Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillägger: detta eftersom jag ser ulvlekar som ett strategispel och när massa slumpmässiga grejer plötsligt händer går det liksom inte att ha nån taktik, det blir helt enkelt för slumpmässigt. Eller för komplicerade vinstvillkor typ "sida x vinner om roll y har dött före roll z, om det inte är fullmåne och roll c lever".
Men vad är strategi? Ordet kopplas ofta med krig och då kan det hända oväntade saker.
 
Men vad är strategi? Ordet kopplas ofta med krig och då kan det hända oväntade saker.

Jag tänker på just strategispel. Dessa behöver förstås inte ha fullständig information från start, men i ulvlekar tycker jag det har en tendens att bli alldeles för slumpmässigt när det dyker upp saker under lekens gång. Jag vet att du har haft nån lek när det dykt upp nåt som jag bara sett som en ny förutsättning man får förhålla sig till, men många lekar tycker jag slumpmässigt tippat över åt ena sidan när LL kastat in en twist. Jag gillar när det lönar sig att spela bra, inte när slumpen avgör.
 
Tillägg @Myrten jag brukar inte uppfatta dina lekar som särskilt twistade, snarare många specialroller som kan slå lite olika men det brukar man kunna räkna ut från början.
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5.quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5.quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
Du är lättroad ;)
 
Jag vet inte om jag verkligen bör vara med, det känns som om jag förstör mer för sidan jag är med i än gör något rätt... :crazy: Dessutom borde borde jag kanske vara lite mer fokuserad på pluggandet.... :angel:
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
 
LL:

1. Paddington - jag blev faktiskt riktigt sugen å leka igen :) (men kommer INTE ha lika mycket tid som tidigare)
2. Idahoe (lär få rösta tidigt vissa kvällar men men :) )
3. LenaH har semester i två veckor till! :p
4. Mirtai - beroende på hur komplicerad lek det blir
5. quarter4ever . I´m easy :p Jag leker oavsett VAD;) som är twistat eller inte och VEM som håller i leken :p
6. Hedinn - borde ha lite bättre med tid nu (åtminstone så jag inte ska missa att rösta :o), så länge det inte blir alltför komplicerat (då á la Niyama, så det tar mer tid att förstå leken än att leka den, typ :p).
6. Lobelia. Gärna twist och roliga roller omvandlingen mm men inte för mycket information och alla roller bör vara pressenterade. Ingen som har folk på ignorera dock, då lämnar jagärna hellre leken. Jag kan hålla leken, men det ser ut att finnas kandidater.
7. @Snurrfian (ulvspel är utmärkt pausverksamhet i pluggandet! :D Ge inte mig dåligt samvete nu ;) Och jag tror jag är värst på att förstöra för egna sidan, se förra leken... :angel: )
8.
9.
10.
11.
12
 
Hur tänker @Lenis och Mirtai om ämnet?
(De är de två jag kan komma på som uttryckt att de vill ha okomplicerade lekar)

Jag känner som Niyama huvudsakligen. Jag gillar specialroller (bybo är ju triiiist att va tycker jag :angel:) men jag gillar förutom själva lekandet även tävlingsmomentet i det och ska det vara nån glädje/spänning med det så funkar d inte för mig om jag inte vet vad jag jobbar med och det händer saker hipp som happ som styr utfallet. Jag lägger timmavis på att läsa igenom inlägg osv under en lek, om jag inte dör tidigt då förstås, och det känns totalt meningslöst för mig att engagera mig om allt ändå kastas på ända och det egentligen inte spelar nån roll hur jag spelar.
(Vad gäller dubbelnick har jag väl egentligen inget emot det men när jag var med i en sån lek nyligen kändes det rätt tydligt att jag är lite ringrostig och många skrev att de räknat ut vem x & y & z egentligen var och då blir det ett handikapp för mig som inte känner igen sånt, = jag spelar sämre än de med koll= mindre kul helt enkelt.)
Så för att kunna ha en strategi o försöka teoria så gillar jag inte för mkt twister. Det var helt ok att alla var goda i en lek nyligen för det var lite kul mtp årstiden o allt, men mer än en sån lek om året är nog inte för mig :) (o jag är fortfarande lite bitter över att va en av de få som lyckas bli käk när inga onda finns :cautious::cry::angel::D)
 
Jag kan hålla i en lek utan twister om nån vill iom att Lobelia satt sig på listan, men tror @Sasse var först på den bollen :)
Jag velar om jag vill ha en lek utan twister. Mitt tema var inte heller genomförtbart (behövde videor jag inte kommer åt på ett bra sätt), så jag vet inte. Jag tror hellre jag avvaktar tills jag kan ha en twistlek faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 250
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 109
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 908
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 595
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp