Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 212
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du intresserad av att hålla en lek och står högt på listan så är det ju bara att lägga ut en anmälningslista själv eller skriva ett inlägg om att du är intresserad av nästa lek. Svårare är det inte. Man behöver inte vänta till leken är slut, vi har haft stora lekar klara innan den pågående leken är slut ;).

Vem/vilka jag syftar på får du räkna ut själv.

Fast alltså, jag skrev ju att jag ville vara LL redan förrförra leken. Om någon ville påbörja en anmälningslista så går det ju att göra och lämna LL-platsen tom nån dag, eller efterfråga en LL. Jag fattar inte varför det blivit så bråttom nu för tiden. Jag vill inte att de enda som får vara LL är de som tar för sig.

Ok, jag kan inte räkna ut det eftersom alla som varit LL även lekt en hel del.

Jag håller nog med @Niyama
Kan inte se att det måste vara så bråttom med LL till en ny lek? Är väl knappast hela världen om det går några dagar innan någon skriver upp sig, då hinner folk hålla lite koll också och man kan avvakta om nån högt på listan är intresserad (eller i alla fall nån som inte haft en lek på länge).

Jag kan se att vissa ser det som onödigt, men jag vill minnas att det var ett jäkla panikanmälande till LL-rollen ett tag tidigare, där folk skrev upp sig i princip i samband med att en lek drog igång och resultatet blev att det var samma personer som blev LL hela tiden för de som inte satt med "konstant bevakning" hann inte med.

Jag håller nog med @Niyama
Kan inte se att det måste vara så bråttom med LL till en ny lek? Är väl knappast hela världen om det går några dagar innan någon skriver upp sig, då hinner folk hålla lite koll också och man kan avvakta om nån högt på listan är intresserad (eller i alla fall nån som inte haft en lek på länge).

Jag kan se att vissa ser det som onödigt, men jag vill minnas att det var ett jäkla panikanmälande till LL-rollen ett tag tidigare, där folk skrev upp sig i princip i samband med att en lek drog igång och resultatet blev att det var samma personer som blev LL hela tiden för de som inte satt med "konstant bevakning" hann inte med.
Nu rör det sig om folk som väntat ett par veckor med att skriva upp sig som lekledare och då plötsligt kommer någon annan på att de vill ha den leken. De som är högst upp på listan sagt nej till att ha lekar på sista tiden och folk bara väntar och väntar typ. Det var för att undvika allt väntande och tjatande på folk som ändå inte är intresserade som jag vill förenkla.

Jag tycker att principen att kolla av med dom över på listan, innan man skriver upp sig som LL, är bra. Vi har ju lite olika läsa-buke-frekvens och även om någon tackat nej många gånger så brukar ju tid och sug kunna dyka upp plötsligt igen, särskilt om en liten fråga kommer.

Nu rör det sig om folk som väntat ett par veckor med att skriva upp sig som lekledare och då plötsligt kommer någon annan på att de vill ha den leken. De som är högst upp på listan sagt nej till att ha lekar på sista tiden och folk bara väntar och väntar typ. Det var för att undvika allt väntande och tjatande på folk som ändå inte är intresserade som jag vill förenkla.
Veckor har det väl knappast handlat om?

Men jo. Sen äre ju inte så kul att ha anmält till lek för en LL sen nä då får inte den personen va då ska någon annan va. Man kanske bara ville leka för just den LL, å så hann man inte hoppa av eller en massa andra tusen anledningar. Som det är nu tycker jag iaf att det suger.
Numrerad lista liksom. Känns som vi är tre år.

Men jo. Sen äre ju inte så kul att ha anmält till lek för en LL sen nä då får inte den personen va då ska någon annan va. Man kanske bara ville leka för just den LL, å så hann man inte hoppa av eller en massa andra tusen anledningar. Som det är nu tycker jag iaf att det suger.
Nu hänger inte jag med alls. Visserligen har knappt varit inne i tråden det senaste, så jag vet inte hur det utvecklat sig. Jag ser dock inget fel i att fråga någon som visat intresse och inte varit LL på länge innan någon annan tar platsen, så lång tid behöver det ju inte ta.

Nu hänger inte jag med alls. Visserligen har knappt varit inne i tråden det senaste, så jag vet inte hur det utvecklat sig. Jag ser dock inget fel i att fråga någon som visat intresse och inte varit LL på länge innan någon annan tar platsen, så lång tid behöver det ju inte ta.
Nej fel kanske det inte är men ska nån fråga 6-7 personer varje gång? Även om de sagt nej inte på ett tag? Man kan ju själv säga nu vet jag att jag vill va LL, å då får man ta nästa lek iom att man stått på listan länge?

Nej du har nog inte sett hur folk avböjt att vara LL lek efter lek och att LL blir tom länge. Intresset verkar liksom inte på topp då. Det blir tjatigt att tagga samma personer gång på gång ;) och LL positionen blir tom för ingen vågar ta platsen (och gud nåde om man vågar då får man skit för det för då har man stulit platsen).

Jag vill bara förenkla genom en liten detalj. Att de som ligger på listan bara har första tjing en viss period, exempelvis medan lekar pågår, och sedan är det fritt fram. Och råkar man då komma för sent så kan man ju starta sin lek veckan efter, inget direkt konstigt. Ingen blir utesluten, ingen blir förbigången det enda som krävs är att man visar en aning intresse.

Senast ändrad:
Nej du har nog inte sett hur folk avböjt att vara LL lek efter lek och att LL blir tom länge. Intresset verkar liksom inte på topp då. Det blir tjatigt att tagga samma personer gång på gång ;) och LL positionen blir tom för ingen vågar ta platsen (och gud nåde om man vågar då får man skit för det för då har man stulit platsen).

Jag vill bara förenkla genom en liten detalj. Att de som ligger på listan bara har första tjing en viss period, exempelvis medan lekar pågår, och sedan är det fritt fram. Och råkar man då komma för sent så kan man ju starta sin lek veckan efter, inget direkt konstigt. Ingen blir utesluten, ingen blir förbigången det enda som krävs är att man visar en aning intresse.
Tycker att det låter som en ypperlig idé :bow:

Av den anledningen är det ju bättre att det i alla fall får gå någon dag, så inte en uppskriven LL byts ut. Som nu senast kom ju anmälningslistan upp samma dag som Lobelia skrev upp Paddan. Och jag tycker inte det är schysst att en person är LL jätteofta för att den är snabbast att skriva upp sig eller nån annan skriver upp den, när det finns andra som vill och snällt väntar på sin tur. Varför började vi med lista då?

Jag tycker att principen att kolla av med dom över på listan, innan man skriver upp sig som LL, är bra. Vi har ju lite olika läsa-buke-frekvens och även om någon tackat nej många gånger så brukar ju tid och sug kunna dyka upp plötsligt igen, särskilt om en liten fråga kommer.

Jag tycker det är ganska trevligt att kolla av det faktiskt. Får man inget svar då vet vi ju och om någon inte vill bli "tjatad på" så kan den ju enkelt stryka sig och sen skriva upp sig igen om intresset återvänder. Men visst, om folk inte vill att vi ska fråga så kan vi ju låta bli men då tycker jag att anmälningslistan bör ligga mer än några timmar/en dag innan nån skrivs upp. Det är inte så kul att själv släppa före nya och de som inte varit på länge och sen när det väl borde vara min tur så får jag liksom påpeka att hallå, jag står på tur.

@glömmerallt orkar du hålla en lek nu? *hoppas*
@Artline ?

Tyvärr inte.

Hetsigt? Flera veckor mellan lekarna och så när någon startar upp så blir det fel.

Och så blir det lite tjatigt att fråga GA varje gång, hon har sagt att hon inte orkar på ett tag. Vill folk hålla en lek är det väl inte mycket begärt att de visar sitt intresse?

Ja ser det inte som tjat. Sen är det nog inte det som är poängen(att tjata på just mmig) utan att ingen ska bli bort glömd för att den inte är så framfusig.

Anledningen till listan var väl just att undvika att det var den som hojtade "jag vill" snabbast som blev LL utan att det kanske skulle spridas lite mer samt vara lättare för de som inte varit tidigare att våga säga till att de vill vara osv?

Jag ser alltså inte poängen med att ha både lista och hojtsystem. Listan blir ju lite överflödig då tycker jag inte för att jag bryr mig så mycket men för tillfället verkar det ju lite förvirrat

Senast ändrad:
Nej fel kanske det inte är men ska nån fråga 6-7 personer varje gång? Även om de sagt nej inte på ett tag? Man kan ju själv säga nu vet jag att jag vill va LL, å då får man ta nästa lek iom att man stått på listan länge?

Fast det har väl inte varit aktuellt så många står väl oftast inte på listan? Inte för att det är så jobbigt att göra några taggar om det är så. Folk brukar desutom väl inte stå på listan om de inte vill vara på ett tag? Jag trodde jag var ett undantag som ville stå kvar? (om det krånglar till saker kan ni ta bort mitt namn inga problem )

Med tanke på @Lobelia förslag här ovan så funderar jag vidare på det spåret och tänker att någon kan väl slänga iväg lite taggar åt de som som står på intresselistan när en lek drar igång då borde LL frågan för kommande vara löst innan den pågående leken är slut. Det brukar ju ofta hänga en eller annan leksugen deltagare här i tråden precis före lekstart och då kan de tagga lite medan de väntar till exempel.

Jag tänker att en nackdel med att LL bestäms väldigt tidigt är ju att ibland har inte LL haft tid att dra igång leken när det är tillräckligt många deltagare utan den har fått flyttas fram pga LL. Då har några hoppat av för att de inte kan längre fram osv. Det kan ju lösas enkelt med att LL då kliver av om hen inte har tid, men så har det inte skett då.

Fast det har väl inte varit aktuellt så många står väl oftast inte på listan? Inte för att det är så jobbigt att göra några taggar om det är så. Folk brukar desutom väl inte stå på listan om de inte vill vara på ett tag? Jag trodde jag var ett undantag som ville stå kvar? (om det krånglar till saker kan ni ta bort mitt namn inga problem )

Med tanke på @Lobelia förslag här ovan så funderar jag vidare på det spåret och tänker att någon kan väl slänga iväg lite taggar åt de som som står på intresselistan när en lek drar igång då borde LL frågan för kommande vara löst innan den pågående leken är slut. Det brukar ju ofta hänga en eller annan leksugen deltagare här i tråden precis före lekstart och då kan de tagga lite medan de väntar till exempel.
Nej jag tycker inte att du ska behöva ta bort ditt namn :)
Det jag vänder mig emot är att det blivit så hetsigt och "uppstyrt" den sista tiden. Den där listan fanns ju när jag började leka men inte användes den på samma sätt som nu.

Ett tag var ju listan full av deltagare men vi fick vänta på att leken skulle startas för att det var någon som skulle vara LL. Men det fanns folk som ville vara LL som kunde starta leken nyss! Då blir iallafall jag som deltagare lite less när jag är leksugen. Då kan väl den LLen ta nästa lek tex.

Nej jag tycker inte att du ska behöva ta bort ditt namn :)
Det jag vänder mig emot är att det blivit så hetsigt och "uppstyrt" den sista tiden. Den där listan fanns ju när jag började leka men inte användes den på samma sätt som nu.

Ett tag var ju listan full av deltagare men vi fick vänta på att leken skulle startas för att det var någon som skulle vara LL. Men det fanns folk som ville vara LL som kunde starta leken nyss! Då blir iallafall jag som deltagare lite less när jag är leksugen. Då kan väl den LLen ta nästa lek tex.

Ditt sista stycke håller jag helt klart med om men det tycker jag är en annan fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 542
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka