Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dö åska is going, tajm to pulla pluggen! Run awaaaaaaay!

Tack för förklaringarna, jag ska hitta på några riktigt komplicerade frågor till imorgon, så jag kan förstöra mer för @Killaloe ! Natti! :sneaky:
 
Dö åska is going, tajm to pulla pluggen! Run awaaaaaaay!

Tack för förklaringarna, jag ska hitta på några riktigt komplicerade frågor till imorgon, så jag kan förstöra mer för @Killaloe ! Natti! :sneaky:

:eek: Vad ondskefullt av dig att vilja förstöra för nig :cry: Jag kan väl inte hjälpa att jag inte förstår så bra? Du behöver inte vara elak för det! :(






:D
 
När den har varit med förut har den bara haft förmågan att väga över i lynch om det är lika, och alla ska rösta under dag ett om vem som får den. Och sedan tja kan man ju välja hur man ska resonera hur man ska göra för att ge någon rösten, eftersom det är svårt att hinna se om någon är god dag ett liksom.

Det verkar ju vara väldigt viktigt att alla goda i varje fall röstar och inte låter bli bara för att man är osäker! annars måste det ju vara jättelätt för elakingarna att rösta fram en av dem?
 
Det verkar ju vara väldigt viktigt att alla goda i varje fall röstar och inte låter bli bara för att man är osäker! annars måste det ju vara jättelätt för elakingarna att rösta fram en av dem?

Ja, håller med. Å andra sidan vore det ju korkat av onda att rösta på varandra, det blir ju himla tydligt om en åker och visar sig vara ond, så har typ tre spelare röstat på just den? Eller så, men jag håller med om att alla goda bör rösta. :)
 
Ja, håller med. Å andra sidan vore det ju korkat av onda att rösta på varandra, det blir ju himla tydligt om en åker och visar sig vara ond, så har typ tre spelare röstat på just den? Eller så, men jag håller med om att alla goda bör rösta. :)

Ja jag menade ju inte att jag tror att alla onda röstar på sammma utan mer att det blir mycket lättare för de onda att "styra" röstningen om det är få som deltar så därför är det dumt om någon god låter bli att rösta bara för att den när osäker och inte vill riskera att rösta fel. Bättre att försöka och inte ge ulvarna kontrollen. :)
 
Ja jag menade ju inte att jag tror att alla onda röstar på sammma utan mer att det blir mycket lättare för de onda att "styra" röstningen om det är få som deltar så därför är det dumt om någon god låter bli att rösta bara för att den när osäker och inte vill riskera att rösta fel. Bättre att försöka och inte ge ulvarna kontrollen. :)

Ja, jag förstår hur du menar och håller med. :)
 
Hittat leken! :)

Vill varna för låg aktivitet undra dagen, vankas hemfärd och trodde inte leken skulle komma igång så snabbt. :eek:
Men i eftermiddag så kommer jag ha tillgång till datorn och internet igen. :love:
 
Okej... Tror jag hänger med i tankarna kring att rösta fram borgmästare. Men jag förstår inte riktigt hur vi skall lyckas bedömma vem som är mest passande (dvs god). Försöker tänka mig lite olika roller och bäst vore kanske om siarlärlingen eller spionen var borgmästare. ;) Någon som känner sig träffad och vill nominera sig själv? :angel:
 
:eek: Vad ondskefullt av dig att vilja förstöra för nig :cry: Jag kan väl inte hjälpa att jag inte förstår så bra? Du behöver inte vara elak för det! :(






:D

Next stop: Paranoia Central!

social+media+paranoid.jpg


Japp. Absolut.

Min första reaktion blir nämligen: va!? Försöker du så misstankar om att jag är ond med det här inlägget!? Gör det lite smygande skämtsamt sådär, så du inte behöver stå för det, men sår tanken i folk i alla fall!!! :cautious::eek::rage:

*andas*

Vääääänta lite nu - det var ju jag som skojade om att faktiskt vara elak mot dig! :idea::angel:

Bry er inte om mig, ska bara stå här borta i hörnet en stund och försöka komma ihåg hur man överlever en ulvlek... :banghead::rofl:

(Började för övrigt balla ur även när @glömmerallt försökte inbilla oss att ulvarna skulle gå ihop och tillsammans rösta fram en borgmästare! :cautious: Hur troligt är det att de öppet allierar sig dag ett typ??? FARLIGA TANKAR, WARNING WARNING!!!
f9bcf351f5.jpg


Tur du och @Mammas redde ut det där så jag fick ner pulsen igen ett par inlägg längre ner... Igen: :banghead:

Tillbaka till hörnet för mig.)

Nu ska jag försöka komma med något konstruktivt också! (Jomenvisst... :angel:)
Jag nominerar @Habina till borgmästare - då kanske hon får en chans att överleva första lynchen för en gångs skull! :idea::laugh:
 
Okej... Tror jag hänger med i tankarna kring att rösta fram borgmästare. Men jag förstår inte riktigt hur vi skall lyckas bedömma vem som är mest passande (dvs god). Försöker tänka mig lite olika roller och bäst vore kanske om siarlärlingen eller spionen var borgmästare. ;) Någon som känner sig träffad och vill nominera sig själv? :angel:

OK, jag fattar att du är skämtsam och så, men vilken mysko sak att säga! Vill du att goda specialroller ska outa sig själva i tråden!? :eek::confused:
 
Ja jag menade ju inte att jag tror att alla onda röstar på sammma utan mer att det blir mycket lättare för de onda att "styra" röstningen om det är få som deltar så därför är det dumt om någon god låter bli att rösta bara för att den när osäker och inte vill riskera att rösta fel. Bättre att försöka och inte ge ulvarna kontrollen. :)

Jag håller med, jag också.
I förra leken hade vi som var ulvar en rätt stor fördel i de röstningar då det var få som röstade.
 
Visioner:
Alla döda spelare, alltså både goda och onda, får varje speldygn lämna ett meddelande till LL. Eftersom ett medium sällan får kristallklara budskap får man inte ange andra spelares nick, utan måste på något annat sätt beskriva den man vill ge mediumet en vink om. Man får inte ljuga eller hitta på falska budskap, men det är fritt fram att förvränga saker. Inga citat får användas i meddelandena till mediumet och budskapet får max vara 10 ord långt. Skickas in innan natt-DL och når mediumet därefter.

Ok, jag känner mig lite trög såhär måndagen efter midsommar (försökte dessutom hålla mig vaken för att få min roll, men slocknade strax innan :p). Kan någon vänlig själ förklara för mig hur onda kan ha nytta av visionerna. De kan väl fortfarande prata med varandra efter att de blivit lynchade? Att goda har nytta av visioner förstår jag, men vad är det för twist jag missar i det här? :confused:
 
Ok, jag känner mig lite trög såhär måndagen efter midsommar (försökte dessutom hålla mig vaken för att få min roll, men slocknade strax innan :p). Kan någon vänlig själ förklara för mig hur onda kan ha nytta av visionerna. De kan väl fortfarande prata med varandra efter att de blivit lynchade? Att goda har nytta av visioner förstår jag, men vad är det för twist jag missar i det här? :confused:

Jag antog att de kan försöka förvilla de goda? Alltså inte bara hitta på nåt (ljuga fick de inte har jag för mig?), men komma med typ nån förvanskad antydan?

Nä, men jag fattar inte hur vi skall kunna fatta ett bra beslut. :banghead: Vem finns det att lita på första dagen liksom. :nailbiting:

Ja alltså jag fattar ju (som sagt :angel:) att jag är lite... överspänd? Men det lät faktiskt jättekonstigt. Det är klart att det vore bra att veta vem man "ska" rösta på, men det var lite, typ, "hoho, var är ni?" vilket inte goda tjänar på tänker jag.
 
Jag antog att de kan försöka förvilla de goda? Alltså inte bara hitta på nåt (ljuga fick de inte har jag för mig?), men komma med typ nån förvanskad antydan?



Ja alltså jag fattar ju (som sagt :angel:) att jag är lite... överspänd? Men det lät faktiskt jättekonstigt. Det är klart att det vore bra att veta vem man "ska" rösta på, men det var lite, typ, "hoho, var är ni?" vilket inte goda tjänar på tänker jag.

Förvanskad antydan? Avancerat språk för mig. Nåja, klarar jag mig kvar så länge att visionerna dyker upp, så får vi se hur lättlurad jag är. :D Men du menar till exempel att den döda ulven Hedinn skriver ihop något som skall få de goda att tro att LindgrenV är ond, fast hon egentligen är god?

Nä, jag förväntade mig inget svar. :p Det var mest ett uttryck över hur desperat jag är. Tack för nomineringen! :bow: Men jag vill minnas att jag i alla fall sist inte åkte ut på lottning. :angel:
 
Förvanskad antydan? Avancerat språk för mig. Nåja, klarar jag mig kvar så länge att visionerna dyker upp, så får vi se hur lättlurad jag är. :D Men du menar till exempel att den döda ulven Hedinn skriver ihop något som skall få de goda att tro att LindgrenV är ond, fast hon egentligen är god?

Nä, jag förväntade mig inget svar. :p Det var mest ett uttryck över hur desperat jag är. Tack för nomineringen! :bow: Men jag vill minnas att jag i alla fall sist inte åkte ut på lottning. :angel:

Ja precis! Märk väl att jag inte vet heller - har aldrig spelat med det - men jag tror det är så det funkar. Kanske. :idea::laugh:

Jag har ingen koll på om du åkt ut på lottning eller ej (och om du skulle bli borgmästare lär vi knappast rösta på dig i lynchen samma dag heller, tänker jag mig ;)), men jag vet att vi var "tvungna" att fridlysa dig (inofficiellt) i en lek jag var med i i alla fall! :rofl:

... Och kolla bara här - jag är redan på dig! (Därmed inte sagt att du inte är ond, dock... :cautious:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 187
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 918
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 823
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 531
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp