Varulvslekarnas anmälningstråd

Eftersom jag är ny har jag några funderingar angående vad man får skriva.
1. Får man skriva att man är god, oavsett om man är det eller inte?
2. Finns det något man absolut inte får skriva?
Tack på förhand.
3. Finns det någon tråd med alla regler om vad som är tillåtet att skriva?
(Vill inte bli diskad/portad direkt)
Tack på förhand 🙏
 
Eftersom jag är ny har jag några funderingar angående vad man får skriva.
1. Får man skriva att man är god, oavsett om man är det eller inte?
Vi brukar inte godförklara oss själva till tusen de första dygnen. Men du lär inte bli portad/diskad om du säger "eftersom jag vet om min roll och att jag är god så XXX", oavsett sida.
De onda kommer ju inte direkt skriva "eftersom jag vet om min roll och att jag är ond så vet jag att du har rätt" ;) :D
2. Finns det något man absolut inte får skriva?
Tack på förhand.
Vi försöker hålla oss till en trevlig ton när vi diskuterar och att säga rent ut elaka saker är inte ok. Inte heller olagliga saker är tillåtna. Men annars skulle jag säga nej (men någon mer erfaren spelare får gärna fylla på) :)

Edit: det @cirkus sa stämmer, men jag tog inte med det eftersom det brukar stå om hintförbud i reglerna i trådstarten :)
3. Finns det någon tråd med alla regler om vad som är tillåtet att skriva?
(Vill inte bli diskad/portad direkt)
Tack på förhand 🙏
Det brukar stå i trådstarten vilka regler som gäller för leken. För det mesta är reglerna samma i alla lekar, men de kan variera lite så det är bra att ta sig en titt på reglerna i varje ny lek 😊
 
Eftersom jag är ny har jag några funderingar angående vad man får skriva.
1. Får man skriva att man är god, oavsett om man är det eller inte?
2. Finns det något man absolut inte får skriva?
Tack på förhand.
3. Finns det någon tråd med alla regler om vad som är tillåtet att skriva?
(Vill inte bli diskad/portad direkt)
Tack på förhand 🙏

1. Ja självklart, det går ju ut på att få de andra att tro att du är god även om du inte är det. Samtidigt kan det vara osmart att godförklara sig själv för hårt.
2. Ja du får inte hinta eller avslöja andras roller som du känner till från tex en sia. Du får inte skriva cirkus är ulv för jag har siat henne. Eller jag vet att cirkus är ängel pga bla bla...
3. se svar på fråga 2
 
Eftersom jag är ny har jag några funderingar angående vad man får skriva.
1. Får man skriva att man är god, oavsett om man är det eller inte?
2. Finns det något man absolut inte får skriva?
Tack på förhand.
3. Finns det någon tråd med alla regler om vad som är tillåtet att skriva?
(Vill inte bli diskad/portad direkt)
Tack på förhand 🙏

1. Det förväntas att du ska skriva som om du är god oavsett roll. En del hakar upp sig på de som skriver att de är goda men det är generellt tillåtet att skriva det oavsett roll.

2. Det du absolut inte får skriva är något i stil med "Jag är ängel och skyddade X...", eller jag fick en sia och siade Y. Du får alltså inte skriva ut din roll eller vad du gjort bakom kulisserna.

3. Specifika regler för leken publiceras i början av leken, men det finns en regeltråd, någon kommer säkert att länka den.

Vi håller inte på att diskvalificera folk om det absolut inte behövs, gör du bara så gott du kan så kommer det inte att hända. Blir det fel ordnar man det på något vis.

Jag har kastat ut folk för att de inte dykt upp och en gång efter att personen ställde ett ultimatum i leken för att fortsätta spela och det efter att ha diskuterat med personen för att försöka lösa problemet.. Jag gissar att det knappast blir aktuellt för dig.
 
Om det inte är försent att anmäla sig? Såg ingen tråd än.
Kommer troligen ha lugnare senare i veckan så kommer ha en del tid. Det var lite oklart innan därför villa jag inte skriva upp mig tidigare:)

1. Heffaklumpen
2 qitis
3. Queenlilith
4. Olive
5. Yem
6. cirkus
7. Klara
8. hemlig (om leken kommer igång snart)
9. Elo
10. Fio
11. Lena
12. Karamell

@Lobelia
 
Om det inte är försent att anmäla sig? Såg ingen tråd än.
Kommer troligen ha lugnare senare i veckan så kommer ha en del tid. Det var lite oklart innan därför villa jag inte skriva upp mig tidigare:)

1. Heffaklumpen
2 qitis
3. Queenlilith
4. Olive
5. Yem
6. cirkus
7. Klara
8. hemlig (om leken kommer igång snart)
9. Elo
10. Fio
11. Lena
12. Karamell

@Lobelia
Jippi! Nu kör vi
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 903
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 974
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 897
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp