Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det förresten nån mer än jag som blir helt nojjig över "gilla"-knappen helt plötsligt!? O_o

Jag har varit på väg att trycka "gilla" ett par gånger, men stoppar mig själv halvvägs för att jag drabbas av hemska associationsmöjligheter ("Tänk om de tror att..." :eek:), (hur) har ni använt den knappen i tidigare lekar? :cautious:
 
Jag är rädd att jag kommer bli tvungen att gå på magkänslan i röstningen kring borgmästare.

Jag håller med @TeamLundVer att en person som spelar uruselt som ond, men skickligt som god skulle vara bra att ha som borgmästare. Men vem skulle det vara? Tycker alltid att alla spelar så himla skickligt oavsett. :crazy: Såvida man inte klantar sig med inloggningen på mobilen förstås. :p
 
Jag är rädd att jag kommer bli tvungen att gå på magkänslan i röstningen kring borgmästare.

Jag håller med @TeamLundVer att en person som spelar uruselt som ond, men skickligt som god skulle vara bra att ha som borgmästare. Men vem skulle det vara? Tycker alltid att alla spelar så himla skickligt oavsett. :crazy: Såvida man inte klantar sig med inloggningen på mobilen förstås. :p

Vaddå? :confused:
 
Är det förresten nån mer än jag som blir helt nojjig över "gilla"-knappen helt plötsligt!? O_o

Jag har varit på väg att trycka "gilla" ett par gånger, men stoppar mig själv halvvägs för att jag drabbas av hemska associationsmöjligheter ("Tänk om de tror att..." :eek:), (hur) har ni använt den knappen i tidigare lekar? :cautious:

Alltså, jag tar inte gilla knappen så allvarligt i leken. Jag kan gilla info från LL för att visa att jag sett den. Är det tema så gillar jag uppdateringarna eftersom dom alltid är så roliga att läsa :)
Sedan kommer det lite OT och det brukar vara lite skämtsamt i leken, oftast efter dag-DL i väntan på natt-DL och då kan jag gilla något av dom inläggen.
Och sedan så kanske någon är bättre på att förklara något i leken bättre än mig själv och även där kan jag gilla inlägget :)
 
Är det förresten nån mer än jag som blir helt nojjig över "gilla"-knappen helt plötsligt!? O_o

Jag har varit på väg att trycka "gilla" ett par gånger, men stoppar mig själv halvvägs för att jag drabbas av hemska associationsmöjligheter ("Tänk om de tror att..." :eek:), (hur) har ni använt den knappen i tidigare lekar? :cautious:

Jag har för mig att vi kom överens om att inte lägga några som helst värderingar i eventuella gillanden. Så jag tror ingen sitter och försöker analysera gillande av olika inlägg.
 
Ja, och det gjorde hon säkert. Men även i skämt kan det finnas saker att lägga märke till, och det är ytterligare ett fall av "fel fokus" för mig - man låter bli att (öppet i alla fall) leta goda roller... Visst, risken att nån hoppar på frågan och vinkar *japp, här är jag!* är väl typ noll, men det är ändå något som skaver lite för mig.

Det ska ju dock sägas att jag nu minns att jag gått efter @Habina ganska hårt i någon/några andra lekar just för att hon fokuserat på att identifiera goda istället för (som jag tycker är rätt då :p) att leta efter onda, och det finns ju såklart olika sätt att spela på... Men ja, jag håller med om att det såklart var ett skämt, men samtidigt så struntar jag inte helt i saker jag reagerar på bara för att de var på skoj heller...

Självklart ska man inte bortse från sådant som är uppenbara skämt, det kan mycket väl ligga något bakom dom. Ibland tycker jag onda skämtar någonstans på vägen i leken för att flyta in. Typ Asko för hundra lekar sen. Skämtade sig igenom med OT genom hela leken.
 
Näää, det var ju biten jag fetade. Ju! :rage:

Alltså det där om hur man loggar in...? :confused:

Fetade? Det såg inte jag. Konstigt... Ser fortfarande inget fetat. Men hur som. Det var en lek nyss med dubbelnick, där en deltagare hade bråttom och skrev från mobilen, mobilen var dum och det blev fel användare inloggad, så vi andra fick reda på vilka nick som hörde ihop. :) Väldigt underhållande för oss som inte gjorde det misstaget, men ganska jobbigt om det hade hänt en själv.
 
Fetade? Det såg inte jag. Konstigt... Ser fortfarande inget fetat. Men hur som. Det var en lek nyss med dubbelnick, där en deltagare hade bråttom och skrev från mobilen, mobilen var dum och det blev fel användare inloggad, så vi andra fick reda på vilka nick som hörde ihop. :) Väldigt underhållande för oss som inte gjorde det misstaget, men ganska jobbigt om det hade hänt en själv.

Åhå... Lek med dubbelnick... O_o

Låter skitjobbigt! :wtf:
Men OK, då fattar jag nog i alla fall. :up:
 
Det var verkligen skitjobbigt @Monstermom Alldeles för många att hålla reda på...

Jag grunnar lite på borgmästarvalet. cirkus känner jag mig lite tveksam inför, tror att hon varit ond för många gånger senaste lekarna. Killaloe och breaktown tror jag aldrig att jag spelat med, så där har jag ingen aning om hur de "brukar spela". Monstermom är i full gång som vanligt, men henne vet jag definitivt inte var jag har. :cautious:

Bumpo, Mumorsan och Blacksmithfarm har fortfarande inte skrivit något, så de känns inte heller aktuella. Svårt det här... Magkänslan lutar åt Mammas, hon brukar resonera bra, men hon kan förstås var väldigt ond. :nailbiting:
 
Det var verkligen skitjobbigt @Monstermom Alldeles för många att hålla reda på...

Jag grunnar lite på borgmästarvalet. cirkus känner jag mig lite tveksam inför, tror att hon varit ond för många gånger senaste lekarna. Killaloe och breaktown tror jag aldrig att jag spelat med, så där har jag ingen aning om hur de "brukar spela". Monstermom är i full gång som vanligt, men henne vet jag definitivt inte var jag har. :cautious:

Bumpo, Mumorsan och Blacksmithfarm har fortfarande inte skrivit något, så de känns inte heller aktuella. Svårt det här... Magkänslan lutar åt Mammas, hon brukar resonera bra, men hon kan förstås var väldigt ond. :nailbiting:

Men cirkus har väl varit god i några lekar nu förutom sista? Eller är jag ute och cyklar? :p

Breaktown har du nog spelat med en gång. Hon var med för inte så många lekar sen. Men inte lätt att komma ihåg :)
 
Vad är det för resonemang!? :confused:

Inget resonemang. Bara magkänsla. ;) Det är ju det som gör det så svårt, det finns inget vettigt att gå på. Men jag måste hitta någonting att börja fundera över, så jag tänkte att jag postar mina tankar och ser vad andra tycker och tänker. :)
 
Men cirkus har väl varit god i några lekar nu förutom sista? Eller är jag ute och cyklar? :p

Det kan vara så att jag totalt hakat upp mig på stackars cirkus och hon egentligen varit god de senaste lekarna (förutom sista), men att min hjärna vägrar förstå det. :o @cirkus är jag hemsk och har fel om din tidigare ondhet?
 
Det kan vara så att jag totalt hakat upp mig på stackars cirkus och hon egentligen varit god de senaste lekarna (förutom sista), men att min hjärna vägrar förstå det. :o @cirkus är jag hemsk och har fel om din tidigare ondhet?

Du menar att du kör uteslutningsmetoden?

Att dom som varit ulvar på senaste tiden kanske blivit det igen? Du borde väl stå högt upp på ulvlistan isf för du har väl inte varit ulv på evigheter? Så oddsen ligger väl emot dig. Men det är ju en 99% osäker metod att gå efter.
 
Du menar att du kör uteslutningsmetoden?

Att dom som varit ulvar på senaste tiden kanske blivit det igen? Du borde väl stå högt upp på ulvlistan isf för du har väl inte varit ulv på evigheter? Så oddsen ligger väl emot dig. Men det är ju en 99% osäker metod att gå efter.

Fast samtidigt är det svårt att inte tänka så också. Ibland är det lätt att bli avskriven som ond för "hen har ju varit ond i så många lekar i rad" och så sitter hen på demonrollen eller dylikt.

Överlag tycker jag det är svårt att hålla isär gamla och nya lekar. Det är lätt att dra slutsatser på hur det har varit, men även vanskligt eftersom folk kan utveckla eller ändra spelsätt för att luras. Och samtidigt kan en ju inte se alla som oskrivna blad inför varje lek heller i och med vissa har en förmåga att spela likadant i lek efter lek, kopplat till sin roll. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp