravidhjärnan stopp.

Om nån har önskemål om att ha med nån specifik roll är det ok att PMa det om det blir jag som kör, jag garanterar inte att det kommer med men frågan är alltid fri :) Så bestäm ni hur ni vill ha det, jag kan både va LL och stå över en lek om det är så. Kan ju alltid tjuvläsa :angel:
 
+ @Niyama
Jag kan gärna köra (det är ju så kul) men det blir då utan twist så det är upp till er i tråden :) Isf kan jag köra igång lite när som, har semester nu fram till BF så jag gör inte mycket nytta :angel:. Kan absolut fixa med god lya om det är efterfrågat som @LenaH var inne på. Vill du Lobelia köra lek med twist så hoppar jag denna vända, tråkig/småkorkad som jag är :o Där sätter gravidhjärnan stopp.

Om nån har önskemål om att ha med nån specifik roll är det ok att PMa det om det blir jag som kör, jag garanterar inte att det kommer med men frågan är alltid fri :) Så bestäm ni hur ni vill ha det, jag kan både va LL och stå över en lek om det är så. Kan ju alltid tjuvläsa :angel:
Jag hoppar också om det blir twist och/eller omvandlingar. Det vore t.o.m bra för mitt IRL liv :angel: så jag prioriterar lekar jag tycker är kul.
 

Är det ett komplement till Hall of Fame tråden? :rofl:

Jag kanske borde spara alla mina galna ideer som jag aldrig skulle använda och sedan starta en tråd där ni kan rösta om värsta ideen! :idea::rofl: Jag kan dela med mig om min senaste idee som jag aldrig skulle använda (jag vill inte bli portad ifrån ulvlekarna :p)

Om det är 12 deltagare så skulle jag ha fyra ulvar och 8 goda. Sedan skulle jag hitta på en rollista men alla de åtta goda skulle få veta att de är siaren.

Till ex:
Paddi siar Habina (god) och får svaret ängel.
Habina siar Cirkus (god) och får svaret röstfifflare.
Cirkus siar Myrten (god) och får svaret brevbärare.
Myrten siar Idahoe och får veta att hon är ulv (såklart ;) )
Osv.

Tänk er sedan förvirringen hos varje god deltagare som tror att hen är den enda siaren när det finns sju andra som också ser ut att vara siare :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 126
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 035
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 992
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp